پنج شنبه ۲۲ آبان ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۲۲۴
موتور سيكلت ها در روز، پنج ميليون ليتر بنزين مي سوزانند
برآورد حجم بنزين مصرفي توسط ناوگان موتور سيكلت در سال ۸۲ بيش از ۵/۵ ميليون ليتر در روز است. رئيس گروه مطالعات و گزينش فناوري در ناوگان سازمان بهينه سازي مصرف سوخت كشور ضمن اعلا م مطلب فوق، سهولت توليد و عرضه موتور سيكلت درمقايسه با خودرو را موجب افزايش آمار ناوگان موتور سيكلت در كشور دانست و پيش بيني كرد در سال ۱۳۸۲تعداد موتور سيكلت ها از مرز يك ميليون دستگاه فراتر رود.
رحيميان افزود: اين موتور سيكلت هاي مونتاژ شده با مصرف سوخت بالا ي خود در نهايت منجر به افزايش تصاعدي نرخ رشد مصرف بنزين ناوگان مي شود.
به گفته كارشناسان، ناوگان موتور سيكلت فعال كشور به دليل قدمت تكنولوژي، فرسودگي بيش از حد، فقدان قوانين كنترل محصولا ت توليدي، عدم كيفيت محصولا ت عرضه شده به بازار و رشد فزاينده تقاضاي بازار و همچنين افزايش سهم استفاده از موتور سيكلت در بخش حمل و نقل به يكي از مصرف كنندگان عمده انرژي تبديل شده است.
اين مسوول خاطر نشان كرد در راستاي كاهش مصرف انرژي در ناوگان موتور سيكلت و با هدف اصلا ح و ارتقاي كيفي صنعت موتور سيكلت ايران مناقصه توليد موتور سيكلت منطبق با تكنولوژي روز جهان از سوي سازمان بهينه سازي مصرف سوخت در حال برگزاري است.
وي گفت جدا از بحث انتقال تكنولوژي و كاهش نرخ رشد مصرف بنزين، يكي از اهداف اصلي طرح توليد موتور سيكلت با تكنولوژي روز، ايجاد زمينه جايگزيني موتور سيكلت هاي دو زمانه پر مصرف و آلا ينده با محصولا ت كم مصرف با آلا يندگي بسيار پايين است.
گفتني است هم اكنون بيش از ۹۰درصد سهم بازار موتور سيكلت كشور را موتور سيكلت هاي مونتاژ شده با قواي محركه ساخت كشور چين تشكيل مي دهد كه از مصرف سوخت بالا يي برخوردار است.

پاسخ مسؤولا ن
كارت را شكسته بود
بازگشت به مطلب مندرج در صفحه ۴ ويژه نامه بازارچه مورخ ۸/۸/۸۲ آن روزنامه با عنوان كارت اعتباري مترو از قول يكي از مسافران محترم مترو به نام سركار خانم آرزو معصومي به اطلا ع مي رساند، اين مسافر محترم قبلا ً به صورت حضوري به باجه فروش بليت اعتباري مترو در ايستگاه امام خميني (ره) مراجعه و به ايشان توضيح داده شده است كه كارت ايشان نسوخته است بلكه متأسفانه به دليل بي دقتي در نگهداري شكسته است و لذا آنتن داخلي آن قطع شده و قابليت شناسايي توسط دستگاه كارت خوان را ندارد. شايان ذكر است در حال حاضر بيش از ۱۷۰۰۰۰ كارت بليت اعتباري در دست مسافران مترو مي باشد و روزانه هزاران نفر از مسافران مترو از اين بليت به راحتي و بدون هيچ مشكلي استفاده مي كنند. اين شركت هنگام فروش كارت ها نكاتي را به عنوان توصيه هاي بسيار مهم به همراه كارت اعتباري به اطلا ع مسافران محترم مي رساند.
لذا از اين فرصت استفاده كرده و مجددا يادآور مي شود كه بليت هاي اعتباري مترو حكم پول نقد را دارد و از نوعي انتخاب شده است كه چنانچه در نگهداري آن دقت كافي به عمل آيد براي چندين سال قابل استفاده خواهند بود. بديهي است اين شركت در صورت مفقود شدن، تا خوردن(شكستگي) و يا سوراخ شدن آنها هيچ گونه مسئوليتي نخواهد داشت و كارت المثني صادر نخواهد كرد.روابط عمومي مترو تهران

بازارچه حمل و نقل
بازارچه خوراك
بازارچه لوازم خانگي
بازارچه آرايش ، بهداشت و شست و شو
بازارچه آخر هفته
بازارچه ارتباطات
گوناگون
|  بازارچه خوراك  |  بازارچه لوازم خانگي  |  بازارچه آرايش ، بهداشت و شست و شو  |  بازارچه آخر هفته  |  بازارچه ارتباطات  |  بازارچه حمل و نقل  |   گوناگون  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |