سه شنبه ۸ اسفند ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۲۱۷ - Feb 27, 2007
جزايري 6 روز پس از فرار، به 14سال زندان محكوم شد
015618.jpg
015621.jpg
براساس حكم دادگاه، شهرام جزايري به 14 سال حبس تعزيري و 180 ميليون دلار جريمه و رد مال محكوم شد
گروه حوادث- رئيس مجتمع قضايي ويژه امور اقتصادي روز گذشته حكم دادگاه در خصوص اتهامات شهرام جزايري عرب را اعلام كرد.
بر اساس اين حكم، جزايري به تحمل 14سال حبس تعزيري، رد 61ميليون و 420هزار دلار آمريكا مال نامشروع، پرداخت جريمه به  ميزان 2 برابر مال نامشروع يعني 122ميليون و 861هزار دلار آمريكا ، 10سال اقامت اجباري در يك شهرستان جنوبي، 10 سال محروميت از اخذ هرگونه تسهيلات بانكي و 10 سال محروميت از فعاليت هاي بازرگاني و تجاري محكوم شده است.
الياس محمودي در نشست مطبوعاتي روز گذشته با اعلام رأي صادره از سوي شعبه 1192 دادگاه عمومي مستقر در مجتمع قضايي امور اقتصادي،  در تشريح حكم گفت: طبق دادنامه صادره شهرام جزايري به لحاظ جعل اسناد رسمي به تحمل 3 سال حبس تعزيري، استفاده از سند مجعول به 3 سال حبس تعزيري، اعمال نفوذ برخلاف حق و مقررات به تحمل يك سال حبس تعزيري و براي مجازات تكميلي به 10 سال اقامت اجباري در شهرستان طبس و 10 سال محروميت از هرگونه اخذ تسهيلات بانكي، دولتي، ريالي و ارزي، 10 سال محروميت فعاليت هاي بازرگاني، تجاري اعم از صادرات و واردات با احتساب ايام بازداشت قبلي محكوم شده است.
محمودي افزود: سه سال حبس به اتهام پرداخت رشوه و چهار سال حبس به اتهام معافيت جعلي از خدمت وظيفه  عمومي در دادنامه هاي قبلي 939 و 940 در پرونده شهرام جزايري عرب به قوت خود باقي مانده است.
وي گفت: بر اين اساس شهرام جزايري عرب در مجموع به 14 سال حبس به علاوه  مجازات هاي تكميلي و تتميمي دادگاه محكوم شده است و از لحاظ اتهام رابطه نامشروع با رعايت اصل 37 قانون اساسي و با توجه به دفاعيات متهم در جلسه  دادگاه، رأي برائت وي صادر شده است.
الياس محمودي اظهار داشت: شهرام جزايري حدود پنج سال و اندي در بازداشت موقت به سر مي برد كه چهار سال آن با قرار بازداشت بوده و پس از تبديل اين قرار به وثيقه 100 ميليارد توماني، وي به دليل ناتواني در سپردن وثيقه تا زمان متواري شدن در بازداشت بوده است.
وي درباره  زمان صدور رأي نهايي با توجه به ختم دادرسي گفت: قانون مقرر داشته يك هفته بعد از ختم دادرسي حكم صادر  شود كه حكم شهرام جزايري هم بعد از يك هفته از ختم دادرسي و شايد زودتر از يك هفته صادر و به سمع افكار عمومي رسيده است.
وي گفت: حكم ساير متهمان در چارچوب مقررات و قانون آيين دادرسي كيفري به ويژه ماده  188 قانون آيين دادرسي كيفري در اسرع وقت از طريق رسانه هاي گروهي اعلام خواهد شد.
از سوي ديگر در حالي كه برخي از اخبار در محافل خبري از فرار جزايري با پاسپورت جعلي از طريق فرودگاه مهرآباد حكايت داشت، رئيس مجتمع قضايي امور اقتصادي گفت: مدركي دال بر خروج متهم فراري با پاسپورت بدلي از كشور در دست نيست.

۵۴ سال حبس در انتظار
مادر خوشگذران
015624.jpg
015615.jpg
گروه حوادث قضات دادگاه كلمونت كاونتي آمريكا ، يك مادر خوشگذران را كه پسر خود را در جريان جنايتي فجيع به قتل رسانده بود به 54 سال حبس محكوم كردند. اين زن جنايتكار براي آنكه با خيالي راحت به ديدن خانواده اش در كنتاكي برود كودك خود را در خانه به تختي بست و به تنهايي به مسافرت رفت.
به گزارش آسوشيتدپرس،اين زن جوان مدتي قبل از پيدا شدن جسد كودك 3 ساله اش به نام ماركوس فيسل نزد پليس سينسياتي رفته و گفت كودكش در پاركي در اطراف سينسياتي به يكباره ناپديد شده است، اين در حالي بود كه چند روز بعد جسد اين كودك در حالي پيدا شد كه او بر اثر گرسنگي و تشنگي جان باخته بود.با آغاز تحقيقات درباره مرگ اين كودك مشخص شد او قبل از مرگ به مدت چندين روز بدون آنكه به وي آب و غذا داده شود به جايي بسته شده است و به همين علت جان باخته است.
كارآگاهان پليس كه احتمال مي دادند مادر كودك از مرگ وي اطلاع داشته باشد، به بازجويي از زن جوان دست زدند و در اين بازجويي ها بود كه مشخص شد مادر جنايتكار بعد از آنكه كودك 3 ساله خود را به تخت خانه بسته است به مسافرت چند روزه رفته است و در اين مدت كودك جان باخته است .
به اين ترتيب پرونده اين جنايت فجيع به دادگاه فرستاده شد و وي به اتهام قتل و به مخاطره انداختن جان فرزندش مورد محاكمه قرار گرفت.
در آخرين جلسه محاكمه اين زن كه در دادگاه اوهايو برگزار شد، زن جوان با انكار قتل كودكش گفت: من فرزندم را نكشته ام، اما من از خانواده ام و اجتماع عذرخواهي مي كنم، او گفت: مي دانم واقعيت مشخص مي شود، اما تا آن موقع صبر مي كنم.
در اين جلسه بعد از آنكه قضات دادگاه به بررسي پرونده پرداختند، زن جنايتكار را به 54 سال حبس محكوم كردند.

اخبار كوتاه
شگرد مرد معتاد براي سرقت از مسافران ترمينال
گروه حوادث: سارق جواني كه به بهانه فروش بليط به مسافران در ترمينال غرب تهران، پول هاي آنها را به سرقت مي برد دستگير شد.
راز سرقت هاي اين مرد زماني فاش شد كه تعدادي از مسافران يكي از تعاوني هاي مسافربري در ترمينال غرب با اين ادعا كه پول بليط را به يكي از كارمندان داده اند منتظر دريافت بليط بودند.
كارمندان تعاوني كه نمي دانستند ماجرا چيست در پرس و جو از مسافران متوجه شدند زماني كه هيچ كدام از آنها در باجه حضور نداشته اند، مرد جواني به پشت باجه رفته و به بهانه پيش فروش بليط، از مسافران پول گرفته و پا به فرار گذاشته است.
با گزارش اين ماجرا به پليس، به دستور قاضي حسن جراحي، بازپرس شعبه 15 دادسراي ناحيه 5 جست و جو براي دستگيري سارق ناشناس آغاز شد و اين در حالي بود كه او در چند روز متوالي با استفاده از اين شگرد از مسافران ديگري نيز كلاهبرداري كرده بود.
با گذشت چند روز از تحقيقات پليسي سرانجام ماموران موفق شدند سارق جوان را كه قصد كلاهبرداري از مسافران تعاوني ديگري را داشت شناسايي و دستگير كنند. اين مرد پس از انتقال به دادسراي ناحيه 5 در بازجويي ها به سرقت پول هاي مسافران اعتراف كرد و گفت: به خاطر هزينه اعتيادم دست به اين كلاهبرداري ها مي زدم، بنابراين بازپرس پرونده براي او قرار بازداشت صادر كرده و متهم راهي بازداشتگاه پليس شد.
متهم پرونده پيكان آلبالويي فرار كرد
گروه حوادث- با فرار يك پسرجوان كه متهم به آدم ربايي وتجاوز به عنف است،روز گذشته كارآگاهان پليس به بازجويي از خانواده اين جوان كه احتمال مي رود وي را فراري داده باشند،دست زدند.
كارآگاهان اداره 11 آگاهي پايتخت، اواسط سال 83 با دستور قضايي، عمليات دستگيري پسر جواني كه با خودرو پيكان آلبالويي رنگ خود مسافران زن و دختر خود را بعد از كشاندن به پارك لويزان مورد آزار و اذيت قرار مي داد، آغاز كردند.
در نخستين مرحله كارآگاهان محدوده فعاليت مجرمانه اين پسر را تحت كنترل نامحسوس قرار دادند تا اينكه سرانجام مرد جوان را شناسايي و دستگير كردند.بعد از پايان بازجويي قضايي پرونده اين پسر جوان با صدور قرارمجرميت به دادگاه كيفري استان ارجاع داده شد و قضات شعبه۷۷ دادگاه كيفري وي را به 5 سال حبس محكوم كردند ولي قبل از قطعيت حكم، مرد جوان با قرار وثيقه آزاد شد. قاضي پرونده با اطلاع از آزادي وي بار ديگر دستور بازداشت اين متهم را صادر كرد ولي جوان متهم بعد از آزادي متواري شده بود .
جستجو براي دستگيري اين متهم بار ديگر در دستور كار ماموران اداره 11 آگاهي پايتخت قرار گرفت و پليس صبح روز گذشته با اطلاع از حضور متهم در خانه محل را تحت محاصره قرار داد تا وي را بازداشت كند، اما با فرار پسر جوان، عمليات بازداشت او بي نتيجه ماند .
اين گزارش حاكي است بازجويي ازخانواده متهم براي فاش شدن محل اختفاي وي در اداره 11 آگاهي آغاز شده است .

قاضي الهي زاده اعلام كرد:
پرونده قتل دختر روسي روي ميز دادستان تهران
محل پيدا شدن جسد آريتا
015612.jpg
گروه حوادث- با اظهار نظر دادستان تهران درباره پرونده قتل يك دختر روسي تبار در امارات پرونده قتل اين دختر مختومه خواهد شد.
جسد اين دختر روسي كه آريتا نام دارد 26 نوامبر 2003 توسط پليس گشت لنگرگاه البخوت در داخل يك چمدان پيدا شده بود.
با كشف جسد اين دختر جوان مشخص شد وي در شركت متعلق به يك ايراني مشغول به كار بوده است، در تحقيقات بعدي مشخص شد وي چندين سال بود كه علي رغم مخالفت تاجر ايراني با پسر وي رابطه داشته است.
رديابي هاي پليس براي شناسايي قاتل اين دختر روسي تبار در حالي ادامه داشت كه آنها دريافتند تاجر ايراني دختر جوان را بارها تهديد كرده، اما با وجود مخالفت  وي رابطه بين آريتا و پسرش ادامه داشته است.
با توجه به سرنخ هاي به دست آمده از سوي پليس امارات ، تاجر ايراني تحت بازجويي  قرار گرفت و در اين بازجويي ها مدعي شد چندي قبل 2 مرد را از ايران به امارات دعوت كرده و سپس آريتا را به دفتر كارش دعوت كرده و آنها با تهديد از وي خواسته  ا ند رابطه اش را با پسر ايراني براي هميشه قطع كند، اين مرد تاجر احتمال داد كه اين 2 مرد بعد از به قتل رساندن دختر جوان به ايران بازگشته باشند.
با اظهارات مرد تاجر، دادگاه امارات وي را از اتهام قتل تبرئه كرده و دستور داد اينترپل 2 مرد ايراني را در صورت شناسايي در ايران دستگير كند.
اما با دستگيري اين 2 مرد آنها در بازجويي هاي خود منكر هر گونه جنايتي شده و اتهام قتل عمد را نپذيرفتند، بنابراين هر۲ متهم با تكميل تحقيقات و برگزاري جلسه محاكمه در شعبه 1157 تبرئه شدند.
الهي زاده- رئيس شعبه 1156 مجتمع قضايي بعثت- روز گذشته با اعلام اين خبر گفت: اين پرونده براي تاييد به ديوانعالي كشور ارسال شد، اما چندي قبل از آنجايي كه اولياي دم آريتا مشخص نشده بود، پرونده جنايت براي اظهار نظر نهايي به دفتر دادستاني ارسال شد تا دادستان تهران با توجه به راي صادره نظر خود را اعلام كند.
اين در حالي است كه چند روز قبل نماينده سفارت روسيه با مراجعه به شعبه 1156 درخواست رسيدگي مجدد به اين پرونده و شناسايي عاملان اين جنايت را كرد.

دستگيري قاتل
راننده پرايد
قم- خبرنگار همشهري : مرد جنايتكار كه با خوراندن مواد بيهوش كننده راننده اي را به قتل رسانده بود، در شهرستان قم دستگير شد.
صبح يك شنبه 6 اسفند ماه، زماني كه ماموران آگاهي قم در حال كنترل خودروهاي عبوري در عوارضي قم- تهران بودند به يك دستگاه خودرو پرايد مشكوك شده و با استعلام پلاك خودرو دريافتند خودرو داراي سابقه سرقت به عنف از بندر گز مي باشد، به اين ترتيب دستور توقف به راننده خودرو داده شد ولي راننده جوان بي توجه به دستور ماموران اقدام به فرار كرد.وقتي كه ماموران به تعقيب خودرو پرداختند، ناگهان راننده با پارك كردن خودرو كنار اتوبان به سمت بيابان ها فرار كرد، ولي دقايقي بعد توسط ماموران محاصره شده و به دام افتاد.
در بازرسي از خودرو سرقتي مقدار زيادي قرص هاي خواب آور و آرام بخش، يك عدد سرنگ، تعدادي آبميوه پاكتي و مقداري پول نقد كشف شد.دربازجويي اوليه از اين مرد مشخص شد او پس از آنكه خودرو پرايد را از آزاد شهر به مقصد گرگان به صورت دربستي كرايه كرده است، در طول مسير با دادن آبميوه مسموم راننده را بيهوش كرده و سپس از خودرو بيرون انداخته و اقدام به سرقت پرايد كرده است. سرهنگ باوفا- معاون اجتماعي و ارشاد نيروي انتظامي قم روز گذشته با اعلام اين خبر گفت: اين مرد در بازجويي هاي پليسي مدعي شده است راننده پرايد بر اثر مسموميت جان باخته است .

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
داخلي
شهري
دانش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   بين الملل   |   سياسي   |  
|  شهر تماشا   |   سلامت   |   داخلي   |   شهري   |   دانش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |