يكشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۶۷ - Aug 7, 2005
همشهري محله الگويي جهاني براي آموزشهاي محلي است
004242.jpg
گروه اجتماعي: دكتر احمد جلالي رئيس مجمع عمومي يونسكو در بازديد از ستاد نشريات همشهري محله،  الگوي اين نشريات را براي آموزش محلي الگويي جهاني دانست.
بنابراين گزارش، وي پس از بازديد از ستاد نشريات همشهري محله فعاليتهاي آموزشي انجام شده در همشهري محله را در فضاي رسانه اي گامي بلند در عرصه آموزش دانست و اظهار داشت: با توجه به اينكه مهم ترين مسئله يونسكو در سالهاي اخير آموزش است. همشهري محله مي تواند به عنوان الگويي براي اين نوع آموزش در عمل باشد. وي انتشار نشريات محلي مانند همشهري را يكي از راهكارهاي جلوگيري از رانت هاي محلي برشمرد و اظهار داشت: همشهري محله از تحول جدي در جامعه مدني در باب مشاركت مردمي بسيار فعال و متنوع در سلايق خبر مي دهد. وي اين نوع مشاركت را در ايران كه داراي سرمايه اجتماعي است، اميدبخش دانست و اظهار اميدواري كرد اين نوع سرمايه ماندگار اجتماعي در آينده امنيت اجتماعي را در معاني جديدي تشديد كند.

رئيس  جمهوري  ايران  سومين 
سخنران  مجمع  عمومي سازمان  ملل
ايرنا: دكتر محمود احمدي  نژاد رئيس  جمهوري  ايران  طبق  فهرست  مقدماتي  سخنرانان نشست  مجمع  عمومي سازمان  ملل  كه  روز جمعه  منتشر شد، به  عنوان  سومين  سخنران مباحث  عمومي اين  نشست  تعيين  شده  است .شصتمين  اجلاس  سران  مجمع  عمومي سازمان  ملل  از چهاردهم  سپتامبر( ۲۳ شهريورماه ) به طور رسمي گشايش  و سه  روز ادامه  مي يابد.پس  از نشست  سران  كشورهاي  عضو سازمان  ملل ، مباحث  عمومي اعضاي  شركت كننده  دو هفته  ادامه  خواهد يافت .شصتمين  نشست  مجمع  عمومي سازمان  ملل  هم  به  لحاظ شمار مقامهاي  ارشد شركت كننده  و هم  از نظر موضوعات  مطروحه ، اهميت  ويژه اي  يافته  است .در اين  نشست  ۱۲۲ رئيس  جمهوري ، ۵۵ رئيس  دولت ، ۲ معاون  رئيس  جمهوري ، ۲معاون  نخست  وزير و ۹ وزير امور خارجه  شركت  خواهند كرد.نمايندگاني  نيز به عنوان  ناظر از واتيكان  و فلسطين  به همراه  روساي  سازمان  كنفرانس  اسلامي ، اتحاديه  عرب  و اتحاديه  بين المجالس  در اجلاس  مجمع  عمومي سخنراني  خواهند كرد.پس  از پايان  نشست  سران ، بحث هاي  عمومي  مجمع  عمومي  در روزشنبه  ۱۷ سپتامبر با سخنان  رئيس  جمهوري  برزيل  آغاز مي شود.
به گفته  ناظران ، مهمترين  بحث  شصتمين  نشست  سران  مجمع  عمومي سازمان  ملل ، اصلاحات  اين  سازمان  به ويژه  افزايش  شمار اعضاي  شوراي  امنيت  خواهد بود.

مراسم يادبود قاضي مقدس امروز برگزار مي شود
فارس: روابط عمومي دادگستري استان تهران اعلام كرد؛ مراسم يادبود قاضي مقدس امروز در مسجد ارك تهران برگزار مي شود.در اين اطلاعيه آمده است: با سپاس فراوان از حضور باشكوه همه همكاران معزز قضايي، اداري و امت شهيدپرور كه در مراسم تشييع پيكر شهيد حاج حسن مقدس قاضي شجاع و عادلي كه با خون پاك و مطهر خويش آرمان شهادت در راه خدا و حقيقت را تقويت كرد، به منظور گراميداشت ياد و خاطره اين فرزند برومند نظام اسلامي مراسم يادبودي از ساعت ۱۱ صبح روز يكشنبه شانزدهم مرداد ماه در مسجد ارك تهران واقع در ميدان پانزده خرداد برگزار خواهد شد.
در خاتمه اطلاعيه آمده است: حضور با صلابت پيروان راه اين شهيد يقينا مشت محكمي بر دهان اسلام ستيزاني است كه با به خاك و خون كشيدن فرزندان اين سرزمين مقدس هدفي جز تضعيف پايه هاي اسلام و پيشبرد اهداف شيطاني خود ندارند و عليرغم نيت شوم اين كوردلان، به بركت خون پاك و مطهر اين شهيدان، ريشه هاي عدالت و حق پروري بيش از پيش استوارتر خواهد شد.

ضرورت ايجاد و تشكيل اتاق فكر
در قواي سه گانه احساس مي شود
مهر: مدير گروه مطالعات بنيادين حكومتي مركز پژوهش هاي مجلس شوراي اسلامي گفت: متاسفانه درحال حاضر در قواي سه گانه كشور (مجريه، قضاييه و مقننه)، اتاق فكر حكومتي (اتاق استراتژيست هاي فكر) وجود ندارد و چنين نيازي به وضوح احساس مي شود.سيد يونس ادياني افزود: اتاق هاي بحران تشكيل شده در حوزه هاي مختلف، جايگزين اتاق هاي فكر شده كه توجيه مناسبي براي اتاق فكر نبوده اند.مدير گروه مطالعات بنيادين حكومتي مركز پژوهش ها و نويسنده كتاب منطق بنيادين فكر و تئوري اتاق فكر، اتاق فكر را اتاق استراتژيست هاي فكر كه با هدف احياي فكر سازي، فكرشناسي و راهي براي ارايه استراتژي فكر سازي تشكيل مي شود، توصيف كرد و اظهار داشت: در بسياري از كشورها به مساله فكر شناسي براي فكر سازي توجه خاصي شده است در حالي كه در ايران به اين مساله توجه جدي نمي شود.وي بر لزوم معرفي و شناسايي انديشه هاي دانشمندان نامدار ايران زمين تاكيد كرد و گفت: دانشمندان ايراني در طول تاريخ درخصوص فكر سازي و احياي فكر در جامعه موفقيت هاي چشمگيري داشته اند كه مي تواند سرمشق و زمينه ساز ايجاد اتاق فكر در كشور باشد.

ستاد كل نيروهاي مسلح با تبريك روز خبرنگار:
خنثي سازي عمليات رواني دشمنان وظيفه رسانه هاست
ايسنا: ستاد كل نيروهاي مسلح در آستانه روز خبرنگار و شهادت شهيد صارمي  بيانيه اي صادر كرد.در اين بيانيه آمده است: هفدهم مردادماه يادآور شهيد عرصه اطلاع رساني و شهادت مظلومانه خبرنگار بي دفاع، شهيد صارمي  است.صارمي هدف تيرهاي سفاهت و سبعيت جماعتي گشت كه غشاء جهل و وابستگي، آنچنان بر مغزهاي متحجرشان سيطره يافته بود كه در مسير منافع استكبار دست به هر جنايتي زده و مبارزاتشان جز براي زورمداران دريچه توفيق نگشود.ستاد كل نيروهاي مسلح افزوده است: بديهي است دست اندركاران امور ارتباطات و اطلاع رساني در كشور وظيفه سنگين و خطيري بر عهده دارند و از رسانه ها انتظار مي رود در اطلاع رساني و انعكاس واقعيت ها و نيز خنثي سازي تبليغات و عمليات رواني دشمنان عليه اركان نظام مقدس جمهوري اسلامي مجدانه بكوشند.معاونت فرهنگي و تبليغات دفاعي ستاد كل نيروهاي مسلح، در پايان ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهيدان عرصه اطلاع رساني و خبرنگاري در دوران انقلاب و دفاع مقدس به ويژه شهيد صارمي، فرارسيدن روز خبرنگار را تبريك و تهنيت گفته و توفيقات روزافزون فعالان حوزه خبر را در راه دفاع از حقيقت و عدالت و تحقق آرمان هاي ارزشمند انقلاب اسلامي با عنايت به رهنمودهاي حضرت امام خميني (ره)، مقام معظم رهبري حضرت آيت الله العظمي  خامنه اي و شهيدان والامقام انقلاب و دفاع مقدس و سربلندي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران از درگاه باري تعالي خواستار شده است.

اعضاي مجمع روحانيون براي انتخاب
دبيركل به منزل خاتمي مي روند
ايسنا: براي انتخاب دبيركل جديد مجمع روحانيون مبارز، پس از حجت الاسلام والمسلمين مهدي كروبي، اعضاي اين تشكل در منزل سيد محمد خاتمي، بحث و بررسي ها را ادامه مي دهند.حجت الاسلام محمدباقر ذاكري با اعلام اين خبر افزود: سيد محمد خاتمي براي تصدي پست دبيركلي مجمع، همچنان از ديد اعضا در اولويت است. از اين رو اعضا در منزل ايشان جلسه خود را برگزار مي كنند و حول اين مساله به بحث و بررسي مي پردازند.وي مباحث روز سياسي كشور را از ديگر مسائلي كه در اين جلسه مورد بررسي قرار مي گيرد، عنوان كرد.

محمدنبي حبيبي:
با تعريف جديد از جريان اصول گرا،
افرادي از دوم خرداد نيز در اين جريان جاي مي گيرند
ايسنا: دبيركل حزب موتلفه اسلامي در ارتباط با بيانيه انتخاباتي اين تشكل و تأكيد بر ضرورت ايجاد تغييراتي در جبهه اصولگرا اظهار داشت: به اعتقاد حزب موتلفه، تمام گروه ها و افرادي كه به اسلام، نظام اسلامي، خط و سيره امام و ولايت فقيه معتقدند، در دايره اصول گرايي قرار مي گيرند و با توجه به اين تعريف، دايره اصول گرايي از حجم كنوني گسترش پيدا كرده و وسعت بيشتري پيدا مي كند و حتي افرادي از گروه هاي دوم خردادي را در بر مي گيرد.محمدنبي حبيبي با بيان اين كه صف بندي ها درمورد نسل جوان و نسل غيرجوان را قبول ندارد، افزود: به نظر من بايد هم از نسل جوان استفاده كرد، هم از نسلي كه داراي تجربه است و نبايد اين دو قشر را در مقابل هم قرار داد.
در دايره اصول گرايي بايد هر دو قشر حضور داشته باشند و جبهه اصول گرا تركيبي از نسل هاي مختلف باشد.وي با تأكيد بر اين كه چند سالي است در حزب موتلفه رويكرد جوان گرايي آغاز شده است، اظهار داشت: جريان اصولگرا در شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب اسلامي و جبهه پيروان خط امام و رهبري براي اين كه اين رويكرد را گسترش دهد بايد دست به مطالعات جديدي بزند.

واكنش مقامات كشورمان به پيشنهادات سه كشور اروپايي
طرح پيشنهادي اروپا حقوق ايران را تأمين نمي كند
گروه سياسي: روز جمعه پيشنهادات اروپا براي ادامه مذاكرات هسته اي با ايران به تهران تسليم شد. در اين مجموعه مهمترين خواسته جمهوري اسلامي يعني پذيرش حق ايران براي حفظ فناوري چرخه سوخت و غني سازي اورانيوم در نظر گرفته نشده است. همچنين از ايران خواسته شده است كه فعاليت هسته اي در نيروگاه آب سنگين اراك را هم پايان دهد. در پي اين پيشنهاد روز گذشته حميد رضا آصفي سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان گفت: اين طرح فاقد حداقل هاي تأمين كننده منافع جمهوري اسلامي و همچنين مغاير با روح NPT و توافقنامه پاريس است.
حميدرضا آصفي ادامه داد: اروپايي ها در طرح ارائه شده خود خلاف قول و قرارهاي خود عمل كردند، لذا اين طرح غيرقابل پذيرش است و پاسخ جامع و كامل طرح اروپا ظرف امروز و فردا به آنان اعلام خواهد شد.
آصفي در خصوص درخواست اروپا براي تشكيل جلسه شوراي حكام، گفت: اين درخواست فاقد مبناي حقوقي و به منظور اعمال فشار و ايجاد جنگ رواني و تبليغاتي است.
همچنين رويتر به نقل از حسين موسويان به آژانس بين المللي انرژي اتمي هشدار داد كه اعزام بازرسان اين سازمان را براي نظارت آغاز فعاليت در اصفهان به تأخير نيندازد.
وي تأكيد كرد كه ايران همچنان به از سرگيري فعاليتهاي هسته اي اصفهان اصرار دارد.
حسين موسويان دبير كميته سياست خارجي شوراي عالي امنيت ملي ايران با اشاره به طرح پيشنهادي اروپا كه به ايران ارائه شده است به رويتر گفت: اين پيشنهاد را بررسي مي كنيم و قطعا تا يكشنبه پاسخ مان را به اروپا اعلام خواهيم كرد.
وي افزود: نظر شخصي من به عنوان يك عضو تيم مذاكره كننده اين است كه پيشنهاد اروپا نمي تواند براي ايران قابل پذيرش باشد.
در پي درخواست صريح ايران از آژانس بين المللي انرژي اتمي براي نظارت بر آغاز فعاليتها در كارخانه UCF اصفهان سخنگوي اين آژانس روز گذشته اعلام كرد، طي روزهاي آينده يك تيم پادماني به ايران سفر مي كند تا دوربينها و تجهيزات كنترل از راه دور را ارائه و نصب كند و سيستم بازرسي در تأسيسات اصفهان اواسط هفته جاري به كار خواهد افتاد.
يوشكا فيشر وزير امور خارجه آلمان روز گذشته پيشنهادات ارائه شده به ايران را پيشنهادي جامع خواند كه در آن منافع مشروع ايران درج شده است.
وي مدعي شد كه براساس اين پيشنهاد ايران گام به گام از انزواي بين المللي خارج خواهد شد. او همچنين نسبت به شكسته شدن پلمب هاي كارخانه UCF اصفهان و آغاز فعاليتها در آنجا نيز هشدار داد.
فيشر اعلام كرد ايران مي تواند براي ادامه برنامه هسته اي خود نيروگاه آب سبك ايجاد كند. و اروپا هم براي همكاري با ايران در بخشهاي اقتصادي و سياسي و در نظر گرفتن نيازهاي مشروع امنيتي آماده است به شرطي كه ايران آزمايشات خود در بخش چرخه  سوخت را پايان دهد.
«خاوير سولانا» مسئول عالي سياست خارجي اتحاديه اروپا هم نسبت به «پاسخ مثبت» ايران به طرح پيشنهادي نمايندگان اين اتحاديه درباره پرونده هسته اي ابراز اميدواري كرد.وي گفت: «آنچه اتحاديه اروپا به ايران تحويل داده است، يك سند بسيار مهم با پيشنهادهاي قابل پذيرش براي تضمين همه حقوق آنان در زمينه هسته اي است، زيرا ما نبايد فراموش كنيم كه آنان، اين حقوق را دارند.»وي افزود: پيشنهاد اتحاديه اروپا براي ارائه مشوقهاي اقتصادي به منظور آن است كه ايران دست از غني سازي اورانيوم بردارد.
دولت آمريكا از پيشنهاد سه كشور اروپايي به ايران درباره برنامه هاي هسته اي حمايت كرد.
تام كيسي سخنگوي وزارت خارجه آمريكا گفت: آمريكا از تلاش هاي اروپا به شدت حمايت مي كند و اميدوار است مسأله هسته اي ايران كه رسيدگي به آن يكي از اولويت هاي اصلي دولت آمريكاست، هر چه زودتر به نتيجه برسد و ايران از برنامه هاي هسته اي دست بكشد.
رويتر روز گذشته همچنين به نقل از يكي از مقامات وزارت امور خارجه آمريكا اعلام كرد اروپا مي تواند مشوقهاي بيشتري در اين مذاكرات از آمريكا دريافت كند.
در همين حال روزنامه «واشنگتن پست» از فشار گسترده آمريكا بر اروپا براي گنجاندن دو خواسته كهنه كاخ سفيد در مجموعه پيشنهادهاي هسته اي به ايران خبر داد.
به گزارش روز شنبه واشنگتن پست، فشار آمريكا بر اروپا سبب شد پيش از ارائه اين پيشنهادها به ايران در روز جمعه، مذاكره كنندگان انگليسي، فرانسوي و آلماني مجبور شوند با نماينده آمريكا در اين كشور يك نشست خصوصي داشته باشند و پيشنهادهاي سختي را عليه ايران بپذيرند.
اين روزنامه نوشت: آمريكا پس از آنكه چندين خواسته مشخص خود از جمله شرط بازرسي سازمان ملل از هر نقطه و در هر زمان را در متن پيشنهادات سه كشور اروپايي گنجاند با آن موافقت كرد.
همچنين اينكه ايران پيش از هر چيز بايد كتبا تعهد دهد كه در پي فعاليت هاي مربوط به چرخه سوخت هسته اي نخواهد بود. ايران همچنين بايد توليد آب سنگين در اراك را متوقف و اندك اندك تأسيسات هسته اي خود را از ميان بردارد.پيشنهاد سه كشور اروپايي همچنين ايران را از حقوق در نظر گرفته شده براي خروج از پيمان منع گسترش سلاح هسته اي محروم كرده و جمهوري اسلامي را وادار مي سازد به جاي توليد سوخت هسته اي، آن را از كشورهاي ديگر خريداري كند.
«محمد جواد ظريف» سفير و نماينده دائم ايران در سازمان ملل در مصاحبه با واشنگتن پست، پيشنهادات سه كشور اتحاديه اروپا به ايران را «نامعقول، اهانت آميز و خودپسندانه» خواند.نماينده ايران در سازمان ملل گفت: شايد اروپايي ها علاقه داشته باشند حقوق خود را ارزان بفروشند ولي ايران آماده چنين كاري نيست.

برگي زرين از تاريخ
چه صحنه زيبا و عبرت آموزي روز ۱۲ مرداد  پيش روي ملت ايران قرار گرفت؛ شخصيتي كه با آراء مردمي از سوي شوراي اسلامي شهر، شهردار تهران شده بود، به كابينه راه نداشت.
وزارت كشور در مواردي براي انجام امور با او همكاري نمي كرد؛ دولت نسبت به تعهدات و مطالباتش بي توجه، و اقدام نمي كرد؛ هماهنگي و امكانات لازم براي پيشرفت طرحهاي عمرانيش فراهم نمي شد؛ زمان چرخيد و چرخيد تا پس از گذشت ۷۸۹ روز و ۹ ساعت همان رئيس جمهور محترم متواضعانه حكم تاريخي تنفيذ مقام معظم رهبري را قرائت و با بوسيدن صورت به دست او سپرد و در مرحله بعد دست در دست هم وارد همان ساختمان نهاد رياست جمهوري شدند و مجموعه دولت در اختيارش قرار گرفت و مسئوليت كل كشور به دوشش نهاده شد.
اين درسي بود هشدار دهنده براي دولتمندان هوشيار، كه اتكاء به خدا و خدمت خالصانه و صادقانه به خلق خدا تا چه حد مي تواند سبب معراج انسانها شود.
حسين مهديان

احتمال ترك تحصيل با هر مردودي۵۰ درصد افزايش مي يابد
گروه علمي فرهنگي: آمارها نشان دهنده مردودي يك ميليون و ۱۸ هزار و ۲۹۵ دانش آموز در سال تحصيلي ۸۲ - ۸۳ است.به علاوه آمارها نشان مي دهد سالانه
۵/۲ درصد دانش آموزان ابتدايي، ۵/۹ درصد راهنمايي و ۲۷ درصد دانش آموزان مقطع متوسطه مردود مي شوند. بر اساس گزارشهاي يونسكو، مردودي براي بار اول، احتمال ترك تحصيل را ۴۰ تا ۵۰ درصد و براي بار دوم، ۹۰ درصد افزايش مي دهد.
دكتر ساكي، معاون پژوهشكده تعليم و تربيت در اين باره به ايسنا، مي گويد: اولين شاخص افت تحصيلي معرف كودكان لازم التعليمي است كه به ويژه امكان ورود به نظام آموزشي كشور در پايه اول ابتدايي را به دست نياورده اند.وي اين نوع اتلاف را مشكل زاترين نوع افت تحصيلي دانسته و تأكيد مي كند: اين امر سبب افزايش بيسوادان مطلق جامعه در دوراني مي شود كه مهارتهاي پايه كار با رايانه، حداقل ميزان سواد شمرده مي شود و پيداست كه در دوران دهكده جهاني و عصر فناوري اطلاعات و ارتباطات، تبعات بيسوادان مطلق براي فرد و جامعه بسيار سنگين خواهد بود.

همزمان با هتك حرمت رژيم صهيونيستي در مسجد الاقصي
هفته جهاني مساجد از ۳۱ مرداد آغاز مي شود
004239.jpg
گروه اجتماعي: همزمان با سالروز هتك حرمت قبله نخست مسلمين توسط رژيم صهيونيستي برابر با ۳۱ مرداد، از سوي سازمان كنفرانس اسلامي هفته جهاني مساجد آغاز و تا پنجم شهريور ادامه دارد.
به گزارش روابط عمومي مركز رسيدگي به امور مساجد در اين هفته مساجد كشور توسط شهروندان و با همكاري سازمان هاي خيريه غبارروبي مي شود و مومنان و خداجويان به تطهير و ترميم مساجد مي پردازند.
۳۱ مرداد هر سال كه مصادف با سالروز به آتش كشيدن مسجد الاقصي توسط رژيم صهيونيستي است فرصت مغتنم و ارزشمندي براي مسئولان و متوليان مساجد از يك سو و شهروندان خداجو است تا در اين مكان مقدس ياد و خاطره مظلوميت مسجد الاقصي را زنده نگهدارند.

رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس
خواسته هاي اروپا براي دولت و مجلس
ايران قابل قبول نيست
ايسنا: رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: روح نامه اروپا گوياي نقض آشكار موافقتنامه پاريس است؛ چرا كه حق برخورداري ايران از چرخه سوخت و غني سازي را به رسميت نشناخته و صراحتا اعلام كرده است كه ايران بايد فعاليت هايش در زمينه فن آوري هسته اي را بدون اين حق (حق برخورداري از چرخه سوخت و غني سازي) ادامه دهد.
علاءالدين بروجردي با تاكيد بر اين كه اين پيشنهاد آنان به هيچ وجه قابل قبول نيست و جمهوري اسلامي ايران چنين تضميني را نخواهد پذيرفت، تصريح كرد: با شوراي حكام وارد بحث خواهد شد.
رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با اشاره به درخواست توقف فعاليت راكتور اراك در نامه وزراي سه كشور اروپايي، اين درخواست را نيز غيرقابل قبول خواند؛ چرا كه تنها راكتور ايران پس از راكتور اراك، راكتور تهران است كه تمامي نيازهاي كشوردر زمينه راديو دارو و ايزتوپ هاي مورد نياز بيماران را تهيه مي كند. اين راكتور پس از فعاليت ۳۰ ساله خود فرسوده شده و اين حق مسلم ايران است كه راكتور جديدي براي تامين نيازهاي ملي خود داشته باشد. از اين رو اين پيشنهاد اروپا قابل قبول نيست و در نقطه مقابل نيازهاي ملت ايران قرار دارد.
بروجردي نكته غير قابل قبول ديگر در نامه  وزراي سه كشور اروپايي را درخواست تصويب پروتكل الحاقي توسط مجلس شوراي اسلامي جمهوري اسلامي ايران تا پايان سال جاري عنوان كرد.به گفته وي، اروپايي ها به اصل تفكيك قوا در ايران واقف نيستند. رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس هشدار داد كه در شرايط فعلي و با توجه به ادبيات نامه  سه وزير، فضا براي تصويب اين پروتكل در مجلس مهيا نيست و حتي اگر دولت نيز اين لايحه را به مجلس ارايه كند، در مجلس با توجه به تخلفات متعدد اروپايي ها از معاهده  NPT و توافقنامه  پاريس راي نخواهد آورد.
وي به آن چه كه مبارزه با مواد مخدر در نامه  وزراي امور خارجه سه كشور اروپايي مذاكره كننده با ايران تحت عنوان امتياز مطرح شده بود، اشاره كرد و خطاب به آنان يادآور شد: جمهوري اسلامي ايران تا كنون بيش از ۳ هزار شهيد درخصوص قاچاق مواد مخدر داشته است. حال آن كه اين مبارزه در راستاي منافع تمامي جامعه جهاني بوده كه هزينه اش را ايران پرداخته است.
وي به تهديد به تحريم اروپايي ها اشاره كرد و يادآور شد: اروپا در تبعيت از آمريكا سال ها در زمينه هاي اقتصادي، جمهوري اسلامي ايران را محروم كرده و حتي در زمينه هاي علمي و تكنولوژيك نيز قائم به تحريم ايران بوده است. اين در حالي است كه جمهوري اسلامي ايران با اتكا بر خودباوري علمي و توانمندي هاي خود كه همواره مورد تأكيد امام خميني (ره) و رهبري انقلاب بوده است، به موفقيت هاي عظيمي در علم و دانش دست يافته و امروز بي نياز از امتيازهايي كه اروپايي ها مطرح مي كنند، مي تواند به حيات خود ادامه دهد.
بروجردي بار ديگر تأكيد كرد: خواست ها و امتيازات سه كشور اروپايي كه تحت فشار آمريكا مطرح شده است به هيچ وجه براي دولت و مجلس ايران قابل قبول نيست.

محسن رضايي:
توليد در حاشيه قرار گرفته و فروش مواد خام
محور شده است
ايسنا: دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام جمعه شب در جمع اعضاي كانون تشكل هاي بخش كشاورزي در شهرستان شهريار گفت: طي ۱۰۰ سال گذشته در اقتصاد ملي توليد، سرمايه گذاري، اشتغال و درآمد در حاشيه قرار گرفت و فروش مواد خام، ثروت ملي و مصرف محور شد.
محسن رضايي به سطح زيربناها، سطح مياني و روبناها در اقتصاد ايران اشاره كرد و افزود: محور اصلي اقتصاد در سطح مياني قرار دارد و استراتژي اقتصادي كشور بايد بر اين سطح استوار باشد در غير اين صورت نه منابعي وجود خواهد داشت كه زيربناها شكل بگيرد و نه آن مقدار محصولات وجود دارد كه رفاه فراگير و عمومي شود.رضايي ادامه داد: اتفاقي كه طي ۱۰۰ سال گذشته در كشور رخ داده اين است كه اقتصاد از سطح زيربناها به سطح رفاه بدون طي مراحل مياني جهش پيدا كرده است و اين نشان دهنده كوچه بن بست اقتصاد ملي ماست.وي اضافه كرد: بايد تحولي اساسي شكل بگيرد و نگاه ها به سمت توليد، سرمايه گذاري، اشتغال و درآمد تغيير يابد .تنها از اين طريق مي توان ماشين چپ شده اقتصاد ايران را برگرداند.دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: بايد سياست گذاري ها، تعرفه ها، زيربناها، نرخ سود بانكي و سياست خارجي ايران در بخش بازاريابي بر اساس توليد و سرمايه گذاري شكل بگيرد. عدالت اگر براي تقويت چرخه اصلي اقتصادي ملي نباشد در ايران تحقق نخواهد يافت بلكه سد راه توسعه هم خواهد شد.

داخلي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |