يكشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۶۷ - Aug 7, 2005
متهم به قتل در دادگاه كيفري استان:
از ناموسم دفاع كردم
004143.jpg
گروه حوادث: پسر۲۰ ساله اي كه متهم به مباشرت در قتل عمدي بود، صبح ديروز در شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان محاكمه شد.
به گزارش خبرنگار ما، اين محاكمه كه به رياست قاضي عزيزمحمدي و چهار قاضي مستشارش برگزار شد دلداري به عنوان نماينده دادستان به قرائت كيفرخواست پرداخت و گفت: در اين پرونده جوان ۲۰ ساله به نام حميدرضا متهم به مباشرت در قتل عمدي احمد در يك نزاع دسته جمعي در تاريخ ۳ ارديبهشت ماه سال ۸۳ است.
اين حادثه بين دو خانواده اتفاق افتاده است و متهم پس از دستگيري به قتل با ايراد ضرب چاقو اعتراف كرده است. بنابراين با توجه به درخواست اولياي دم، تقاضاي صدور حكم قانوني را براي متهم دارم.
در ادامه جلسه محاكمه اولياي دم تقاضاي قصاص براي متهم كردند پدر احمد در حالي كه گريه مي كرد گفت: شب حادثه به خانه آمدم. ديدم احمد خانه نيست وقتي پرسيدم او كجا رفته! مادرش گفت: رفته خانه عمه اش. بچه ها با هم دعوا كرده اند به آن جا رفته است. عصباني شدم و براي اينكه به خواهرم تذكر دهم، در محل دعوا كردن درست نيست به خانه خواهرم رفتم. وقتي به آن جا رسيدم ديدم تنها خواهرم نگران در خانه است. پرسيدم پسرم كجاست كه شوهر خواهرم از راه رسيد. ماجرا را جويا شدم گفت پسرت به قتل رسيده است. آقاي قاضي من تنها قصاص مي خواهم.
در ادامه جلسه محاكمه حميد رضا (متهم به قتل) در جايگاه ايستاد و در دفاع از خود گفت: شب حادثه وقتي از محل كار به خانه آمدم مادرم گفت برادرت با اميد پسر همسايه دعوايش شده و من براي عذرخواهي به آن جا رفته ام.
بعد از صحبت كردن با برادرم شام خورديم و همگي خوابيديم. حدود ساعت ۱۲ شب بود كه ناگهان با صداي عربده  كشي از خواب بيدار شدم. همان لحظه ديدم چندين نفر با قمه و چاقو وارد خانه مان شده اند. من پنج خواهرم را كه از وحشت بيدار شده بودند داخل اتاقي كردم و در را بستم. وقتي به راهرو آمدم ديدم پدر و برادرم با آنها درگير شده اند. من تنها در دفاع از ناموسم و خانواده ام با آنها درگير شدم.
وي ادامه داد، آقاي قاضي، هيچ يك از ما چاقو و قمه نداشتيم و با دست خالي دفاع مي كرديم من نمي دانم چه كسي به احمد چاقو زده است.
در همان لحظه قاضي از پدر حميدرضا خواست تا توضيحاتي را به دادگاه ارائه دهد. وي نيز در تأييد صحبت هاي پسرش گفت: مقتول به همراه چند نفر ديگر وارد خانه ام شدند. من و فرزندانم تنها دفاع مي كرديم اين در حالي است كه نيروي انتظامي در نخستين بررسي هاي خود اينكه اعضاي اين خانواده در خواب بوده اند را تأييد كرده است. در پايان جلسه محاكمه قاضي عزيز محمدي ختم جلسه دادگاه را اعلام كرد. قرار است به زودي حكم در خصوص پرونده صادر شود.

ادعاي جنون عامل جنايت دانشگاه مسكو
گروه حوادث: مرد ايراني كه در كشور مسكو مرتكب قتل هموطن خود شده بود مدعي جنون شد.
به گزارش خبرنگار ما، چهارم ماه رمضان در يكي از دانشگاههاي كشور روسيه جنايتي رخ داد كه در پي آن يك مرد جوان ايراني هموطن خود را به قتل رسانده بود.
مقتول رضا نام داشت، خانواده وي پس از مرگ فرزندشان از پليس مسكو خواستار دستگيري قاتل شدند. آنها فردي به نام بهرام را به عنوان قاتل پسرشان به پليس معرفي كردند.
بهرام دستگير شد. در مراحل اوليه تحقيق به قتل رضا اعتراف كرد. خانواده رضا بعد از بازداشت متهم از پليس اينترپل خواستند كه عامل جنايت را به ايران انتقال دهند تا طبق قانون كشور ايران محاكمه شود. ولي طبق قانون كشور روسيه، رسيدگي قضايي بر روي اين پرونده در همان كشور صورت گرفت. ولي دادگاه اعلام كرد متهم بعد از گذراندن دوران محكوميت خود در كشور روسيه از آن كشور اخراج خواهد شد. در اين صورت پس از بازگشت به ايران مقامات قضايي مي توانند كيفرخواست ديگري عليه وي صادر كنند.
برپايه آخرين اخبار، بهرام كه هم اكنون در زندان مسكو به سر مي برد مدعي شده است كه دچار جنون بوده و در زمان حادثه تعادل رواني نداشته است.بررسي بر روي جنون بهرام توسط پزشكان قضايي آن كشور تحت بررسي است.

كشف سلاح مسروقه از داخل يك خودرو
گروه حوادث: سوءظن مأموران آگاهي به سرنشين يك خودرو نيسان با كشف تعداد زيادي تراول چك مسروقه و سلاح از خودرو مذكور ختم شد.به گزارش خبرنگار ما، مأموران يگان ويژه آگاهي تهران عصر روز جمعه در حين گشت زني حوالي ميدان آزادي به سرنشين يك دستگاه خودرو نيسان مشكوك شدند. دستور توقف صادر شد. مأموران پليس در بررسي از خودرو موفق به كشف يك قبضه سلاح و ۲۰ عدد تراول چك مسروقه شدند. راننده خودرو نيسان بازداشت شد و به همراه مكشوفات مذكور به دايره ۱ اداره آگاهي مركز انتقال يافت تا با انجام بازجويي هاي پليسي علت حمل اسلحه توسط وي و كشف تراول چك هاي مسروقه مشخص شود.

۱۵ سال زندان براي متهم به قتل همسر
004146.jpg
گروه حوادث: قاضي مجتمع قضايي بعثت براي سومين بار حكم يكي از جنجالي ترين پرونده هاي جنايي تهران را صادر كرد.
به گزارش خبرنگار ما، اين پرونده جنجالي مربوط به مريم. غ (۲۷ ساله) است كه متهم به قتل عمدي همسرش به نام علي.غ در سال ۷۸ است. مريم كه چند روز پس از مرگ فجيع همسرش از سوي پليس جنايي دستگير شد، در تمام مراحل بازجويي فرد ديگري را عامل قتل شوهرش معرفي كرد. اما او دو جلسه مورد محاكمه قرار گرفت و از سوي هر دو قاضي به قصاص محكوم شد. تا اين كه پرونده براي رسيدگي در اختيار قاضي همتيار قرار گرفت اما پس از تعيين وقت رسيدگي، وي با ارسال نامه اي رد رسيدگي به پرونده را اعلام كرد. به اين ترتيب،مريم توسط قاضي نجفي- رئيس شعبه ۱۱۵۵- صبح روز چهارشنبه پنج مرداد براي آخرين مرتبه محاكمه شد.
اين زن جوان صبح ديروز از سوي قاضي نجفي از اتهام قتل عمدي تبرئه شد و به خاطر معاونت در قتل همسرش به تحمل ۱۵ سال زندان با گذشت ايام احتسابي محكوم شد. حكم صادره غيرقطعي و قابل تجديد نظر خواهد بود.
اعرابي وكيل متهم اين پرونده نيز در گفت وگويي اعلام كرد: نسبت به اين حكم اعتراض خواهم كرد. بايد قاتلي دستگير شده باشد يا در پرونده وجود داشته باشد تا موكل من به اتهام معاونت در قتل محكوم شود.

ارسال پرونده جنايت در ايران خودرو به دادگاه كيفري استان
گروه حوادث: كيفرخواست پرونده قتل يك كارگر شركت ايران خودرو از سوي نماينده دادستان در دادسراي امورجنايي تهران صادر شد.
به گزارش خبرنگار ما، سي ويكم ارديبهشت ماه سال ۸۴ حسين و علي كه هر دو كارگر شركت ايران خودرو بودند با يكديگر گلاويز شدند. حسين كه به شدت عصباني بود به سوي علي حمله ور شد. درگيري بين اين دو جوان مدت زيادي طول نكشيد و در نهايت حسين با فشار دست علي را خفه كرد و سپس رگ دست او را زد. حسين قصد حلقه آويز كردن علي را داشت كه چند نفر از كارگران وارد ساختمان شدند و با ديدن اين صحنه به سوي حسين دويده و او را قبل از آن كه بتواند از محل حادثه بگريزد دستگير كردند.
حسين كه تحويل مأموران آگاهي شد، در جريان بازجويي ها به قتل عمدي علي اعتراف كرد. وي در خصوص انگيزه اين جنايت گفت: پدر علي چند روز قبل از اين حادثه طي يك تماس مرا تهديد كرد كه ديگر حق صحبت كردن با پسرش را ندارم و بايد ارتباط خود را با علي پايان دهم. اين ماجرا موجب عصبانيت شديد من شد. روز حادثه به خاطر برخورد پدر علي با مقتول درگير شدم و در نهايت او را كشتم.
روز گذشته رضوانفر نماينده دادستان خبر از صدور كيفرخواست اين پرونده جنايي را داد. رسيدگي قضايي بر روي اين پرونده در دادگاه كيفري استان ادامه خواهد يافت.

بازسازي صحنه قتل در آپارتمان شماره ۱۰۹
گروه حوادث: متهمان به قتل مادر و پسر اصفهاني صبح ديروز با حضور در آپارتمان شماره ۱۰۹ خيابان كوثر، حادثه را بازسازي كردند.
به گزارش خبرنگار ما، ساعت ۳۰/۸ صبح ديروز اكيپي متشكل از مأموران آگاهي و بازپرس شعبه دوم دادسراي عمومي و انقلاب اصفهان به همراه دو متهم پرونده به نام حسن و محمد در آپارتمان شماره ۱۰۹ خيابان كوثر حضور يافتند و دو برادر جنايتكار با انجام بازسازي صحنه به تشريح جزئيات حادثه پرداختند.
بلافاصله پس از حضور متهمان در ساختمان محل وقوع حادثه تعدادي از همسايگان با داد و فرياد به نوعي اعتراض خود را نسبت به وقوع حادثه ابراز داشتند.
بازسازي صحنه قتل ژيلا و پسر سه ساله اش محمود بدون حضور پدر خانواده صورت گرفت.
بازسازي صحنه قتل حدود ۲ ساعت به طول انجاميد و قاضي اسدي سپس با صدور قرار بازداشت دو متهم را روانه زندان كرد.

مراسم قسامه متهم به قتل در بخارست برگزار نشد
گروه حوادث: مراسم قسامه مردي كه متهم به قتل هموطن خود در بخارست -پايتخت روماني- بود، به خاطر عدم حضور وكيل اولياي دم برگزار نشد.
به گزارش خبرنگار ما، حادثه عصر يكي از روزهاي سال ۷۴ در رستوراني واقع در شهر بخارست اتفاق افتاد. در اين حادثه مرد جوان ۲۴ ساله اي به نام بهرام در اثر ضربه چاقو به قتل رسيد.
پس از وقوع اين اتفاق، پليس محلي بخارست در محل حادثه حضور يافت و پس از بررسي مقدماتي از صحنه وقوع قتل، شاهدان حادثه عنوان كردند كه بهرام توسط فردي به نام منصور (۳۰ ساله) به قتل رسيده است.
شواهد بيانگر آن بود كه تمامي افرادي كه در رستوران محل حادثه حضور داشتند، مست بودند. به اين ترتيب شناسايي منصور در دستور كار ويژه قرار گرفت و وي در يك عمليات ضربتي شناسايي و دستگير شد.
منصور پس از دستگيري، به شركت در نزاع دسته جمعي منجر به قتل اعتراف كرد، اما عنوان كرد وي بهرام را به قتل نرسانده است. بنابراين دادگاه بخارست منصور را به اتهام قتل عمدي به پنج سال زندان محكوم كرد و او پس از گذراندن دوران محكوميتش آزاد شده اما از سوي پليس اينترپل به ايران تحويل داده شد.
بر پايه اين گزارش، منصور كه در كشور روماني صاحب يك شركت بازرگاني بود وقتي به ايران بازگشت از سوي پليس جنايي تهران در فرودگاه مهرآباد دستگير شد و براي بازجويي به دايره ۱۰ اداره آگاهي تهران انتقال يافت. اين مرد در دو مرحله در شعبه ۱۱۵۴ دادگاه جنايي تهران محاكمه شد و به قصاص محكوم شد اما حكم صادره از سوي ديوان عالي كشور به خاطر نقص در تحقيقات رد شد.متهم پرونده، در هيچ يك از مراحل تحقيقات و برگزاري جلسه محاكمه به قتل بهرام اعتراف نكرده است. تا اين كه پرونده از سوي قضات ديوان عالي كشور لوث تشخيص داده شد و قرار بود مراسم قسامه منصور صبح ديروز در شعبه ۱۱۵۶ مجتمع قضايي بعثت برگزار شود.
قاضي همتيار با تشكل جلسه قصد شروع محاكمه را داشت كه اولياي دم به خاطر عدم حضور وكيلشان از دادگاه درخواست كردند تا جلسه را تجديد كند. به اين ترتيب قاضي همتيار با تجديد وقت محاكمه دستور انتقال متهم را به زندان صادر كرد.

دخترسارق عاشق رانندگي بود
004149.jpg
فارس: دختر جواني كه به خاطر علاقه به رانندگي در تهران خودروي پرايد سرقت مي كرد، براي سومين بار طي دو ماه گذشته از سوي ماموران دستگير و سپس با رضايت شاكي آزاد شد.
تحقيقات براي دستگيري اين متهم تيرماه امسال و در پي شكايت راننده ميانسالي كه خودروي پرايدش از سوي اين دختر ۲۰ ساله ربوده شده بود، آغاز شد.
۱۷ تيرماه امسال مردي به ماموران مراجعه كرد و گفت: «خودروي پرايد مشكي رنگم از سوي دختر جواني ربوده شده است. اين دختر از دولت آباد به مقصد شهرك غرب خودروي مرا به صورت دربستي كرايه كرد. در ميان راه او از من خواست كه برايش از يك سوپر ماركت آب معدني بخرم.»
شاكي ادامه داد: وقتي وارد مغازه شدم متوجه دختر جوان شدم كه پشت فرمان ماشين نشست و از آنجا فرار كرد.
پس از اين شكايت تحقيقات پليس براي دستگيري سارق خودرو آغاز شد. ماموران در بررسي هاي خود متوجه شدند، سارق جوان دختر ۲۰ ساله اي است كه تاكنون دو بار به اين اتهام دستگير شده است.
اين متهم به خاطر علاقه به رانندگي با پرايد رانندگان را به بهانه خريد آب معدني از خودرو خارج كرده و سپس پرايد آنها را مي ربود.
با شناسايي سارق، تجسس ها براي دستگيري او ادامه داشت كه مالك پرايد به ماموران مراجعه كرد و از پيدا شدن خودروي خويش خبر داد.
وي گفت: سارق پس از ربودن پرايد با آن تصادف كرده بود. سپس آن را براي تعمير به يك تعميرگاه برده بود كه صاحب آنجا به موضوع مشكوك شده و با به دست آوردن مدارك خودرو داخل داشبورد با شماره من تماس گرفت و موضوع را اطلاع داد.
كارآگاهان سپس راهي تعميرگاه شده و در آنجا پي بردند متهم شماره تلفن همراه خود را در فرم تعمير گاه اعلام كرده است.
با به دست آمدن اين سرنخ كارآگاهان با متهم تماس گرفته و با او يك قرار صوري در حوالي فرودگاه مهر آباد گذاشتند كه ۱۱ مردادماه جاري وقتي وي در محل قرار حاضر شد براي سومين بار در دو ماه گذشته دستگير شد.

۸ ماه حبس براي مادر سهل انگار
آسوشيتدپرس: دادگاه عالي پترزبورگ روز گذشته مادري را كه پسرش با برداشتن اسلحه وي و با شليك يك گلوله به يكي از همسايگانش وي را به قتل رسانده بود، به اتهام حمل غيرمجاز اسلحه و عدم گزارش اين مطلب، به ۱۸ ماه حبس محكوم كرد.
لاتويو برنتي ۳۱ ساله در حالي كه به شدت مي گريست، پس از قرائت رأي نهايي دادگاه به قاضي پرونده گفت: خواهش مي كنم در حكم خود اندكي تجديدنظر كنيد. فرزندانم به حضور من در خانه احتياج دارند. واقعاً به خاطر آن چه كه به دنبال سهل انگاري من براي قرباني شيطنت هاي پسرم رخ داد، متأسفم، اما اميدوارم شما هم شرايط من را درك كنيد.
با وجود اين اظهارات قاضي پرونده به متهم لاتويو اعلام كرد كه سهل انگاري وي باعث به وجود آمدن اين حادثه شده است.در روز بيست و سوم ژوئن سال ۲۰۰۳ پسر لاتويو با در دست داشتن اسلحه مادرش به سمت يكي از همسايگانش نشانه رفته و او را از پاي درآورد. اسميت ۴۵ ساله با ضرب يك گلوله از پاي درآمد.
دادستان پرونده ادعا كرد كه لاتويو به اين دليل كه پيش از اين نيز به اتهام اعمال خشونت بازداشت شده و محاكمه شده بود، نبايد مسئله داشتن اسلحه را از مأموران قانون مخفي نگاه مي داشت.بر اساس قوانين قضايي دادگاه مي توانست متهم را به ۱۰ سال حبس محكوم كند.

اثبات بي گناهي پس از بيست سال
آسوشيتدپرس: توماس دوزول بيست سال تمام از ارائه هرگونه درخواست تجديدنظر به دادگاه عالي خودداري كرد. وي در تمام اين بيست سال مصر بود كه هرگز جنايتي را كه به خاطر آن وي را متهم به حبس كرده اند انجام نداده است. سرانجام دادگاه عالي پترزبورگ روز گذشته اعلام كرد كه نتيجه آزمايش دي ان اي حاكي از بي گناهي توماس بوده است.
توماس روز گذشته پس از دريافت اين حكم پس از بيست سال به منزل مادري اش بازگشته و در مصاحبه با آسوشيتدپرس از اين بازگشت ابراز خشنودي كرد.
وي در اين خصوص گفت: هرچند عدالت بسيار ديرتر از آن چه كه بايد به سراغ من آمد اما خوشحالم كه سرانجام طعم آن را چشيدم؛ هرچند نيمي از بهترين سالهاي عمرم را در پشت ميله هاي زندان گذراندم.بر اساس آزمايش دي ان اي انجام شده نمونه دي ان اي توماس با نمونه يافت شده در محل جنايت و بر روي لباس قرباني تطبيق ندارد.

كودك ۱۵ ماهه انگليسي در ميان سه جنازه
خبرگزاري فرانسه: پليس انگليس كودك ۱۵ ماهه اي را در ميان سه جنازه در يك آپارتمان واقع در شمال لندن يافت.
پليس انگليس ديروز در حالي كودك تنهايي را در آپارتماني واقع در شمال لندن يافت كه كودك در ميان ۳ جنازه در حال غلتيدن بود. طبق اظهارات پليس، اين افراد همگي به قتل رسيده اند.پليس انگليس در پي تماسهاي متعددي مبني بر وقوع اتفاق ناگواري درآپارتمان مذكور، در محل حضور يافت كه به محض ورود به آپارتمان با جناره يك مرد ۶۲ ساله به همراه جنازه دو زن ۲۷ و ۳۴ ساله مواجه شد.
بر اساس اين گزارش، هيچ جراحتي به اين كودك ۱۵ ماهه وارد نيامده است، اما مأموران پليس جهت انجام معاينات پزشكي، او را راهي بيمارستان كردند.طي اظهارات پليس هنوز هيچ فرد مظنوني در اين رابطه بازداشت نشده است.

همين جا پياده مي شوم
آسوشيتدپرس: پليس آمريكا زني را به جرم باز كردن بي موقع در هواپيما دستگير كرد.
ديانا بيچ ۵۰ ساله مسافر پرواز ۱۱۹۵ دنور- سياتل بود. او ناگهان هنگامي كه هواپيما هنوز به روي زمين فرود نيامده و در ارتفاع ۱۵۰۰ متري زمين بود تصميم گرفت از هواپيما خارج شود.
ساير مسافران در حالي كه به سرعت كمربندهاي خود را مي بستند بهت زده او را نگاه مي كردند و ميهماندار هواپيما از ديانا خواهش كرد كه به سر جاي خود برگردد اما او بي اعتنا به همه، با دستگيره در خروجي هواپيما ور مي رفت، در اين هنگام چراغ اخطار اتاق خلبان روشن شد و هشدار داد كه در خروجي در حال باز شدن است.
كارمندان هواپيما به سرعت زن را گرفتند در حالي كه او مي گفت: مي خواهم همين جا پياده شوم. زن بعد از فرود هواپيما در سياتل تحويل پليس فرودگاه داده شد.

او را به دليل غرغرهاي بي اندازه اش كشتم
شيكاگو سان تايم: پليس آمريكا مردي را به جرم كشتن خواهر ۶۱ ساله اش دستگير كرد.
ريچارد بابگز ۶۵ ساله به همراه خواهر ۶۱ ساله اش ريتا، ساكن آپارتماني در شهر كاليفرنياي آمريكا بودند.
ريچارد كه به گفته خودش از دست غرغرها و شكايات خواهرش به ستوه آمده بود با يك تبر و چاقو به جان خواهرش افتاد و او را به طرز وحشتناكي به قتل رساند. او سپس به اداره پليس تلفن زد و ادعا نمود كه خواهرش خودكشي كرده است.
پليس پس از رسيدن به محل وقوع جرم با بدن خون آلود ريچارد كه از ناحيه سينه و شكم به شدت زخمي شده بود مواجه شد و او را كه قصد خودكشي داشت به بيمارستان منتقل كرد.
جسد ريتا خواهر او نيز داخل اتاق خوابش يافت شد در حالي كه به وضوح مشخص بود او خودكشي نكرده بلكه به قتل رسيده است.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |