جنسیس با رونمایی از ماگما GT، جاه‌طلبانه‌ترین کانسپت خود را برای رقابت مستقیم با ابرخودروهای اروپایی معرفی کرد.

همشهری آنلاین، فرخنده رفائی: جنسیس در مراسم جهانی معرفی GV۶۰ Magma، برگ دیگری از جاه‌طلبی‌هایش را رو کرد و کانسپت Magma GT را به نمایش گذاشت.

به گزارش اتواکسپرس، ماگما GT، یک ابرخودروی موتورمیانی کاملا مسابقه‌محور است که قرار است نقش Halo Model و پرچم‌دار خط پرفورمنس جنسیس را بر عهده بگیرد. کره‌ای‌ها با این کانسپت نه‌تنها به‌دنبال حضور در پیست هستند، بلکه رسما شانه‌به‌شانه برندهایی چون فراری و مک‌لارن می‌ایستند.

استفاده از موتور V۸ هیبریدی

اگرچه جنسیس هنوز مشخصات فنی را اعلام نکرده، اما صدای غرش‌مانند هنگام حرکت خودرو از روی صحنه، حاکی ازآن است که به احتمال بسیار زیاد از یک موتور V۸ هیبریدی در این خودرو استفاده شده است؛ همان موتوری که پیش‌تر در خودروی مسابقه‌ای GMR-۰۰۱ با قدرت ۶۷۰ اسب‌بخار دیده شد. همین موضوع احتمال حضور ماگما GT در رقابت‌های GT۳ را بسیار پررنگ‌تر می‌کند.

لوک دانکرولکه، رئیس و مدیر ارشد طراحی جنسیس، این مدل را «کامل‌ترین بیان عملکردی جنسیس» می‌داند و تأکید می‌کند که ماگما GT مسیر میراث عملکردی این برند در دهه آینده را تعریف می‌کند. این کانسپت در حقیقت به‌عنوان نقطه اوج زبان طراحی Athletic Elegance شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید:

مشخصات ظاهری

در بخش طراحی، ماگما GT ترکیبی از عناصر آشنا و جسورانه ارائه می‌دهد. چراغ‌های دوتایی جلو و عقب که حالا به امضای جنسیس بدل شده‌اند، با کاناردهایی یکپارچه درون خود مجموعه چراغ همراه شده‌اند. بدنه به‌شدت پایین، سقف کشیده و کابین «boat-tail» حال‌وهوایی مسابقه‌ای و منحصربه‌فرد ایجاد کرده‌اند؛ بدون اسپویلر بزرگ و با فرم ساده و خالص در عقب.

درهای پروانه‌ای هنگام باز شدن، کابینی مینیمال و مسابقه‌ای را نشان می‌دهند که دو صندلی Recaro ریسینگ در آن خودنمایی می‌کند؛ هرچند طراحی داشبورد همچنان پنهان مانده است.

هرچند زمان تبدیل این کانسپت به نسخه خیابانی مشخص نیست، اما یک چیز روشن است: ماگما GT به‌محض ورود، فراری ۲۹۶ و مک‌لارن آرتورا را در تیررس خواهد داشت.

منبع: همشهری آنلاین