مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: ۱۱ درصد آب در شبکه آبرسانی تهران در اثر فرسودگی شبکه و نشت آب هدر می‌رود که در مقایسه با متوسط جهانی حدود ۸ درصد، رقم قابل‌قبولی است.

به گزارش همشهری آنلاین، محسن اردکانی گفت: در ماه‌های اخیر با اجرای برنامه مدیریت فشار شبکه، میزان هدررفت شبکه آب تهران از این میزان نیز کمتر شده است چراکه کاهش فشار شبکه با کاهش هدررفت واقعی آب رابطه مستقیم دارد.

مدیرعامل آبفای استان تهران افزود: اگر نگوییم میزان هدررفت واقعی شبکه آب تهران در سطح ایده‌آلی قرار دارد، اما این میزان در سطح مطلوب و قابل‌قبولی در مقایسه با شاخص‌های جهانی است و کاهشی بیشتر از این، مستلزم صرف هزینه‌های بسیار سنگین مالی است که اکنون توجیه فنی و اقتصادی ندارد.

منبع: روزنامه همشهری