گروه اجتماعی: 41 عنوان کتاب جدید‌التالیف از امسال در مدارس کشور تدریس می‌شود

که 12 عنوان از این کتاب‌ها مربوط به دوره‌های آموزش عمومی و نظری و 29 عنوان نیز مربوط به رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش است.

به گفته دبیر جشنواره رو‌نمایی کتاب‌های درسی جدید‌التالیف، از 12 عنوان کتاب درسی جدید امسال، 5 عنوان مربوط به دوره ابتدایی، 3 عنوان مربوط به دوره راهنمایی تحصیلی، 3 عنوان مربوط به مقطع متوسطه  و یک عنوان هم مربوط به مراکز تربیت معلم است.

محسن جعفر‌آبادی در باره 29 عنوان کتاب‌ جدید‌التالیف دیگر نیز اظهار کرد: 10 عنوان کتاب درسی جدید آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش نیز به‌صورت موردی تولید شده‌اند، یعنی برای هر یک از این عناوین 2 یا 3 کتاب تالیف شده‌است.

وی با بیان اینکه 7 عنوان از 12 عنوان کتاب درسی جدید در بخش آموزش‌های عمومی و نظری، کتاب‌های راهنمای معلم هستند، گفت: این کتاب‌ها با توجه به رویکرد تولید بسته‌های آموزشی در سال تحصیلی 89-88 تالیف شده‌اند.

عمده‌ترین کتاب جدیدالتالیف در بخش آموزش‌های عمومی و نظری، کتاب ریاضی 2 سال دوم متوسطه است که امسال پس از 16 سال مجددا تالیف و وارد چرخه آموزشی شده‌است.

مدیرکل برنامه‌ریزی‌ و تالیف کتب فنی و حرفه‌ای و کاردانش در عین حال از تولید 10 عنوان نرم‌افزار آموزشی جدید ویژه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش و نیز 13 عنوان نرم‌افزار آموزشی جدید در بخش آموزش‌های عمومی و نظری در سال تحصیلی 89-88 و توزیع این نرم‌افزارها در کنار کتب درسی جدید در بین دانش‌آموزان خبر داد.

دبیر جشنواره رونمایی کتب درسی جدیدالتالیف ضمن اعلام آماری کلی، گفت: در سال تحصیلی جدید مجموعا 937 عنوان کتاب درسی در تیراژ 140 میلیون جلد در اختیار دانش‌آموزان سراسر کشور قرار گرفته است.