همشهری آنلاین: رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت، از شناسایی دو مورد جدید ابتلا به آنفلوآنزای نوع آ (H1N1) موسوم به آنفلوآنزای خوکی در کشور طی روز سه‌شنیه 23 تیر خبر داد

و گفت: هر دو نفر این مبتلایان از سفر حج عمره بازگشته بودند. به گزارش ایسنا دکتر محمد مهدی گویا چهارشنبه 24 تیر گفت: یک مورد مبتلا شناسایی شده به آنفلوآنزای نوع آ از بین زائران ایرانی زن 57 ساله‌ای است که هم‌ اکنون در بیمارستان بستری و تحت درمان است و حال عمومی مساعدی دارد.

وی، افزود: همچنین مورد مبتلا شناسایی شده دیگر، مرد 24 ساله‌ای است که وی به صورت سرپایی تحت مراقبت و درمان است و حال عمومی وی نیز مساعد است.

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت، با بیان اینکه اطرافیان هر دو مبتلا تحت درمان هستند، گفت: ‌از این رو درباره اعزام زائران حج عمره با حساسیت بیشتری برخورد می‌کنیم. تلاش می‌شود با صدور دستورالعمل‌های بهداشتی، مراقبت‌های جدی‌تری اعمال کنیم.

دکتر گویا، در پایان یادآور شد: پیش از شناسایی این دو مورد مبتلای جدید در بین مسافران حج عمره از 200 مورد مشکوک شناسایی شده، فقط نتیجه آزمایش یک مورد آن ( نوجوان 16 ساله ایرانی الاصل مقیم آمریکا) مثبت بود.

آخرین شمار مبتلایان به آنفلوانزای خوکی در عربستان سعودی 232 نفر اعلام شده که از این تعداد 32 نفر دانش‌آموز هستند.