عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران درخصوص بازدید از محله مجیدیه جنوبی در منطقه ۸ گفت: معابر اصلی وضعیت مناسبی از لحاظ رفت و روب داشت.

به گزارش همشهری آنلاین، ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در دویست و بیست و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان ارائه گزارش بازدید از محله مجیدیه جنوبی در منطقه ۸، اظهار کرد: شهردار ناحیه ای که ۶ محله را اداره می کند و ۱۷۰ هزار نفر جمعیت دارد، همچنان سرپرست است و جایگاه متزلزلی دارد. این در حالی است که پیش از این ایشان در چند دوره شهردار ناحیه بوده و امیدواریم شهرداری سریع تر حکم شهردار ناحیه را صادر کند.

وی افزود: مجله مجیدیه جنوبی ۱۸ هزار نفر جمعیت دارد و ۵۰ درصد جمعیت این محله از هموطنان ارمنی هستند. کلیسای ساخته شده در این محله نشان دهنده اهمیت جمهوری اسلامی به اقلیت های مذهبی است و کلیسایی بزرگ که بزرگترین گنبد را در کشور دارد، در این محله ساخته شده است.

امانی با بیان اینکه معابر این محله به نام شهدای ارمنی است، یادآور شد: بارها به شهرداری تهران در خصوص بهسازی و نوسازی تابلوهای محلات تذکر داریم اما همچنان نوسازی انجام نشده است.

وی با اشاره به بافت ناپایدار موجود در محله، اظهار کرد: مخازن پسماند این محله جدید است اما در جوی ها و کانال ها شاهد تجمیع زباله هستیم. خیابان های اصلی شرایط مناسبی دارد اما به نظر می رسد کاهش پیمانکاران و حضور زباله گردها و جابجایی مخازن زباله در معابر فرعی، حاکی از عدم اجرای کامل طرح جدید جمع آوری پسماند است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا با بیان اینکه باید کمک شود تا این طرح به درستی اجرایی شود، خاطرنشان کرد: اینکه سقف نیروی انسانی برای پیمانکاران مشخص نشده و تعداد پاکبانان کمتری را شاهد هستیم، باید اصلاح شود. همانطور که گفتیم معابر اصلی وضعیت مناسبی از لحاظ رفت و روب داشت اما در معابر فرعی شاهد تجمیع پسماند بودیم.

وی به سرانه پایین فضای سبز محله اشاره کرد و افزود: به دلیل شرایط جوی و فصلی امکان سرشماری دقیق درختان خشک شده و آفت زده وجود ندارد و امیدواریم سرشماری دقیقی صورت بگیرد.

امانی با بیان اینکه مجموعه فرهنگی، ورزشی شهید رجایی رأی کمیسیون ماده ۱۰۰ دارد اما فعال است و با توجه به تعرفه خدمات، چندان قابل استفاده برای اهالی محله نیست، یادآور شد: یکی از مشکلات محله عدم وجود سرویس بهداشتی به دلیل مشکل زمین و جانمایی آن است.

وی افزود: ایستگاه مترو در محله وجود ندارد اما ایستگاه های اتوبوس جانمایی شدند و قابل استفاده هستند. خیابان های اصلی محله نیاز به بهسازی دارد و خیابان های فرعی نیز علاوه بر آسفالت، باید همسطح سازی شده و جداول آن اصلاح شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا با بیان اینکه ترافیک و سد معبر مشکل اصلی این محله است، گفت: خواسته مردم افزایش سرانه فضای سبز، سرانه ورزشی و فرهنگی، ساخت سرویس های بهداشتی، آسفالت معابر اصلی و فرعی و توجه به رفت و روب معابر فرعی است. این محله کم برخوردار نیست و بافت فرسوده و آسیب اجتماعی نداشت. امیدواریم مشکلاتی که مطرح شد، جهت رفع در دستور کار قرار بگیرد.