سازمان هواشناسی آخرین پیش‌بینی‌ها را از وظعیت جوی کشور طی ۵ روز آینده اعلام کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد امروز (پنجشنبه) سامانه بارشی در نیمه شرقی و مناطقی از مرکز کشور فعال است و سبب بارش باران و برف و وزش باد می‌شود. شدت بارش در جنوب استان سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان است.

جمعه در نوار شرقی کشور وزش باد شدید و کاهش نسبی دما رخ می‌دهد و در شرق خراسان رضوی بارش برف ادامه خواهد داشت. به تدریج سامانه بارشی از مرزهای شرقی کشور خارج می‌شود.

شنبه در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد ادامه خواهد داشت و در نیمه غربی کشور جوی آرام همراه با روند افزایش دما حاکم می‌شود.

یکشنبه در نیمه شرقی کشور جوی آرام همراه با افزایش نسبی دما مستقر می‌شود و در دامنه‌های زاگرس مرکزی و شمالی واقع در غرب، جنوب غرب و در برخی نقاط شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر و رگبار پراکنده باران و برف پیش‌بینی می‌شود.

دوشنبه ـ با گذر موج تراز میانی جو از نیمه جنوبی کشور ـ در غرب، جنوب غرب، مناطقی از مرکز، جنوب و جنوب شرق کشور ابرناکی و رگبار باران و در ارتفاعات بارش برف رخ می‌دهد.

سه‌شنبه در شرق استان‌های کرمان و هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان بارندگی و وزش باد انتظار می‌رود و بعد از ظهر این موج از جنوب شرق کشور خارج می‌شود.

طی امروز در شمال شرق، شرق، جنوب شرق، بخش‌هایی از مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی و جمعه در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید گاهی سبب خیزش گرد و خاک می‌شود.

همچنین، امروز در نیمه غربی کشور و جمعه در نیمه شرقی کشور کاهش دما خواهیم داشت و از روز شنبه تا اواخر هفته آینده روند افزایش نسبی دما در اغلب مناطق کشور پیش‌بینی می‌شود.

امروز خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و جمعه دریای عمان مواج هستند.