ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در یک جلسه توجیهی بیان کرد: روسیه از کشورهای غربی می خواهد که قصد آغاز جنگ در اروپا را به روسیه نسبت ندهند و این ایدئولوژی را به مسکو تحمیل نکنند.

به گزارش همشهری آنلاین، ماریا زاخارووا این حرف ها را در واکنش به برخی گفته های مقامات کشورهای غربی درباره احتمال حمله روسیه به مواضع نظامی اروپا بیان کرده است.

چنانچه هفته گذشته فرمانده امور لجستیکی اروپایی ناتو هشدار داد اگر کرملین جنگی را علیه ناتو ایجاد کند، این ائتلاف باید خود را آماده حملات روسیه در سرتاسر اروپا کند.

«الکساندر سولفرانک» فرمانده امور لجستیکی ناتو در جنوب غرب آلمان طی مصاحبه‌ای با روزنامه تایمز از متحدان خواست تا به روند تشریفات اداری که مانع ارسال تجهیزات می‌شوند و استفاده از آنها را در زمان بحران دشوار می‌کند، رسیدگی کنند.

پیش از این رهبران ناتو پیشنهاد دادند که این ائتلاف فرصت سه ساله‌ای را دارد که می‌تواند دفاع خود را در برابر حمله احتمالی روسیه به سرزمین‌های ناتو تقویت کند.

سولفرانک و دیگر ژنرال‌ها از آلمان، ایالات متحده و هلند می‌ترسند که «شاید روسیه حملات گسترده‌ای را به زیرساخت‌های نظامی» آنها انجام دهد.