تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۹:۴۶

جزئیات تخلف معاملات نفتی به روایت رئیس‏جمهوری

رئیس‌جمهوری در جمع مردم پاکدشت از برخی تخلفات صورت گرفته در صنعت نفت و وزارتخانه مربوطه در سال‌های اخیر سخن گفت و برخی وزیران دولت‌های سابق را متهم بدان کرد که به جای اینکه از حقوق و منافع ملت دفاع کنند منافع دیگر را بر آن ترجیح دادند.

به گزارش مهر، محمود احمدی‌نژاد به‌وجود دلالان در وزارت نفت اشاره کرد و گفت: در بخش نفت یکی از محصولات نفتی را که در کشتی‌ها مصرف می‌شد، یکجا به دلال اماراتی می‌فروختند، حال چطور می‌شود که یک محصولی که می‌تواند در بنادر کشور بارگیری شود و سود آن هم به جیب ملت برود، یکجا آن هم به یک دلال فروخته می‌شود، آن هم با 400 میلیون دلار سود؟!

در این خصوص دانشجویی از طرف بنده مأمور شد، این موضوع را بررسی کند؛ به‌طوری‌که تا امارات رفت و با خدمه کشتی‌های خارجی نیز مصاحبه کرد و آنها اعلام کردند که خلیج‌فارس و بنادر ایران را بهترین و امن‌ترین بنادر برای بارگیری می‌دانند، به همین خاطر بنده دستور دادم که آگهی در روزنامه‌ها بدهند و هر کسی که آمد این کار را انجام بدهد که در نهایت دیدم وقتی آگهی داده شد شرکت‌هایی با سابقه‌های تخصصی آمدند؛

اما نکته اینجاست به جای اینکه این کار را به نفر اول بدهند، به نفر دوم دادند، بنده پس از بررسی دیدم که نفر دوم آقازاده‌ای است که وابسته به یکی از سران کشور است و 15 سال است که قراردادهای نفتی را می‌بندد و این در حالی بود که نه امکاناتی داشت و نه تخصصی! ولی با این حال با آن قرارداد 400 میلیون دلار پول عایدش می‌شد.

وی ادامه داد: پس از بررسی‌های بنده معلوم شد که آقای معاون وزیر این کار را انجام داده است و 20 سال است که در این سمت‌ها مشغول است که بعد از مشاهده سریعا دستور دادم که او را عزل کنند. حال می‌بینیم که این فرد با مصاحبه در روزنامه‌ها علیه دولت سخن می‌گوید و اعلام می‌کند که سیاست‌های دولت غلط است.

کروبی: نشان دهید بی‌مهری در شما اثر ندارد

مهدی کروبی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر لزوم شرکت گسترده مردم در انتخابات گفت: در مقابل این خواسته عده‌ای هستند که حضور گسترده‌ مردم را نمی‌خواهند، در حقیقت آنها صاحبان تفکر متحجر و واپسگرایی هستند که معتقدند رأی مردم زینتی است.

این نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری که در نوشهر سخن می‌گفت، با بیان اینکه این اندیشه میل ندارد که مردم در انتخابات حضوری جدی داشته باشند، افزود: باید نشان دهید که سرخوردگی و بی‌مهری در شما اثر ندارد، این حق شماست که رای بدهید؛ چرا‌که کنار رفتن یقینا وضع را بدتر می‌کند؛

پس به اندازه توانتان مردم را تشویق به شرکت در انتخابات کنید تا بتوانیم آگاهانه دست به انتخاب مناسب بزنیم. به هر حال انتخاب با مردم است که ولی‌نعمت و صاحب کشور هستند و هر که را آنها بخواهند انتخاب می‌کنند، اما اگر پای صندوق‌های رأی نیایند از حق خود گذشته‌اند. 

موسوی: با مسائل داخلی به‌دنبال مدیریت جهانی هستیم

میرحسین موسوی گفت: ما مشکلاتی مانند تورم،بیکاری،  اعتیاد تعداد زیادی از مردان و زنان را داریم و با وجود این، در حالی که هنوز نتوانسته‌ایم مسائل داخلی را حل کنیم، به‌دنبال مدیریت جهانی هستیم.

نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در سخنانی در جمع مردم همدان که ایسنا از آن خبر داد، بر لزوم توجه جدی به عزت مردم تأکید کرد و با بیان اینکه هر سیاستی که عزت مردم را هدف بگیرد، محکوم است، به‌شدت از آنچه عملکرد انتخاباتی کمیته امداد در توزیع پول به نفع یک کاندیدای خاص نامید، انتقاد کرد و این اقدام را در مقابل عزت مردم دانست.

موسوی گفت: کمیته‌ امداد برای کمک به مستضعفان تشکیل شده و کسانی‌که کمیته‌ امداد را اداره می‌کنند، اگر واقعا می‌خواهند این نهاد را حفظ کنند، باید سرنوشت کمیته امداد را از مسائل سیاسی جدا کنند.

رضایی: دولتمردان نباید آبروی ایران را ببرند

محسن رضایی با بیان اینکه ایران به قدرت اول در منطقه تبدیل شده است، گفت: دولتمردان ایران نباید بدون حساب و کتاب در هر جایی ظاهر شوند و آبروی ایران و ملت آن را ببرند. من آمده‌ام تا جبران کنم، من اگر احساس خطر نمی‌کردم، هیچگاه به میدان نمی‌آمدم.

من در دقیقه 90 کاندیدا شدم، زیرا این ایران شایسته شهدای ایران و ملت ایران نیست. این وضع باید در تمامی جنبه‌های اقتصاد، اخلاق، فرهنگ و معنویت عوض شود.

به گزارش ایسنا، وی در شهرکرد تأکید کرد: جناح‌های سیاسی و دولتمردان باید دعواها را کنار بگذارند و به نزاع و درگیری پایان دهند.

رضایی  افزود: تنها با احساسات و عواطف نمی‌شود آینده میهن را به دست عده‌ای بدهیم، خیلی از افراد دلسوز و امانتدارند، اما آیا توانایی حفظ کشور و اموال آن را دارند؟ بیکاری، گرانی و فقر در کشور نشان‌دهنده این است که از این اموال به درستی امانتداری نشده است.