همشهری آنلاین: مقامات بهداشتی در سراسر دنیا روز جمعه 29 مه (8 خرداد)‌ در تلاش بودند که جلوی گسترش آنفلوانزای خوکی را بگیرند، ‌از جمله مدارسی در اروپا به خاطر شیوع بیماری تعطیل شد.

و آخرین آمار سازمان جهانی بهداشت نشان می‌دهد که شمار موارد بیماری در جهان از 15000 نفر گذاشت.

 به گزارش خبرگزاری فرانسه حتی سفر باراک اوباما،‌ رئیس جمهور آمریکا،‌ به فرانسه در هفته آینده تحت تاثیر شیوع آنفلوآنزا قرار گرفت، چرا که یکی از مقامات رسمی آمریکا که مقدمات سفر به سواحل نرماندی در این کشور را برای رئیس‌جمهور آماده می‌کرد،‌ به ویروس آنفلوانزای A مبتلا شد و در وضعیت ایزوله نگهداری می‌شود.

و چین اولین مورد عفونت محلی را در این کشور گزارش کرد.

 ارقام منتشرشده بوسیله سازمان جهانی بهداشت نشان می‌دهد از هنگام شناسایی اولین مورد آنفلوآنزای خوکی در آمریکا و مکزیک، این بیماری 15510 نفر را در 53 کشور مبتلا کرده است.

از طرف دیگر کشورهای بیشتری اولین موارد بیماری را به سازمان جهانی بهداشت گزارش کردند، شامل جمهوری چک، جمهوری دومینکن، رومانی، اسلواکی و واروگوئه.

اغلب موارد جدید بیماری در آمریکا با 1163 مورد گزارش شد و شمار کلی موارد بیماری در این کشور را به 7927 رساند.

 مکزیک نیز 369 مورد جدید عفونت را گزارش کرد و شمار کل موارد بیماری به 4910 نفر رسید.

 و بر اساس آخرین آمار سازمان جهانی بهداشت شمار موارد مرگ و میر ناشی از این بیماری پس از دو مورد جدید مرگ در مکزیک و دو مورد در کانادا و آمریکا،‌ به 99 نفر رسید.

اما بر اساس ارقامی که تک تک دولت‌ها را اعلام کرده‌اند،‌ این ویروس جدید بیش از 110 نفر را در سراسر دنیا کشته است. و چند ساعت پس از آخرین اعلام سازمان جهانی بهداشت،‌ دو کشور اولین موارد عفونت با این ویروس را گزارش کردند.

مقامات بهداشتی در استونی تایید کردند که ویروس آنفلوآنزای A را در یک مرد 29 ساله که دو روز قبل از آمریکا مراجعت کرده بود،‌ شناسایی کرده‌اند.

 و مجارستان اولین مورد تاییدشده بیماری در این کشور را گزارش کرد: یک مرد برزیلی که در نیویورک زندگی می‌کرد،‌ و چهارشنبه به مجارستان بازگشته بود.

از طرف دیگر مقامات بهداشتی بلژیک یک مدرسه ابتدایی در حومه بروکسل را روز جمعه پس از این که در یک پسر 10 ساله که از آمریکا بازگشته بود، ویروس آنفلوانزای آ (H1N1) شناسایی شد،‌ تعطیل کردند.

این اقدام بلژیکی‌ها تنها یک روز پس از آن صورت می‌گیرد،‌ که مدرسه خصوصی مشهور ایتون در بریتانیا، که نسل‌های متعددی از نخست‌وزیران این کشور را تربیت کرده است،‌ برای یک هفته تعطیل شد.

 یک شاگرد 13 ساله این مدرسه به عنوان حامل ویروس آنفلوآنزا شناخته شد.

 روز جمعه هفده مورد جدید آنفلوآنزا در انگلیس گزارش شد، و رقم کلی موارد بیماری در این کشور به 203 نفر رسید.

 وزیر بهداشت چین نیز اولین مورد ابتلا به بیماری را در این کشور که عفونت را در داخل این کشور کسب کرده بود،‌ تایید کرد.

 یک زن 24 ساله در ایالت جنوبی گوانگ‌دونگ پس از تماس با یک حامل ویروس - یک مرد چینی- آمریکایی 28 ساله که در بیمارستانی در نیویورک کار می‌کرد-  به بیماری مبتلا شده است. این مرد در روز یکشنبه به گوانگ‌دونگ پرواز کرده بود.