رئیس طراحی بی ام،  Domagoj Dukec، این طرح بی ام و را «یکی از مرموزترین خودروهای مفهومی در تاریخ BMW» می‌نامد.

به گزارش همشهری آنلاین، آیرودینامیک خودرو همیشه مهم بوده است. با تبدیل شدن خودروهای برقی به بخش قابل توجهی از خودروهای جدید، خودروسازان در تلاش هستند تا حد ممکن آیرودینامیک را بهبود بخشند تا برد را به حداکثر برسانند. چندین دهه است که شرکت‌ها روی کاهش ضرایب درگ کار می‌کنند. کانسپت AVT، تلاش بی‌ ام‌ و برای به نمایش گذاشتن نمای بیرونی آیرودینامیک‌تر در سال ۱۹۸۱ بود.

رئیس طراحی بی ام، Domagoj Dukec، در آرشیو این برند جستجو کرده و این تصاویر کمیاب از AVT را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده است. او آن را «یکی از مرموزترین خودروهای مفهومی در تاریخ BMW» می‌نامد. به گفته Dukec، این شرکت آن را ساخته تا در آن زمان چیزهای هیجان انگیزی برای نمایش در تونل باد جدید این برند داشته باشد

AVT مخفف Aerodynamischer Versuchsträger است که در زبان آلمانی به عنوان خودروی آزمایش آیرودینامیک ترجمه می‌شود. از آنجایی که این خودرو طراحی بسیار عجیب و خاصی داشت، هیچ پیشرانه یا فضای داخلی وجود ندارد. این به سادگی یک مجسمه برای آزمایش تونل باد بود.
این طراحی دارای دماغه‌ای با شیار کم است که به شکل یک قوس به سمت شیشه جلو می‌رود. یک نسخه کوچک از جلوپنجره‌های کلیوی بی ام و را می‌توان در قسمت جلویی دید. چراغ‌های جلوی پاپ آپ ظاهر کاپوت را صاف نگه می‌دارند.

روکش‌ها، چرخ‌های جلو را پنهان می‌کنند تا آیرودینامیک کناره‌ها را حفظ کنند. از آنجایی که هیچ فضای داخلی وجود ندارد، مشخص نیست که درها چگونه باز می‌شوند، اما به نظر می‌رسد که لولاهای گالوینگ محتمل‌ترین طرح باشند.

یکی از سخنگویان بی ام و در پیگیری از سرونشت AVT به رسانه ها گفت: "معمولاً هنگامی که کانسپت‌های غیرقابل اجرا مانند این در نمایشگاه خودرو قرار می‌گیرند، یا در یک انبار به صورت طولانی مدت قرار می‌گیرند یا از بین می‌روند. "