تنها چند ماه پس از رونمایی رسمی سیتروئن از کمپر الهام گرفته از مدل کلاسیک خود، یک ون کمپر دیگر سیتروئن برای استفاده های خیابانی رونمایی می شود.

به گزارش همشهری آنلاین از نیواطلس، همکاری یک شرکت آلمانی و یک سازنده کیت ایتالیایی تولد این ون کمپر برقی را رقم زد.

این کمپر جدید از سیتروئن ۲CV Fourgonnette الهام گرفته شده تا برخی از ویژگی های قدیمی رانندگی را در عصر خودروهای برقی نمایان کند

سیتروئنی که در ایران به نام ژیان شناخته می شد، درواقع یک هاچ بک ۴در با سقف جمع شونده در سال ۱۹۴۸ میلادی برای اولین بار عرضه شد.

مدل ۲CV AU اولین تنه زدن سیتروئن به یک ون نبود، اما اولین خودرویی بود که دیفرانسیل جلو و ظاهری متفاوت داشت.

بیشتر بخوانید:

برلینگو امروزی از نظر فنی جانشین ۲CV AU است، اما به لطف طراحی مدرن تر و یکپارچه ون، چندان شبیه اجداد دوگانه خود نیست.

شرکت ایتالیایی کازلانی تمام تلاش خود را کرده است تا با کیت بدنه برلینگو، مجموعه‌ای از چراغ‌های جلو گرد، کاپوت زیباتر و پانل‌های درهای جانبی و عقب موج‌دار مشخص، برخی از ویژگی‌های اصلی ۲CV AU را بازگرداند.

این ون از یکی از طرح های کف وانت مینی کمپری استفاده می کند که شرکت آلمانی Vanderer آن را در مدل e-Berlingos هم ارائه می کند.

پکیج One با تمرکز روی عقب Vanderer یک سالن غذاخوری/تخت‌خواب قابل تبدیل چند ماژول با فضای آشپزخانه داخلی/خارج کشویی را با هم ترکیب کرده است. این ماژول شامل یک اجاق گاز القایی داخلی، قسمت آماده سازی بیرونی با اجاق گاز ثانویه، سینک، یخچال و میز ناهار خوری داخلی تاشو است.

سقف پاپ‌آپ ظرفیت خواب مینی کمپر ۴۷۵ سانتی متری را دو برابر می کند تا ۴ سرنشین را در خود جای دهد.

بیشتر بخوانید:

ماژول‌های Vanderer به خوبی پشت ردیف دوم e-Berlingo XL فرو می‌روند و فضایی را برای حداکثر ۵ نفر در حال سواری فراهم می‌کنند.

آنها همچنین به راحتی فضای خالی را برای ۲ صندلی اضافی یا بار اضافی حذف می کنند و به ون پایه اجازه می دهند نقش خود را به عنوان یک وسیله نقلیه کاربردی روزمره حفظ کند.

ماه گذشته، سیتروئن یک e-Berlingo به روز شده را با باتری ۵۰ کیلووات ساعتی LFP عرضه کرد که تا ۳۲۰ کیلومتر برد دارد و نسبت به e-Berlingo قدیمی تر با حداکثر برد ۲۸۵ کیلومتر بهبود یافته است.

آنطور که گفته می شود این ون کمپر برقی نوستالژیک فقط در ۲۰۰ دستگاه عرضه می شود.