رئیس پلیس راهور فراجا از تصویب آیین‌نامه جدید راهنمایی و رانندگی در هیات دولت و تغییر در فاصله زمانی بین تبدیل پایه‌های گواهینامه خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین، سردار سید کمال هادیانفر امروز در نشستی خبری با موضوع تشریح تصویب آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی در هیات دولت اظهار داشت: در آیین‌نامه جدید ۲ بند درباره تغییر شرایط صدور گواهینامه به تصویب رسید.

وی درباره تغییرات ایجادشده در آیین‌نامه توضیح داد: در آیین‌نامه گذشته، دارندگان گواهینامه پایه ۳ برای تغییر به پایه ۲ ملزم به توقف و انتظار ۲ ساله بودند که این موضوع برای پایه ۲ به پایه یک نیز به همین شیوه بود. در آیین‌نامه جدید این توقف یک‌ساله شد.

سردار هادیانفر با بیان اینکه این آیین‌نامه به زودی اجرایی می شود، اظهار داشت: روش تغییر پایه گواهینامه به صورت سابق و بر اساس شرکت در آزمون است.

همه گواهینامه‌ها ۲ زبانه می‌شوند

فرمانده پلیس راهور همچنین به صدور گواهینامه‌های دوزبانه و بین‌المللی اشاره کرد و گفت: بر اساس کنوانسیون ژنو، گواهینامه ۷۲ کشور در جمهوری اسلامی ایران قابل استفاده است.

هادیانفر افزود: در گذشته گواهینامه بین‌المللی به صورت دفترچه‌ای و از طریق وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی صادر می شد که بر اساس آیین‌نامه جدید، این گواهینامه‌ها به صورت کارت‌های عادی گواهینامه و به شکل دوزبانه فارسی و انگلیسی صادر می‌شود.

وی ادامه داد: این مسئله برای هموطنان ما در کشورهای خارجی و عضو در کنوانسیون رانندگی ژنو نیز به همین صورت است.

رئیس پلیس راهور فراجا اضافه کرد: علاوه بر این، افرادی که متقاضی تسریع صدور گواهینامه بین‌المللی هستند باید ابتدا در سامانه «سخا» اطلاعات گذرنامه خود را بارگذاری کنند و در صورت نبود مشکل ـ به‌خصوص در اطلاعات و عکس ـ گواهینامه دوزبانه و بین‌المللی صادر می‌شود.

منبع: مهر