تفاهمنامه اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و شهردار تهران به امضا رسید.

به گزارش همشهری، یکی از چالش‌های اجرای پروژه فیبر نوری در تهران و بسیاری از شهرها مسئله عبور کابل از مجاری و کانال‌های تحت مالکیت شهرداری‌هاست. حالا با این تفاهمنامه به‌نظر می‌رسد که این مانع، رفع شده و اجرای این پروژه راهبردی سرعت خواهد گرفت.

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات در ابتدای جلسه‌ای که به‌منظور امضای این تفاهمنامه برگزار شد، گزارشی از اقدامات و دستاوردهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در ۲سال گذشته ارائه کرد که بخش عمده این گزارش به پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها و اهمیت این پروژه به‌عنوان زیرساخت توسعه آینده کشور اختصاص داشت.

زارع پور با تأکید بر اینکه تهران مهم‌ترین کلانشهری است که باید این پروژه در آن اجرایی شود، گفت: تهران کلانشهری است که جمعیت زیادی را در خود جای داده و سرویس اینترنت با سرعت گیگابیت بر ثانیه یک نیاز اساسی برای این شهر محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

علیرضا زاکانی، شهردار تهران هم در این جلسه گفت که دستاوردهای ۲سال گذشته وزارت ارتباطات در زمینه پروژه فیبر نوری نتیجه تفکر، فرهنگ و حرکت جهادی است که در مجموعه وزارت ارتباطات شکل گرفته است.

او با اشاره به اهمیت پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها گفت: این پروژه هم از منظر ملّی و هم از منظر تسهیل خدمت‌رسانی به مردم، حائز اهمیت است و از این منظر شهرداری تهران فارغ از هرگونه نگاه مادی، برای تکمیل این پروژه آماده همکاری است.

زاکانی افزود: بنده به‌عنوان شهردار تهران و همکارانم شهرداری را به‌عنوان منشأ ارائه خدمت می‌بینیم و با توجه به برنامه‌های تحولی و کلانی که در این دوره تهیه شده است به حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به‌ویژه برای تبدیل تهران به شهر هوشمند نگاه ویژه‌ای داریم.

شهردار تهران در ادامه گفت: لازم است که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این پروژه شهرداری تهران را شریک راهبردی خود درنظر بگیرد و آماده‌ایم که مسئولیت‌های خود را در این پروژه انجام دهیم.