نشریه انگلیسی تایم در گزارشی با محور ایران‌هراسی مدعی شد ایران فاصله کمتر از ۲هفته‌ای با ساخت یک سلاح هسته‌ای ابتدایی دارد.

همشهری آنلاین - گروه سیاسی: نشریه تایم انگلیس با سابقه ۱۰۰ساله در گزارشی مدعی شد که ایران با استفاده از فرصت جنگ حماس و رژیم صهیونیستی برای پیشبرد برنامه‌های جاه‌طلبانه هسته‌ای خود استفاده کرده است. این ادعا همزمان با نسبت دادن نقش ایران در حملات علیه نیروهای آمریکایی مستقر در منطقه، فشارهای دیپلماتیک جدیدی را علیه ایران دنبال می‌کند.

این نشریه انگلیسی بدون استدلال کافی در نسبت دادن فرار هسته‌ای ایران با بازه زمانی جنگ اخیر حماس و رژیم صهیونیستی مدعی است: هنگامی که حماس و جهاد اسلامی فلسطین در ۷ اکتبر به اسرائیل حمله کردند، آنها فقط مرگبارترین حمله را به یهودیان از زمان هولوکاست انجام ندادند. تروریست های آموزش دیده و تحت حمایت ایران همچنین به منحرف کردن توجه جهان از نحوه حرکت بی‌سروصدای ایران به سمت فرار هسته‌ای کمک کردند. در فوریه، کالین کال، مقام ارشد دولت بایدن، معاون وقت وزیر دفاع در امور سیاست، اعتراف کرد که ایران به زودی می‌تواند ظرف چند روز یک دستگاه هسته‌ای ابتدایی را مونتاژ کند.

مطلب این نشریه انگلیسی بیش از آنکه متکی به گزارش‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌ای ایران و اقدامات کنترلی تحت نظارت آژانس در این برنامه باشد، پیش‌بینی‌های موهوم است. این نشریه انگلیسی در بخش‌هایی از گزارش خود آورده است: گام‌هایی که ایران در چند سال اخیر در برنامه هسته‌ای خود برداشته است زیر نظر راداری بوده است. بر اساس داده های جمع آوری شده از آژانس بین المللی انرژی اتمی، امروز تهران اورانیوم غنی شده کافی برای تولید سلاح هسته ای در ۱۲روز دارد. ایران با توجه به ذخایر اورانیوم که سطح غنی‌سازی آن ۸۴درصد تخمین زده می‌شود، اساساً یک کشور در آستانه هسته‌ای است. در همین زمینه غنی‌سازی ۹۰درصدی معیاری برای قابلیت فرار کامل است. تحریم‌های بین‌المللی روی برنامه موشک‌های بالستیک رژیم نیز به پایان رسیده است و به رژیم فرصت می‌دهد تا ابزار لازم برای حمله احتمالی با توانایی رسیدن به تل‌آویو، حیفا یا حتی پایتخت اروپایی را توسعه دهد و تکثیر کند.

در ادامه گزارش ایران هراسانه تایم به این مسئله پرداخته شده است که «قدرت مخرب و بالقوه یک سلاح هسته‌ای ایران آشکار است، اما حتی صرف تهدید یک ایران هسته‌ای، یک سلاح قوی برای آیت‌الله(خامنه‌ای) در حال حاضر است.»

تایم برای اثبات ادعای تهدید یک ایران هسته‌ای همچنین مدعی شده است: ایالات متحده بارها برای اجتناب از یک جنگ منطقه‌ای گسترده‌تر از رویارویی حتی جزئی با ایران پرهیز کرده است. آمریکا پاسخ نسبتا از سر ترسی به حملات هفته‌های اخیر شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران به نیروهای خودش در عراق داده است و از پاسخ‌های بیشتر عقب‌نشینی کرده است.

این نشریه همچنین با توهین به وزیر امور خارجه سابق آمریکا و مذاکرات برجام آورده است: جان کری به عنوان وزیر امور خارجه در سال ۲۰۱۶ با افتخار اعلام کرد که جهان به لطف توافق هسته‌ای که او طراحی کرده بود، ایمن‌تر است، که باعث سرازیر شدن ۱۵۰ میلیارد دلار برای ایران شد. با نگاهی به گذشته، اعتراف احمقانه کری مبنی بر اینکه مقداری از این پول ممکن است صرف تروریسم شود، متأسفانه پیش بینی شده است، و ما باید فوراً این موضوع را خاتمه دهیم.

برچسب‌ها