کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل گفت: شدیدا نگران وضعیت موجود است و در طول سال‌های گذشته، دفتر وی نقش زیادی در تهیه گزارش و روشن سازی از نقض‌ها در سرزمین‌های اشغالی داشته است

به گزارش همشهری آنلاین، وولکر ترک ، کمیسر عالی حقوق بشر در ملاقات با علی باقری، معاون سیاسی وزیر امور خارجه در ژنو، با اشاره به بیانیه‌های متعدد صادره خود در هفته‌های اخیر، گفت: شدیدا نگران وضعیت موجود است و در طول سال‌های گذشته، دفتر وی نقش زیادی در تهیه گزارش و روشن سازی از نقض‌ها در سرزمین‌های اشغالی داشته است، و اینکه تعدادی از کارمندان دفتر کمیساریا نیز در غزه در بین مرگ و زندگی دست و پا می‌زنند.

کمیسر عالی حقوق بشر همچنین تاکید کرد : در سخنرانی اخیر خود در نشست شورای حقوق بشر نیز به توصیه‌های سازوکارهای حقوق بشری برای توقف نقض حقوق بشر در مناطق اشغالی اشاره و خواستار پایان اشغال شده است.

وی جنایات رژیم صهیونیستی را غیر قابل قبول دانست و آن را موجب نقض حقوق بشردوستانه و حقوق بین الملل دانست. کمیسر عالی در مورد آثار منطقه ای تحولات اخیر در غزه نیز ابراز نگرانی و اشاره کرد: با همه طرف‌ها برای توقف حملات و ایجاد آتش‌بس در تماس است و در نظر دارد به منطقه نیز سفر کند.

منبع: ایسنا