سازمان هواشناسی آخرین پیش‌بینی‌ها رااز وضعیت جوی کشور طی ۵ روز آینده اعلام کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد امروز (دوشنبه) ـ با نفوذ جریانات‌ شمالی‌ روی سواحل‌ دریای خزر ـ در استان‌های گیلان، مازندارن، گلستان و خراسان شمالی‌ بارندگی‌، گاهی‌ رعد و برق‌ و وزش‌ باد نسبتا شدید رخ‌ خواهد داد و در استان اردبیل‌ و سواحل‌ دریای خزر نیز دما به طور محسوسی‌ کاهش‌ خواهد یافت‌.

سه‌شنبه‌ در ارتفاعات‌ البرز مرکزی، استان‌های واقع‌ در زاگرس‌ مرکزی، برخی‌ نقاط‌ استان‌های خوزستان و فارس‌، شمال بوشهر و غرب‌ کرمان رگبار پراکنده گاهی‌ رعد و برق‌ و وزش‌ باد شدید موقت‌ رخ‌ می‌دهد.

چهارشنبه‌ همین‌ شرایط‌ در برخی‌ نقاط‌ شمال غرب‌، غرب‌، ارتفاعات‌ البرز، دامنه‌ و ارتفاعات‌ زاگرس‌ مرکزی، کرمان، مناطق‌ غربی‌ و جنوبی‌ اصفهان، غرب‌ یزد، شمال شرق‌ فارس‌، شرق‌ هرمزگان و جنوب‌ سیستان و بلوچستان رخ‌ خواهد داد.

پنجشنبه‌ در برخی‌ نقاط‌ استان‌های واقع‌ در غرب‌، ارتفاعات‌ زاگرس‌ مرکزی، دامنه‌ و ارتفاعات‌ البرز و ارتفاعات‌ کرمان رگبار و رعد و برق‌ و وزش‌ باد و در شمال غرب‌ کشور بارش‌ پراکنده پیش‌بینی‌ می‌شود.

جمعه‌ در استان‌های واقع‌ در غرب‌، جنوب‌ غرب‌، مرکز، شرق‌، جنوب‌ شرق‌ و دامنه‌ و ارتفاعات‌ البرز مرکزی بارش‌ خواهد بود.

از بعدازظهر امروز و فردا (سه‌شنبه‌) در شمال شرق‌، شرق‌ و دامنه‌های شرقی‌ البرز وزش‌ باد شدید گاهی‌ همراه با خیزش‌ گرد و خاک‌ رخ‌ خواهد داد.

امروز تا ظهر فردا نیز دریای خزر مواج‌ است.