سازمان هواشناسی آخرین پیش‌بینی‌ها را از وضعیت جوی کشور طی ۵ روز آینده مبنی بر رگبار باران و رعد و برق، وزش باد و خیزش گرد خاک و مواج بودن دریاهای شمال و جنوب اعلام کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد که امروز (پنجشنبه‌) در شمال آذربایجان غربی‌ و ارتفاعات‌ شمال هرمزگان و جمعه‌ در شمال آذربایجان شرقی‌ و اردبیل‌ در ساعات‌ بعدازظهر افزایش‌ ابر گاهی‌ رگبار پراکنده و وزش‌ باد رخ‌ می‌دهد.

در شمال شرق‌ و شرق‌ کشور به ویژه در منطقه‌ زابل‌ وزش‌ باد شدید گاهی‌ با خیزش‌ گردوخاک‌ پیش‌ بینی‌ می‌شود و در سایر مناطق‌ کشور جوی آرام و پایدار مستقر خواهد بود.

شنبه‌، علاوه بر اینکه‌ در شمال آذربایجان غربی‌ و آذربایجان شرقی‌ بارش‌ پراکنده رخ‌ می‌دهد، با نفوذ جریانات‌ خنک‌ شمالی‌ به‌ سواحل‌ دریای خزر در شرق‌ اردبیل‌، گیلان، مازندران و برخی‌ مناطق‌ گلستان بارش‌ باران گاهی‌ رعدوبرق‌ و کاهش‌ نسبی‌ دما رخ‌ می‌دهد.

یکشنبه‌ در غرب‌ گیلان، مازندران و ارتفاعات‌ گلستان بارش‌ ادامه‌ خواهد داشت‌ و در خراسان شمالی‌ و شمال خراسان رضوی وزش‌ باد و کاهش‌ نسبی‌ دما رخ‌ می‌دهد.

دوشنبه‌ در شمال آذربایجان غربی‌ و سه‌شنبه‌ در دامنه‌های البرز واقع‌ در استان مازندران رگبار پراکنده انتظار می‌رود.

از روز شنبه‌ وزش‌ باد در شمال شرق‌ و شرق‌ کشور افزایش‌ یافته‌ و به‌ مناطقی‌ از جنوب‌ شرق‌، مرکز و دامنه‌ های جنوبی‌ البرز گسترش‌ می‌یابد که‌ خیزش‌ گردوخاک‌ سبب‌ کاهش‌ دید و کیفیت‌ هوا در برخی‌ از این‌ مناطق‌ خواهد شد.

شرق‌ دریای عمان در ۵ روز آینده و دریای خزر روزهای شنبه‌ و یکشنبه‌ مواج است.