رئیس پلیس راهور فراجا گفت: قطعات معیوب در اتوبوس، به جای تعویض، مورد تعمیر قرار می‌گیرند که همین عاملی مهم در تصادفات محسوب می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین، سردار کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور فراجا تصادف خودروهای حمل و نقل عمومی را یکی از دغدغه‌های پلیس عنوان و اظهار کرد: البته میزان تصادف ناوگان عمومی زیر یک درصد است اما به دلیل جابه‌جایی تعداد و جمعیت زیاد مسافر همین عدد نیز برای ما عدد زیادی است.

عمده مشکل رانندگان اتوبوس فشار کاری و گرانی وسایل و قطعات است

وی گفت: عمده مشکل رانندگان اتوبوس فشار کاری و گرانی وسایل و قطعات است که قطعات معیوب در اتوبوس، به جای تعویض، مورد تعمیر قرار می‌گیرند که بیشتر در تریلی و اتوبوس‌ها دیده می‌شود و همین عاملی مهم در تصادفات خودروهای سنگین محسوب می‌شود.

رئیس پلیس راهور فراجا این مسئله را تهدیدی برای جان راننده و جان مسافران دانست و ادامه داد: امیدواریم وزارت صنعت، معدن و تجارت شرایطی را به وجود بیاورد که این دست از وسایل نقلیه بتوانند با هزینه کمتر قطعات یدکی را تامین و تعویض کنند.

معاینه فنی اتوبوس‌ها برای هر بار مسافرکشی

سردار هادیانفر همچنین به اجرای طرح انجام معاینه فنی برای هر بار مسافرکشی اتوبوس ها اشاره کرد و گفت: آنچه اکنون ابلاغ کردیم و در دست اجراست و در پایانه‌های سطح شهر تهران قابل رویت است، هر اتوبوسی که برای مسافرگیری آماده می‌شود باید معاینه و بازدید فنی توسط افسر فنی مستقر در پایانه‌ها داشته باشد.

وی دریافت مجوز تردد را منوط به این معاینه فنی دانست و افزود: در صورت تایید فنی، سامانه برای دریافت برگه تردد و مسافرگیری اتوبوس باز می‌شود.

معاینه فنی دوره‌ای در جای خود محفوظ است

رئیس پلیس راهور این تایید فنی را مجزا از معاینه دوره‌ای عنوان کرد و اظهار داشت: معاینه فنی دوره‌ای که مربوط به حضور در مرکز فنی از جهت شاسی و آلایندگی و مواردی از این قبیل انجام می‌شود در جای خود محفوظ است.

به گفته سردار هادیانفر، به وزارت راه و شهرسازی و سازمان پایانه‌ها و شهرداری‌ها ابلاغ شد که به همراه پلیس بازدیدهایی را از ناوگان حمل و نقل عمومی به طور مستمر داشته باشند و تاکید شده رانندگان به طور ویژه معاینه فنی را انجام دهند.

ساعت کار رانندگان؛ حداکثر ۹ ساعت در ۲۴ ساعت

وی همچنین با اشاره به فشار کاری بر رانندگان افزود: تمامی کنترل‌ها بر فعالیت و ساعت کار رانندگان در حال انجام است که حداکثر ۹ ساعت کاری برای آنان در ۲۴ ساعت تعیین شد.

کنترل رانندگان اتوبوس‌ها در مسیر سفر با سامانه سپهر

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: از سامانه سپهر هم برای کنترل رانندگان استفاده می‌شود و طول مسیر، حرکت مبدا تا مقصد و میزان سرعت آنها به طور مستمر در سیستم پلیس در حال پایش است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها