سازمان هواشناسی کشور در خصوص فعالیت سامانه بارشی همراه با جاری شدن روان‌آب و آبگرفتگی معابر در ۹ استان هشدار داد.

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار زردرنگ از فعالیت سامانه بارشی همراه با بارش باران، گاهی رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و احتمال ریزش تگرگ در مناطق مستعد از یکشنبه به ۱۴۰۱/۱۲/۰۷ تا سه‌شنبه   ۱۴۰۱/۱۲/۰۹  خبر داد.

فردا شمال فارس، شرق کهگیلویه و بویراحمد و جنوب اصفهان، دوشنبه فارس، شمال بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، شمال شرق خوزستان، جنوب اصفهان، یزد، کرمان و خراسان جنوبی و سه‌شنبه یزد، شمال شرق فارس، کرمان و نیمه شمالی سیستان و بلوچستان تحت تأثیر این  سامانه خواهند بود.  

بیشتر بخوانید: 

بر اثر این  مخاطره جوی احتمال جاری شدن روان‌آب در مسیل‌ها، آبگرفتگی معابر به  طور محدود، احتمال اختلال در سفرهای بین شهری و داخل شهر و احتمال برخورد صاعقه و ریزش تگرگ در مناطق یاددشده وجود دارد. 

سازمان هواشناسی در این خصوص موارد زیر را توصیه کرد: عدم توقف و احتیاط در تردد از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پاک‌سازی آبروها و کانال‌های عبور آب درون‌شهری، پاک‌سازی دهانه پل‌ها و ا نجام تمهیدات دیگر در جهت جلوگیری از خسارات احتمالی، احتیاط و ترجیحا اجتناب از جابه‌ جایی عشایر  کوچ‌رو، اجتناب از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، محافظت از کندوهای زنبور عسل، پوشش گلخانه‌ها و کشت‌های زیر پلاستیکی در برابر تگرگ مهم است.