همشهری آنلاین: دولت با تغییر نام شهر طاهرى در استان بوشهر به شهر سیراف و همچنین با تغییر نام شهرستان میانکنگى از توابع استان سیستان و بلوچستان به شهرستان هیرمند موافقت کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، وزیران عضو کمیسیون سیاسى و دفاعى دولت بنا به پیشنهاد وزارت کشور با انجام هفت تغییر در تقسیمات کشورى استان‌هاى بوشهر، سیستان و بلوچستان و خوزستان، یزد و خراسان جنوبی موافقت کردند.

بر اساس این مصوبه، وزیران عضو کمیسیون سیاسى و دفاعى دولت بنا به پیشنهاد وزارت کشور با تغییر نام شهرستان میانکنگى از توابع استان سیستان و بلوچستان به شهرستان هیرمند موافقت کرد.

بر اساس مصوبه دولت، نام شهر طاهرى به شهر سیراف و نام روستاى احشام کهنه از توابع دهستان بردخون بخش بردخون شهرستان دیر به روستاى سجادیه و نام روستاى دولنگه از توابع دهستان جم بخش مرکزى شهرستان جم به روستاى بهارستان در استان بوشهر تغییر یافت.

بر این اساس، با تصویب وزیران عضو کمیسیون سیاسى و دفاعى دولت روستاى رشک شاوور از توابع بخش شاوور شهرستان شوش در استان خوزستان به شهر تبدیل شده و با عنوان شهر شاوور شناخته می‌شود.

بر این اساس، با تصویب دولت با ایجاد بخش گاریزات به مرکزیت روستاى بخ شامل دهستان‌هاى گاریزات و کهدوئیه در تابیعت شهرستان تفت استان یزد موافقت کرد و همچنین نام بخش مرکزى شهرستان سرایان از توابع استان خراسان جنوبى به بخش آیسک تغییر یافت.

این مصوبه را پرویز داودى معاون اول رئیس‌جمهور براى اجرا ابلاغ کرد.