همشهری آنلاین: تیم ملی فوتبال ایران شنبه شب 7 دی در یک مسابقه دوستانه با تیم گالیسیای اسپانیا با نتیجه 3 بر 2 تن به شکست داد.

به گزارش ایرنا، این مسابقه که به طور مستقیم از شبکه 3 سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد، در ورزشگاه 35 هزار نفری ریاسور شهر لاکرونیای گالیسیا در شمال غربی اسپانیا در یک هوای سرد زمستانی برگزار شد.

گل‌های گالیسیا را در این دیدار، ناچو نوو در دقایق 23 و 59 و لوسادا در دقیقه 66 از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند و برای ایران، آرش برهانی در دقیقه 32 و محمدرضا خلعتبری در دقیقه 82 گلزنی کردند.

قضاوت این مسابقه را ایگلسیاس ویانوئبا اسپانیایی برعهده داشت که در دقیقه 37 به آسپاس از تیم گالیسیا و در دقیقه 40 به زارع از تیم ایران، کارت زرد نشان داد.

این مسابقه دوستانه با حضور حدود 8 هزار نفر تماشاگر برگزار شد و خوسه مانوئل بودینیو هنرمند اسپانیایی پیش از مسابقه و در جریان استراحت بین دو نیمه بازی، قطعاتی از موسیقی محلی این کشور را در وسط زمین نواخت.

بازیکنان تیم ملی ایران را در نیمه نخست این مسابقه ، رحمتی، کعبی، بنگر، قربانی، اشجاری، غلام نژاد، نوری، زارع، خلعتبری، رضایی و برهانی تشکیل می دادند و در نیمه دوم بازی نیز طالب لو، نوری، رفاعی،‌ بائو، رحمتی، صافی، صالحی و خالقی فر به میدان آمدند.

برای تیم گالیسیا هم روبرتو، آسپاس، روبن، آدریان لوپز (پیسکو)، روبرتو لاگو، پابلو آلوارز، کاباناس، بورخا، فالکه، خولیو آلوارز و ناچو نوو در نیمه اول و دیگو لوپز، نوگرول، کاپی، سیتو، تراشوراس، آلکس برگانتینوس، دانی آبالو، نانو ، جوناتان ویلا و لوسادا در نیمه دوم بازی کردند.

تیم ایران در نیمه نخست بازی بهتر ظاهر شد و اگر گل سوم را در دقیقه 66 از روی پنالتی دریافت نمی کرد، می‌توانست با نتیجه تساوی از میدان خارج شود.

تیم گالیسیا که از بازیکنان باشگاه‌های این ایالت شمال غربی اسپانیا همچون دپورتیو لاکرونیا بهره می‌برد، پیش از این در سه دوره بازی‌های سالانه خود با اروگوئه، اکوادور و کامرون هرگز تن به شکست نداده است، اگرچه فقط اروگوئه را مغلوب کرده بود. با این نتیجه، تیم گالیسیا در بازیهای سالانه خود، ایران و اروگوئه را شکست داده و با اکوادور و کامرون مساوی کرده است.

تیم ایران به سرمربیگری علی دایی در این بازی با لباس قرمزرنگ و تیم گالیسیا با لباس اصلی خود که سفید با خطوط آبی روشن است، ظاهر شده بود.

سرمربیگری تیم منتخب ایالت گالیسیا را آرسنیو ایگلسیا سرمربی سابق تیم دپورتیوو و رئال مادرید و فرناندو باسکس دیگر سرمربی "گالیسیایی" به اتفاق بر عهده داشتند.