همزمان با هفته پدافند غیرعامل برای آشنایی بیشتر حوادث طبیعی و غیر طبیعی، رزمایش امحای گاز کلر در ایستگاه متروی رودکی برگزار می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین،جانشین شهردار و دبیر ستاد مدیریت بحران منطقه ١٠ با اعلام این خبر گفت : « با توجه به قرارگیری ایستگاه‌ها در طبقات منفی و همچنین تراکم نسبتا زیاد مسافری در قطارها و ایستگاه‌های مترو، امدادرسانی از جمله اقدامات حیاتی در زمان بروز حوادث به شمار می‌رود. »
«حسین قلیچ‌خانی»، با بیان اینکه عدم برنامه‌ریزی و نبود استراتژی‌های مناسب در زمان‌های اضطراری می‌تواند منجر به خسارات جبران‌ناپذیری شود، ادامه داد : «شهرداری تهران با نکوداشت هفته پدافند غیرعامل برای مقابله با حوادث طبیعی و غیرطبیعی (انسان ساخت) برای کاهش آسیب‌های انسانی، اجتماعی، تجهیزاتی و سیاسی جبران‌ناپذیر در انتشار مواد شیمیایی اقدام به برگزاری رزمایش مشترک می‌کند. »
به گفته او در این چارچوب شرکت بهره‌برداری مترو با مشارکت شهرداری منطقه و با همکاری سازمان‌های امنیتی، امدادی، انتظامی و... برای بالا بردن آمادگی، مهارت و سطح کیفیت هماهنگی میان سازمان‌های مرتبط در هنگام بروز حادثه، درصدد برگزاری رزمایش امحای گاز کلر در ایستگاه متروی رودکی است.
جانشین شهردار و دبیر ستاد مدیریت بحران منطقه ١٠ از جلسه اجرای تمرین دورمیزی این رزمایش با حضور سرپرست معاونت خدمات شهری منطقه، و نمایندگان قرارگاه فتح، شرکت مترو، سازمان آتش‌نشانی، کلانتری ۱۰۸ شهید نواب صفوی، پلیس راهور منطقه، اورژانس و سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان در سوله مدیریت بحران منطقه خبر داد.