مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران از بهره‌برداری بوستان ایرانیان خبر داد و گفت: بوستان ۱۳ هکتاری ایرانیان، به دنبال تکمیل اقدامات باقی مانده عمرانی و رفع نواقص احتمالی به زودی در اختیار شهروندان مناطق جنوبی پایتخت قرار خواهد گرفت.

به گزارش همشهری آنلاین، هادی حق بین با بیان این مطلب افزود: عملیات اجرایی فاز نخست بوستان ۱۳ هکتاری ایرانیان واقع در محله خلازیر در مراحل پایانی قرار دارد و این فاز از پروژه به زودی تحویل شهروندان خواهد شد.

او در ادامه افزود: علاوه بر اتمام عملیات اجرایی نمازخانه، احداث مسیرهای ۱، ۳، ۴ و ۵ بوستان ضمن اجرای اقداماتی از قبیل لایه‌ریزی (خاکریزی)، جدول کشی، اجرای بتن مسلح و کف‌سازی به اتمام رسیده است. همچنین توسعه فضای سبز و کاشت درختان، نصب مبلمان وسایل ورزشی و بازی کودکان توسط سازمان بوستان‌ها و فضای سبز در حال انجام است و اقدامات تاسیساتی شامل نصب تجهیزات پمپخانه، آبنما، سیستم آبیاری، نورپردازی و روشنایی که توسط سازمان عمرانی مناطق انجام می‌شود نیز مراحل پایانی را به سر می‌برد.

حق بین با اشاره به اینکه عمده کارهای باقی مانده در این پروژه مربوط به عملیات اجرایی مسیر ۷ است، از فعالیت پیمانکار پیرو تامین منابع مالی این بخش از پروژه خبر داد و گفت: پیشرفت عملیات اجرایی پروژه احداث بوستان ایرانیان به مرز ۹۶ درصد رسیده است.  

فاز نخست بوستان ایرانیان که توسط سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران در محدوده منطقه ۱۹ و بنا بر سفارش سازمان پارک‌ها و بوستان‌ها در حال اجراست، شامل ۷ مسیر مختلف پیاده روی، مسیر ویژه دوچرخه، مسیر ویژه نابینایان، آب‌نما، زمین بازی کودکان و زمین ورزشی چند منظوره است.

منبع: همشهری آنلاین