سلمان رشدی، نویسنده انگلیسی که کتاب «آیات شیطانی‌»‌اش را مسلمانان توهین‌آمیز می‌شمارند، روز جمعه پیش از یک سخنرانی در ایالت نیویورک آمریکا بوسیله مردی ظاهرا از ناحیه گردن چاقو زده شد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آسوشیتدپرس یک خبرنگار این خبرگزاری که در محل حاضر بود گفت مردی در روی صحنه سخنرانی در «انستیتوی چاتوکوآ» با رشدی مواجه شد و هنگامی داشت خود را معرفی می‌کرد، ناگهان شروع به مشت زدن یا چاقو زدن به او برای ۱۰ تا ۱۵ بار کرد.نویسنده ۷۵ ساله به روی زمین افتاد و این مرد بازداشت شد.

پلیس ایالت نیویورک اعلام کرد که رشدی با بالگرد به بیمارستان منتقل شده است و هنوز خبری درباره حال عمومی او اعلام نشده است.

یک شاهد دیگر گفت که حمله به رشدی حدود ۲۰ ثانیه طول کشید. 

بدن خون‌آلود رشدی به سرعت بوسیله گروه کوچکی از افراد احاطه شد که پاهای او را بالا نگاه داشتند، احتمالا برای انکه  خون بیشتری به قفسه سینه او برسد.

انتشار کتاب «آیات شیطانی» سلمان رشدی در سال ۱۹۸۸ (۱۳۶۷) باعث اعتراض مسلمانان شد که محتوای آن را توهین‌آمیز می‌شمردند و تظاهرات بر ضد رشدی در سراسر جهان برگزار شد.

یک سال بعد در سال ۱۹۸۹ (۱۳۶۸) امام خمینی، رهبر فقید انقلاب حکم اعدام رشدی را به دلیل توهین به پیامبر اسلام صادر کرد.

انستیتو چوتوکوآ در ۹۰ کیلومتری جنوب غرب شهر بوفالو در یک منطقه روستای یایالت نیویورک قرار دارد که به خاطر رشته‌ سخنرانی‌های تابستانی‌اش شهرت دارد. رشدی قبلا در این مکان سخنرانی کرده بود.

بیشتر بخوانید: