چین با بیش از یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون نفر جمعیت، بازار بزرگی برای خودروسازان محسوب می‌شود.

اگرچه کراس اوورها و شاسی‌بلندها در سراسر جهان رایج هستند، هنوز هم تقاضای زیادی برای خودروهای سدان و مینی‌ون وجود دارد.

برای این منظور، شرکت‌های خودروسازی آلمانی سالن‌ خودروهای خود را برای فضای پای بیشتر در عقب گسترش داده‌اند، در حالی که برخی از برندها با افراد لوکس حرکت می‌کنند. برخی از نمونه‌های دومی عبارتند از لکسوس با LM و بیوک با GL۸.

در مورد آئودی، اوایل سال جاری می‌خواست Urbansphere را به نمایشگاه خودرو پکن بیاورد.

با این حال، به دلیل افزایش مجدد موارد ابتلا به ویروس کرونا در چین، این رویداد برای مدت نامعلومی به تعویق افتاد.

چهار حلقه‌ای‌ها اما تصمیم گرفتند از این خودرو به‌صورت آنلاین رونمایی کرده و در عین حال از نامیدن آن با عنوان مینی‌ون یا MPV (خودروی چندمنظوره) خودداری کنند.

با این حال، فراتر از یک ظاهر طراحی پیچیده و فضای داخلی فانتزی، در پایان این خودروی یک مینی‌ون است.

این آئودی، کاملا برقی خواهد بود، چون اینجا جایی است که صنعت خودروسازی به ناچار به سمت آن می‌رود.

این خودرو در نزدیکی یکی از بسیاری از شاسی بلندهای E-Tron آئودی به نظر نمی‌رسد. در این خصوص باید اشاره کنیم که Q۵ E-Tron بدون آلایندگی در اوایل سال جاری در چین به عنوان جایگزینی مجلل‌تر برای فولکس واگن ID.۶ سه ردیفه، به صورت محلی تولید شد.

اگرچه آئودی در مورد راه‌اندازی Urbansphere هنوز سخنی نگفته است، اما اگر روزی این اتفاق بیفتد، خیلی تعجب نخواهیم کرد.