مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش بخشنامه برنامه‌ریزی، طراحی سؤالات و برگزاری امتحانات نهایی و غیرنهایی» را ابلاغ کرد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی با ابلاغ بخشنامه «برنامه‌ریزی، طراحی سؤالات و برگزاری امتحانات نهایی و غیرنهایی» در چند بند نحوه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دوره ابتدایی، دوره اول آموزش متوسطه، دوره دوم آموزش متوسطه نظری، دوره دوم آموزش متوسطه فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش را ابلاغ کرد.

در یکی از بندها، در مورد نکات قابل توجه در مورد برنامه‌ریزی طراحی سؤالات و برگزاری امتحانات نهایی و غیرنهایی شرح داده شده است که توجه به مراقبت‌های بهداشتی، برنامه‌ریزی برای بهبود عملکرد دانش‌آموزان، بارم‌بندی سؤالات امتحانات نهایی، ارزشیابی بخش شنیداری درس زبان در دوره‌های متوسطه اول و دوم، احتمال قطع برق در مدارس و نحوه مواجهه با آن، پیش‌بینی‌ها یا انجام مکاتبات با ادارات برق و معرفی حوزه‌های امتحانی، از نکات تشریح شده در این بندهاست.

مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی، بخشنامه «برنامه‌ریزی، طراحی سؤالات و برگزاری امتحانات نهایی و غیرنهایی» را ابلاغ کرد.

مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی، بخشنامه «برنامه‌ریزی، طراحی سؤالات و برگزاری امتحانات نهایی و غیرنهایی» را ابلاغ کرد.

در این بخشنامه و در چند بند نحوه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دوره ابتدایی، دوره اول آموزش متوسطه، دوره دوم آموزش متوسطه نظری، دوره دوم آموزش متوسطه فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش آمده است.

همچنین در یکی از بندها، در مورد نکات قابل توجه در مورد برنامه‌ریزی طراحی سؤالات و برگزاری امتحانات نهایی و غیرنهایی شرح داده شده است که توجه به مراقبت‌های بهداشتی، برنامه‌ریزی برای بهبود عملکرد دانش‌آموزان، بارم‌بندی سؤالات امتحانات نهایی، ارزشیابی بخش شنیداری درس زبان در دوره‌های متوسطه اول و دوم، احتمال قطع برق در مدارس و نحوه مواجهه با آن، پیش‌بینی‌ها یا انجام مکاتبات با ادارات برق و معرفی حوزه‌های امتحانی، از نکات تشریح شده در این بندهاست.

بخشنامه را اینجا ببینید.