اغلب ما به صورت روزمره با درب اتوماتیک در فروشگاه‌ها، ادارات، ساختمان‌های پر رفت و آمد یا سایر اماکن عمومی سر و کار داریم. این درب‌ها دارای انواع گوناگونی از جمله کشویی، چرخشی، نوسانی، تاشو و ... هستند که هر کدام دارای کاربردها و مزایای خاص خود هستند.

یکی از بزرگ‌ترین مزایای درب‌های اتوماتیک این است که باعث می‌شوند افراد کم‌توان، سالمندان، کودکان و معلولین بتوانند به راحتی در مکان‌های عمومی رفت و آمد کنند. اگر قصد خرید درب اتوماتیک برای خانه و یا محیط کار خود را دارید، با ما در این مقاله همراه باشید تا بهترین درب‌های اتوماتیک را معرفی کنیم.

نحوه کارکرد درب اتوماتیک به چه صورت است؟

درب‌های اتوماتیک به صورت هوشمند عمل می‌کنند و توسط سنسوری که بالای درب نصب شده، باز و بسته می‌شوند. این درب‌ها در مدل‌های مختلفی تولید و عرضه می‌شوند که بسته به مکانی که قرار است درب در آن مورد استفاده قرار گیرد، متفاوت هستند. نوع عملکرد درب‌های اتوماتیک چندان سخت و پیچیده نیست؛ اما نصب سیستم هوشمند آن نیازمند تخصص و مهارت فنی است و نمی‌توان بدون داشتن مهارت و تخصص کافی، اقدام به نصب و راه‌اندازی این درب‌ها کرد.

درب‌های اتوماتیک از لحاظ کارکرد به سه دسته تقسیم می‌شوند که با توجه به استفاده‌ای که قرار است از آن‌ها شود و همچنین مکان مورد نظر، می‌توان درب مناسب را انتخاب کرد.

  • مکانیکی: این نوع درب‌ها توسط چرخ دنده و گیربکس به حرکت در می‌آیند.
  • هیدرولیکی: درب‌های اتوماتیک هیدرولیکی بر اساس تغییرات فشار سیالات و روغن عمل می‌کنند.
  • پنوماتیکی: فشار گازی در درب‌های پنوماتیک، تعیین‌کننده حرکت درب خواهد بود.

انواع درب‌های اتوماتیک مناسب مکان‌های عمومی

پرکاربردترین درب اتوماتیک، درب شیشه‌ای است که با استفاده از سنسور و چشمی که در قسمت بالای درب قرار دارد، باز و بسته می‌شود. درب‌ اتوماتیک شیشه ای انواع مختلفی دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به درب‌های تلسکوپی، ریلی، کشویی، لولایی، نیم‌دایره، تاشو و ... اشاره کرد. انواع دیگر درب‌های اتوماتیک عبارتند از:

  • درب سکشنال: این درب‌ها بهترین گزینه برای ساختمان‌های شیک و مدرن هستند؛ زیرا ظاهری مناسب دارند و استفاده از آن‌ها آسان است.
  • درب کشویی: درب‌های اتوماتیک کشویی، رایج‌ترین نوع این درب‌ها هستند و دارای عملکردی ساده بوده و در مکان‌های پرتردد استفاده می‌شوند. عملکرد این درب‌ها بر اساس نیروی کششی بوده و دارای دو لنگه ثابت و دو لنگه متحرک هستند که با توجه به محل نصب می‌توانند کمتر باشند.
  • کرکره برقی یا درب کرکره ای: درب های اتوماتیک کرکره ای برای فروشگاه‌ها و پارکینگ‌ها بسیار مناسب هستند. به تازگی از این نوع درب‌ها در ابعاد کوچک‌تر برای پنجره‌ها نیز استفاده می‌شود. کرکره برقی یکی از پر کاربردترین درب ها در ساختمان و صنایع می باشد. از ویژگی های این مدل سرعت بالا و مصرف کم انرژی می باشد. درب رول آپ شامل انواع گوناگون می باشد که با توجه به مکان مورد استفاده نوع تیغه و موتور آن تغییر می کند. همین امر باعث می گردد بر روی قیمت کرکره برقی تاثیر گذار باشد و توصیه می شود قبل از سفارش ، از محل پروژه بازدید شود تا با توجه به شرایط پیرامون و نوع استفاده  مناسب ترین  کرکره برقی تهیه نمایید.

سایر انواع درب‌های اتوماتیک نیز بر اساس نوع کارکردشان به درب قوسی، درب گردان، درب مثلثی، درب لولایی، درب خروج اضطراری، درب تلسکوپی، درب تاشو و ... تقسیم می‌شوند.

بهترین درب اتوماتیک شیشه ‌ای برای فروشگاه‌ها کدام است؟

درب شیشه‌ای به دلیل داشتن ظاهری شیک و ساده، پرکاربردترین نوع درب اتوماتیک به شمار می‌آید که مشتریان برای نصب در ویلا، منزل یا محل کار از آن استفاده می‌کنند. اما بهترین درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای موجود در بازار کدامند؟‌

۱- درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای Ditec

Ditec یکی از مطرح‌ترین برندها در زمینه تولید درب شیشه‌ای اتوماتیک است که بیش از ۴۰ سال تجربه و سابقه کار دارد. یکی از اهداف این برند ایتالیایی تولید درب‌های باکیفیت اما مقرون به صرفه است که با استفاده از دانش و فناوری‌های روز دنیا، در راستای برآورده کردن این هدف تلاش می‌کند.

۲- درب شیشه‌ای اتوماتیک A.T.Tec

شرکت A.T.Tec یکی از باکیفیت‌ترین و بهترین محصولات درب شیشه‌ای اتوماتیک را تولید و به مشتریان عرضه می‌کند. این شرکت توانسته است پس از چندین دهه فعالیت و با به کارگیری دانش متخصصان مجرب خود، موتوری پرقدرت را در محصولات خود به کار ببرد که عمر محصولات را افزایش داده و آن‌ها را با دوام‌تر می‌کند.

این برند نیز ایتالیایی بوده و هدف آن از تولید درب‌های شیشه‌ای اتوماتیک، کیفیت ایده‌آل همراه با طول عمر بالا است که تاکنون به طور موفقیت‌آمیزی این هدف را برآورده کرده است. ویژگی‌های محصولات این برند به شرح زیر هستند:‌

  • دیگر به تعمیر درب اتوماتیک شیشه ‌ای و سرویس‌های متعدد نیازی نخواهید داشت.
  • در محصولات این برند از قطعات باکیفیت و قدرتمند استفاده شده است.
  • درب‌های تولیدشده توسط این برند، قابلیت تردد بالا و متعدد را دارند.

۳- درب اتوماتیک یونیک

شرکت یونیک توانسته است با جایگزین کردن موتور لنزه چین به جای موتور دانکر، محصولی باکیفیت و مناسب برای تردد بالا تولید کند. درب اتوماتیک شیشه ای یونیک قابلیت اتصال به باتری پشتیبان در مواقع اضطراری را دارد که می‌تواند تا ۳۰۰ بار، درب را باز و بسته کند. علاوه بر این، کنترل باکس یونیک قابلیت تشخیص خرابی باتری را دارد.

استفاده از درب شیشه ای اتوماتیک چه مزایایی دارد؟

درب‌های اتوماتیک برای مدرنیزه کردن و افزایش بهره‌وری ساختمان‌ها به عنوان یک راه‌حل مقرون به صرفه به کار می‌روند. این درب‌ها علاوه بر زیبایی و شکیل بودن، مزایای دیگری نیز دارند که در ادامه با آن‌ها بیشتر آشنا خواهیم شد.

  • صرفه‌جویی در فضا: با داشتن درب اتوماتیک دیگر نیاز نیست قسمتی از مکان کسب و کار را برای باز و بسته شدن درب‌های دستی اختصاص دهید.
  • زیبایی و پرستیژ: این یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های درب‌های اتوماتیک است که به اماکن تجاری ظرافت، زیبایی و پرستیژ می‌بخشند.
  • امنیت: ویژگی‌ها و تجهیزات امنیتی اضافی مانند اطفاء حریق، دزدگیر و ... می‌توانند به سیستم درب‌های اتوماتیک اضافه شوند.
  • این درب‌ها از ورود آلاینده‌ها به اماکن پرتردد جلوگیری کرده و به کنترل دما کمک می‌کنند. علاوه بر این، سالیانه بین ۳۵ تا ۵۰ درصد مصرف حرارتی و برودتی را بهینه می‌سازند.
  • شما می‌توانید سرعت عملکرد درب را با توجه به میزان ترافیک موجود در محل، تغییرات فصلی و ساعات شبانه‌روز تنظیم کنید.

 بهترین درب های اتوماتیک را از کجا تهیه کنیم؟

اگر به دنبال خدمات باکیفیت،‌ ضمانت اصل بودن کالا و ارائه خدمات پس از فروش هستید، بهترین انتخاب برای شما شرکت آتی دُر atidoor.com است. آتی در با داشتن تجربه‌ای ۱۸ ساله، یکی از بهترین شرکت‌ها در زمینه محصولات درب‌های اتوماتیک و یراق‌آلات در ایران است. محصولات برندهایی که در این مقاله معرفی شدند را می‌توانید از آتی در تهیه کنید و از تکنسین‌ها و متخصصین این شرکت برای نصب و راه‌اندازی و همچنین سرویس کردن درب‌های اتوماتیک خود کمک بگیرید.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از محصولات آتی دُر با شماره ۰۲۱۸۸۸۰۸۱۱۱ تماس بگیرید یا به آدرس https://www.atidoor.com  مراجعه کنید. همچنین برای تماشای نمونه کار های ما به اینستاگرام ما به آدرس https://www.instagram.com/atidoor.official/ سر بزنید.

برچسب‌ها