رییس شورای شهر تهران گفت: در مذاکراتی که داریم و اطلاع نداریم در آن چه می‌گذارد، انشالله به خوبی بگذرد و ضربات گذشته بر پیکر ما وارد نشود. امیدواریم سال آینده سال موفقیت و پیروزی باشد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، مهدی چمران در جلسه امروز سه شنبه ۲۴ اسفند ماه شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور خود گفت: روز ۲۵ اسفند ماه را که سالگرد بمباران شیمیایی حلبچه به دست رژیم صدام است را یادآوری می‌کنم.

او ادامه داد: صدام بخشی از خاک و مردم خود را به خاک و خون کشید. ما چند ساعت بعد از حادثه به محل رسیدیم و شاهد حوادث غم‌انگیز فراوانی بودیم که نمی‌توان آنرا بازگو کرد. شخصی که خود را به آب رسانده بود تا صورت خود را بشوید و از سموم شیمیایی رهایی پیدا کند و نظایر این بسیار در آن حادثه رخ داد. صدام به خاطر اینکه با جمهوری اسلامی روی خوش نشان دادند مردم خود را آنگونه وحشیانه بمباران می‌کند و جالب است که کسی نیز به آن‌ها چیزی نگفت.

چمران افزود: این دوگانگی در تبلیغات را که امروز می‌بینیم آن زمان نیز رواج داشت. صدام این بمباران شیمیایی وحشتناک را انجام داد و کسی هم به او چیزی نگفت. حتی برای صدام کنار بغداد یک کارخانه تولید مواد شیمیایی درست کردند که بمب شیمیایی تولید کند و نیازی به تهیه از اروپا نداشته باشد.این بمباران یک صفحه سیاه و ننگینی در زندگی بعثی‌های عراق و صدام است که انجام شد.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه ضمن تبریک ایام نیمه شعبان گفت: میلاد نیمه شعبان را تبریک می‌گویم و انشالله بر همه ما مبارک باشد و وجود حضرت ولیعصر را چه در دوران غیبت و چه در دوران ظهورش درک کنیم.

چمران با اشاره به شروع جلسات شورا در سال آینده گفت: امروز جلسه پایانی شورا است و بعد از ۱۳ فروردین جلسات سال جدید شروع خواهد شد. امیدواریم سال آینده برای همه ملت‌ها به ویژه ملت ما سال موفقیت، پیروزی و برپایی حکومت عدالت جهانی و سال موفقیت همه ما باشد.

او با اشاره به مذاکرات برجامی ایران گفت: در مذاکراتی که داریم و اطلاع نداریم در آن چه می‌گذارد، انشالله به خوبی بگذرد و ضربات گذشته بر پیکر ما وارد نشود امیدواریم سال آینده سال موفقیت و پیروزی باشد و انشالله آقای رییسی با برنامه ریزی خوبی که دارند و تلاش‌های جهادگونه سر و سامانی به وضع بی‌سر و سامانی که در کشور ما به وجود آمد داده شود. انشالله که بر همه مردم و ملت ما نوروز مبارک باشد و سال موفقیت و پیروزی و سلامتی و تندرستی و دستیابی به ایده‌ها و برنامه‌ها باشد.