آمار و ارقام پلیس راهنمائی و رانندگی تهران بزرگ در زمینه تصادفات حاکی از خبرهای ناخوشایندی است که به دلیل بی دقتی و رعایت نکردن قوانین روزهای پایانی سال را به کام شهروندان تلخ می کند.

همشهری آنلاین- ثریا روزبهانی: سرهنگ «احسان موُمنی» رئیس اداره تصادفات پلیس راهنمائی و رانندگی تهران بزرگ  می‌گوید: «5روز پایانی سال آمار تصادفات منجر به فوت در مقایسه با روزهای مشابه در سال‌های گذشته در افزایش داشته است. متاسفانه هر روز ۳نفر از شهروندان که اغلب عابر پیاده و موتورسیکلت سوار  بودند در اثر بی احتیاطی و عدم رعایت قوانین و مقررات در سطح معابر شهر تهران جان خود را از دست دادند.»

سرهنگ موُمنی در ادامه یادآوری می کند: «همزمان با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال شهروندان در حال آماده شدن برای استقبال از بهار و سال جدید هستند که به تبع آن افزایش تردد برای انجام امور اداری و خرید مایحتاج شب عید توسط شهروندان در سطح معابر شهر تهران را شاهد هستیم.

به همین دلیل به رانندگان توصیه می کنیم تا با صبر، حوصله و آرامش بیشتری رانندگی کرده و قوانین و مقررات راهنمائی و رانندگی را رعایت کنند. همچنین پارک وسیله نقلیه را در محل‌های ممنوع و به صورت دوبله را پارک نکنند و از سوی دیگر توجه بیشتری به تردد عابران پیاده از عرض معابر خصوصا نزدیک مراکز خرید و بازارها داشته باشند. شهروندان تهرانی بهتر است در روزهای پایانی سال در حد امکان از وسایل نقلیه حمل و نقل عمومی استفاده کنند.»

مومنی همچنین با اشاره به افزایش تعداد تصادفات موتورسواران در این روزها می‌گوید: «راکبان موتور سوار حتما کلاه ایمنی بگذارند و از تردد در خطوط ویژه، محل‌های عبور ممنوع و پیاده روها بپرهیزند. همچنین عابران از گذرگاه‌های عابر پیاده و پل‌های هوایی تردد داشته باشند و همچنین از ایستادن در سطح معابر و حاشیه بزرگراه‌ها برای خرید از دستفروشان خودداری کنند تا شاهد وقوع حوادث دلخراشی در روزهای پایانی سال ۱۴۰۰ در سطح معابر شهر تهران نباشیم.»