باز شدن پای دختران کاراته‌کای شهر ری به تاتامی رقابت‎های بین المللی نام ایران را بلندآوازه‌تر کرده است.موفقیت شاگردان جویای نام «اعظم میرزایی نسب» در مسابقات ملی و بین المللی سبب شده در پیش بینی نتایج رقابت‌های مختلف حضور آنها را نادیده نگیرند. به تازگی شاگردان میرزایی نسب در هفدهمین دوره مسابقات بین المللی جام ایران زمین برسکوی قهرمانی ایستادند.

همشهری آنلاین رابعه تیموری: مربی جوان شهر بابک حدود ۷ سال پیش که با کوله باری از تجربیات ورزشی به شهر ری آمد، خوب می‌دانست ری مهد پرورش کاراته‌کاهای خوش غیرت و توانایی مانند «حمیده عباسعلی» و «سمانه خوشقدم» است و دلش می‌خواست همانطور که استعدادهای ناشناخته شهر بابک را به کاراته کشور معرفی کرده در پرورش عباسعلی‌های گمنام ری هم موفق باشد.

«اعظم میرزایی نسب» تاکنون این مسیر را به درستی پیموده و شاگردانش با امکانات اندک ورزش جنوب شهر در رقابت‌های بین المللی مانند المپیاد بین المللی هنرهای رزمی ترکیه و چند دوره مسابقات بین المللی کاراته جام ایران زمین رقبای قدر خود از چهار گوشه دنیا را کنار زدند و به عنوان نماینده کاراته بانوان ایران، مدال‌های رنگارنگی را به گردن آویختند.

سهم ری در قهرمانی بانوان ایرانی

 اعظم نسب و شاگردانش در هفدهمین جام بین المللی ایران زمین که در نیمه اول بهمن با حضور۱۷۰۰ شرکت کننده از کشورهای ایران، کره جنوبی، کامبوج، آذربایجان، روسیه، افغانستان و ارمنستان در تهران برگزار شد، مقام‌های ارزشمندی به دست آوردند. در این مسابقات که تیم بانوان ایران در مدال شماری به قهرمانی دست یافت، میرزایی نسب در رده پیشکسوتان مقام دوم را کسب کرد و شاگردانش «رها امیررشیدی»، «یلدا احمدوند»، «هستی کیانی»، «شعرا فرجام»، «دیانا صلابی»، «ارغوان امیرنیا»، «ملیکا بذرکار» و «آیلار مولایی» مقام های اول، دوم و سوم مسابقات را به دست آوردند.

 مربی کاراته شهر ری امیدوار است مسئولان ورزش شهر تهران بیش از گذشته به کاراته شهر ری توجه کنند و زمینه کشف و پرورش استعدادها  و توانمندی های «عباسعلی» های گمنام این شهر را فراهم کنند.