شرکت «بیلی‌بیلی» “Bilibili” چین اواخر روز سه‌شنبه اعلام کرد که هزار ناظر محتوای جدید را استخدام خواهد کرد و سلامت کارمندان خود را با دقت بیشتری زیر نظر خواهد گرفت، زیرا مرگ یکی از آنها، این شرکت را به کار کشیدن بیش از حد از کارکنان خود متهم کرده است.

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، شرکت تحت حمایت گروه «علی بابا»  که یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های ویدئویی چین است، هفته گذشته پس از آنکه یکی از کاربران پلتفرم میکروبلاگینگ ویبو گفت که یکی از کارمند این شرکت پس از ساعت‌های طولانی کار در تعطیلات جشنواره بهار جان خود را از دست داد، تحت نظارت عمومی قرار گرفت.

رسانه‌های محلی گزارش دادند که بیلی‌بیلی در نامه‌ای داخلی روز دوشنبه اعلام کرده بود که مرگ او ناشی از اضافه کاری نبوده است.

روز سه‌شنبه اما این شرکت با انتشار بیانیه‌ای عمومی، جزئیات این پرونده را منتشر و اعلام کرد  که این کارمند ۸ ساعت در روز در طول تعطیلات کار کرده است، اما افزود که واکنش‌ها و بازخوردهای شدید کاربران آن را بر آن داشته تا در مورد این وضعیت چاره‌ای بیندیشد.

این شرکت در حساب رسمی خود در شبکه اجتماعی ویبو با استفاده از نام مستعار برای کارکنان خود گفت: «درگذشت یک کارمند عالی نه تنها ضرر بزرگی برای شرکت محسوب می‌شود، بلکه برای ما هشداری نیز به همراه دارد. باید اقدامات پیشگیرانه‌تری را برای تضمین سلامت مدیران محتوای خود انجام دهیم تا از تکرار فجایع مشابه جلوگیری کنیم.»

این شرکت گفت که افزایش تعداد کارمندان تیم تعدیل محتوای این شرکت فشار مربوط به کار را کاهش می‌دهد و همچنین اضافه کرد که بررسی‌های سلامت بیشتری را برای تیم های ایمنی محتوای خود انجام خواهد داد.

بیشتر بخوانید:

ساعات کار طولانی در سال‌های اخیر موضوعی داغ برای کارمندان و کارگران حوزه فناوری چین و سایرین در طبقه جوان آن بوده است و چندین غول فناوری به دلیل فرهنگ کاری خود، به‌ویژه به دلیل رویه «۹۹۶» که از کارکنان درخواست می‌کند از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب، ۶ روز در هفته کار کنند، تحت فشار قرار گرفته‌اند.

بیانیه روز سه‌شنبه بیلی‌بیلی یکی از موضوعات پرطرفدار چهارشنبه (امروز) در ویبو بود که با واکنش‌های متفاوتی از سوی کاربران مواجه شد.