استاندار تهران آخرین مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا را تشریح کرد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری تهران، محسن منصوری استاندار تهران در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا ضمن تسلیت شهادت امام صادق(ع) اظهار داشت: شرایط کشور و ابتلا به کرونا در جلسات مختلف تبیین شده است و در ۲ هفته اخیر شاهد سیر صعودی در کشور و استان تهران هستیم، از این رو شرایط حساس است به ویژه که در آستانه سال جدید قرار داریم و هنوز به پیک نرسیده‌ام و باید خود را برای شرایط سخت آماده کنیم.

رسیدن آمار تزریق دوز سوم واکسن کرونا در تهران به ۳۲ درصد

منصوری در مورد مصوبات جلسه افزود: آنچه تنها راه مبارزه و علاج در مقابل این بیماری مطرح شده افزایش واکسیناسیون دوز سوم یا یادآور است که طبق مستندات ارائه شده کسانی که تزریق سوم را دریافت کرده‌اند تا یک‌پنجم احتمال مبتلا شدن آنها کاهش پیدا می‌کند که میزان واکسیناسیون دوز سوم در تهران به ۳۲ درصد رسیده ولی کفایت نمی‌کند و همه باید بسیج شوند.

بیشتر بخوانید: 

وی با بیان اینکه فرمانداری‌ها به کمک شهرداری‌ها جهت تزریق دوز سوم فضاسازی کنند، عنوان کرد: تصمیم ستاد ملی کرونا این بود که افراد ۹ تا ۱۲ سال نیز واکسینه شوند. البته خانواده‌ها باید در مورد این موضوع اقناع شوند.

قرنطینه و تعطیلی پاسخگوی امیکرون نیست

استاندار تهران گفت: در مورد امیکرون اعمال محدودیت از جنس قرنطینه و تعطیلی پاسخگو نیست و در عین حال نمی‌توانیم رهاشدگی داشته باشیم. باید تصمیمات را در حوزه اداری و اجرایی پیگیری کنیم. در مورد نمایشگاه‌های بین‌المللی کاملا اقتضایی تصمیم‌گیری می‌شود چراکه برای برخی از نمایشگاه‌ها از قبل مهمان‌های خارجی دعوت می‌شوند لذا در مورد نمایشگاه‌ها موردی بررسی و تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در مورد اصناف و مجامع اصناف تاخیر ۲ ساله در برقراری انتخابات خسارت‌هایی ایجاد کرده و باید یاد بگیریم که با کرونا زندگی کنیم لذا مجمع برگزار شود، منتها در فضای باز یا جاهایی که شرایط لازم را دارند.

ممنوعیت اعتکاف در شهرهای قرمز/ شهرهای نارنجی با ۳۰ درصد ظرفیت

منصوری تصریح کرد: برنامه‌های دهه فجر بر اساس مصوبات قبلی حداکثر با ۳۰ درصد ظرفیت برگزار شود. برگزاری اعتکاف در شهرهای قرمز ممنوعیت دارد و در شهرهای نارنجی و زرد با حدود ۲۰ درصد ظرفیت برگزار می‌شود، البته در صورتی که شرایط بحرانی‌تر نشود.

وی افزود: برای کارکنان دستگاه‌های اداری ۵ روز استعلاجی در نظر گرفته شده است. به علاوه، مراکز واکسیناسیون در شهرستان‌ها و شهر تهران تا پایان بهمن‌ماه تعطیل نمی‌شود.

وی تاکید کرد: در مورد مترو، مصوبه قبلی ستاد این بود که سامانه خرید بلیت به سامانه «ایران من» متصل شود که اگر کسی واکسن نزده، امکان خرید بلیت نداشته باشد و همچنین نباید کسی بدون ماسک وارد مترو و وسایل حمل و نقل عمومی شود.

درباره برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن فردا اطلاع‌رسانی می‌شود

استاندار تهران گفت: در مورد راهپیمایی ۲۲ بهمن در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا نکات و ملاحظات مختلف مطرح شده که تا فردا اطلاع‌رسانی می‌شود. باید خود را برای شرایط سخت آماده کنیم، از این رو بیمارستان‌ها باید تجهیز شده و برنامه‌ریزی لازم برای پذیرش بیماران صورت گیرد. در مورد سایر مسائل تصمیمات قبلی به قوت خود باقی است و تصمیمات جدید اطلاع‌رسانی خواهد شد.