مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو درباره اخبار منتشر شده درخصوص بی‌سابقه بودن کمبود دارو در کشور توضیح داد.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از وبدا، دکتر سید حیدر محمدی مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با اشاره به برخی اخبار منتشره درخصوص بی‌سابقه بودن کمبود دارو در کشور با بیان این‌که اعداد و ارقام کمبود داروها مشخص است، گفت: اکنون کمبودهای دارویی در کشور ۴۰ قلم ثبت شده و این درحالی است که در برخی از برهه‌های زمانی کمبودهای ما ۳۰۰ تا ۴۰۰ قلم بود.

او با بیان اینکه ادعای بی‌سابقه بودن کمبود دارو در کشور صحیح نیست، افزود: این ادعا نشان‌دهنده روایت ناصحیح در اطلاع‌رسانی آمار بوده است. شفافیت سازمان غذا و دارو در ابلاغ برخی آیین‌نامه‌ها نباید موجب اعوجاج مطالب و نگرانی مردم شود.

بیشتر بخوانید؛

کمبودهای دارویی امسال نسبت به سال گذشته یک‌پنجم کاهش یافته است

دکتر محمدی بیان کرد: کمبودهای دارویی امسال نسبت به سال گذشته که ۲۲۰ قلم بود، یک‌پنجم کاهش پیدا کرده است. ارائه آمار این‌چنینی تنها سبب تشویش اذهان عمومی و نگرانی و اضطراب مردم می‌شود.

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو مطرح کرد: ادعای مطروحه خلاف قانون است و اگر لازم باشد ما برخورد قانونی خواهیم کرد.