مدیرعامل مترو تهران گفت: ٣ اقدام اولویت دار را برنامه‌ریزی کرده‌ام که شامل تامین قطعات تا پایان سال، مانع‌زدایی برای تولید بومی و بهبود کیفیت خدمات در ناوگان‌ است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی شایسته‌اصل مدیرعامل و عضو هیات‌مدیره شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه اظهار کرد: برای تامین برخی محصولات و قطعات، شرکت‌های دانش‌بنیان  و وزارت دفاع آمادگی خودشان را اعلام کردند.

وی ادامه داد: ما برای مترو تهران ١٠٠ هزار قطعه نیاز داریم و به همین علت بنده ٣ اقدام اولویتدار را برنامه‌ریزی کرده‌ام که شامل تامین قطعات تا پایان سال، مانع‌زدایی برای تولید بومی و بهبود کیفیت خدمات در ناوگان‌ است.

شایسته‌اصل تصریح کرد: ما باید صنایع را از طریق استانداردها در ناوگان استفاده کنیم. شرکت‌های تحریم‌کننده خارجی خودشان هم باید استاندارد داشته باشند. امیدواریم بتوانیم به سمت تولید بومی برویم.

وی افزود: ما در حال مذاکره هستیم. رئیس‌جمهور وعده دادند که از دارایی‌های بلوکه‌شده منابعی در اختیار ما قرار دهند که قطعات را تامین کنیم. نوسازی ناوگان و اورهال قطعات از نیازهای اساسی ماست.

شایسته‌اصل گفت: باید همه نهادها به ما کمک کنند. در حال حاضر برای تامین اعتبار چالش‌هایی داریم. اگر عزیزان کمک کنندُ مشکلی نخواهیم داشت.

مدیرعامل مترو تهران گفت: چین به دنبال عقد قرارداد برای نوسازی ناوگان مترو تهران است و چندین جلسه با شرکت‌های چینی داشته‌ایم.