سازمان جهانی بهداشت می‌گوید اروپا تنها منطقه‌ای در جهان است که موارد عفونت کرونا و مرگ‌های ناشی از آن در حال افزایش است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آسوشیتدپرس سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه اعلام کرد مرگ‌های ناشی از کرونا در اروپا در هفته گذشته تا ۱۰ درصد افزایش یافته و به این ترتیب اروپا تنها منطقه‌ای در جهان است که شمار موارد کووید-۱۹ و مرگ‌های ناشی از آن به طور مداوم در حال افزایش است. این ششمین هفته پیاپی است که شیوع کرونا در سراسر این قاره در حال افزایش است.

سازمان جهانی بهداشت در گزارش هفتگی‌اش درباره پاندمی اعلام کرد حدود ۳.۱ میلیون مورد جدید کرونا در این هفته رخ داده است که افزایشی حدود یک درصدی را نسبت به هفته پیش نشان می‌دهد. حدود دو سوم این عفونت‌های جدید یعنی ۱.۹ میلیون مورد در اروپا رخ داده است و شمار موارد عفونت در این قاره نسبت به هفته قبل ۷ درصد افزایش یافته است.

کشورهایی که بیشترین شمار موارد جدید عفونت را در جهان داشته‌اند شامل آمریکا، روسیه، انگلیس، ترکیه و آلمان می‌شوند.

از طرف دیگر، شمار مرگ‌های هفتگی ناشی از کووید-۱۹ در همه مناطق جهان به جز اروپا حدود ۴ درصد کاهش یافت.

از میان ۶۱ کشور منطقه اروپای سازمان جهانی بهداشت که شامل روسیه هم هست و تا آسیای مرکزی کشیده می‌شود، ۴۲ درصد کشورها افزایشی دست کم ۱۰ درصدی را در موارد عفونت گزارش کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، در قاره آمریکا شمار موارد جدید عفونت هفتگی تا ۵ درصد و شمار موارد مرگ تا ۱۴ درصد کاهش یافت و بیشترین موارد گزارش‌شده عفونت و مرگ مربوط به ایالات متحده می‌شود.

از طرف دیگر، شرکت داروسازی فایزر روز سه‌شنبه از سازمان غذا و داروی آمریکا خواست تا تزریق دوز یادآور واکسن کرونایش را برای همه بزرگسالان در این کشور تایید کند. سازمان جهانی بهداشت از کشورها خواسته است تزریق دوز یادآور واکسن را تا پایان سال به تاخیر بیندازند، اما ۶۰ کشور به طول فعال در حال تزریق دوز یاداور واکسن‌ّ‌های کرونا به شهروندانشان هستند.

 بر اساس این گزارش، مرگ‌های ناشی از کرونا در منطقه آسیای جنوب شرقی و آفریقا با وجود پوشش پایین‌تر واکسیناسیون حدود یک سوم کاهش پیدا کرده است.