گروه شهری: اتوبان شهید باکری تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش همشهری، شهرداری تهران در نظر دارد از اتوبان شهید باکری تقاطعی با اتوبان تهران – کرج ایجاد کند، در این فاصله همچنین با احداث تقاطع محمد علی جناح و
 شیخ فضل‌الله نوری که طراحی آن تمام شده، ترافیک را به این نقطه منتقل کند.

محمد باقر قالیباف، شهردار تهران،  در مراسم افتتاح طرح ادامه کمربندی آزادگان، حد فاصل بزرگراه تهران - کرج تا بزرگراه شهید همت گفت: در واقع امروز بخشی از رینگ خارجی تهران به طول 5/4 کیلومتر افتتاح شد که حجم زیادی از تردد در اتوبان کرج - تهران و تقاطع شیخ فضل‌الله و محمد علی جناح را تسهیل می‌کند.

شهردار تهران افزود: احداث ادامه بزرگراه همت به سمت ورد آورد نیز در دستور کار است و اطمینان دارم که همکاران من در این بخش همان طور که در دفاع مقدس وفادارانه خدمت می‌کردند، در این جبهه نیز صادقانه و بدون پرداختن به حاشیه و قیل و قال به مردم تهران که جمعیت شهیدان برخی مناطق آن نسبت به کل کشور بیشتر است، خدمت می‌کنند.

شهردار تهران همچنین اظهار امیدواری کردکه به‌زودی ادامه اتوبان همت و بزرگراه زین‌الدین از جنگل‌های چیتگر و لویزان عبور کند، به منطقه خاک سفید و درنهایت به تقاطع سه‌راه آزمایش برسد.

تقاطع سه‌راه آزمایش قرار است در چند روز آینده افتتاح شودبنا بر این گزارش، شهرداری تهران در نظر دارد مسیر شرقی - غربی از ورودی‌های جاده جاجرود تا ورد آورد را نیز در آینده نزدیک پیش ببرد.

به گفته شهردار تهران اگر امروز بیشتر تلاش کنیم، نسل آینده با عزت و راحتی بیشتری زندگی می‌کند و باید بتوانیم مسیر رشد و تعالی انسان‌ها را با تکیه بر اهداف اسلام و انقلاب فراهم کنیم و هیچ‌چیز ما را از رسیدن به این مهم باز ندارد.

بزرگراه صدر 2 طبقه می‌شود

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران نیز در این مراسم ابراز داشت: در راستای افزایش ظرفیت بزرگراه صدر در حال مطالعه هستیم که این بزرگراه نیز 2طبقه شود که دکل‌های فشار قوی برق عمده‌ترین مشکلمان است و امیدواریم با رفع مشکلات و پایان مطالعات آن به‌زودی، این کار اواسط سال آینده شروع شود.

احمد دنیا مالی، با اشاره به اینکه امروز در مدیریت شهر تهران شاهد تحولی به نام نقد بر درون هستیم، تصریح کرد: امروز منتقد‌ترین فرد به کارهای شهرداری تهران، خود شهردار است و به‌دلیل نگاه عمیقی که به حوزه خدمت رسانی دارند، هیچ‌وقت حتی از 50 درصد کارها نیز راضی نیستند و این روحیه اگر در همه امور اجرا شود، می‌تواند بسیار راهگشا باشد و شهرداری تهران افتخار می‌کند که درون خود نقدی آگاهانه را پیش رو دارد.

دنیا مالی، در ادامه اظهار کرد: مدیریت شهری امروز تهران افتخار می‌کند که از کار گذشتگان با احترام یاد می‌کند و هیچ وقت سعی نداشته بخش‌های منفی کارهای گذشتگان را بزرگ کند و شهردار تهران نیز تاکید دارد که خوبی‌های گذشتگان را مد نظر قرار دهیم و از آنها به نیکی یاد کرده و همیشه اقدامات دیگران را منصفانه نقد کنیم.

دنیا مالی با اشاره به ویژگی‌های طرحی که دیروز به بهره‌برداری رسید، خاطرنشان ساخت: یکی از طرح‌هایی که در محور آزادگان اجرا شده است این مسیر بوده که به‌جز بخش تجهیز کارگاه، در مدت 8 ماه مسیر 5/4 کیلومتری آن به پایان رسید.

وی افزود: این 5/4 کیلومتر حلقه انتهایی شمال غرب بزرگراه آزادگان، حد فاصل بزرگراه تهران- کرج است که در نهایت به اتوبان شهید همت می‌رسد و در ادامه به آزاد راه تهران- شمال مرتبط می‌شود که امیدواریم به‌زودی شاهد پیشرفت‌های این بزرگراه نیز از سوی وزارت راه باشیم.

دنیا مالی خاطرنشان کرد: این طرح موجب روانی بار ترافیک در اتوبان شیخ فضل‌الله نوری و امتداد اتوبان تهران - کرج و تقاطع آن با پل اکباتان، محمد علی جناح و ستارخان می‌شود و با احداث آزاد راه تهران – شمال نیز محور آزادگان می‌تواند بار جنوب را مستقیم به بزرگراه تهران– شمال منتقل کند و تسهیلاتی نیز برای مناطق 21، 22‌، 18 و 5 ایجاد می‌کند.

طرح های مهم اجرایی

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در جمع خبرنگاران با بیان طرح‌های مهم عمرانی، بیان داشت: مجموعه تقاطع‌های چند سطحی سه‌راه آزمایش که در چند روز آینده به بهره‌برداری می‌رسد، میدان رسالت و برج میلاد از عمده‌ترین طرح‌های در دست اجراست و سایر طرح‌ها نیز با سرعت خوبی پیش می‌روند.

دنیا مالی با اشاره به اجرای طرح 2طبقه کردن بزرگراه‌ها نیز تأکید کرد: در محور امام علی، حدفاصل شهید محلاتی تا پیروزی این طرح را به‌صورت یک طبقه رفت و یک طبقه برگشت انجام می‌دهیم و همچنین در جنوب بزرگراه یادگار امام، حد فاصل آزادی به سمت میدان هاشمی نیز این کار انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: اجرای 2 رشته تونل نیز انجام شده که تجهیز کارگاه آن در حال انجام است و تونل نیایش به مدرس که حرکت غرب به شرق و تونل صدر به نیایش که حرکت شرق به غرب را تامین می‌کند، با مجموع 4 کیلومتر به‌زودی اجرایی می‌شود.