بازیکن جوان استقلال می‌گوید آبی‌ها برای قهرمانی در این فصل هم‌قسم شده‌اند؛ او امیدوار به قهرمانی با استقلال و صعود با تیم ملی امید است.

همشهری‌آنلاین - محمد زارعی

سبحان خاقانی ازجمله بازیکنان جوان استقلال است که توانسته اعتماد فرهاد مجیدی را چه در فصل گذشته و چه در این فصل جلب کند. او در نخستین بازی این فصل یکی از مهره‌های اصلی آبی‌پوشان بود و ۹۰ دقیقه مقابل هوادار بازی کرد اما از هفته دوم به اردوی تیم ملی امید ملحق شد و همراه این تیم به تاجیکستان رفت. خاقانی به همراه امیدها با حداکثر امتیاز از گروه مقدماتی صعود کرد و با دست پر به ایران برگشت. او در گفت‌وگو با همشهری از شرایط خودش در استقلال و تیم ملی امید می‌گوید.

*از حضور در تیم ملی امید برایمان بگو.

خوشبختانه شرایط خوبی رقم خورد. شاگردی آقای مهدوی‌کیا افتخار و تجربه خوبی بود که از این بابت خوشحال هستم. درنهایت هم توانستیم با یک عملکرد قابل‌قبول به مرحله بعدی صعود کنیم.

*به‌نظر در تاجیکستان کار راحتی داشتید. اینطور نیست؟

نه به هیچ وجه. کار واقعا سخت بود. تیم‌هایی که شاید تا چند سال قبل حرفی در فوتبال نداشتند الان پیشرفت کرده‌اند.

*به‌نظرت طلسم صعود به المپیک بالاخره می‌شکند و تیم ملی امید می‌تواند بعداز چند دهه به المپیک صعود کند؟

کار بسیار دشواری خواهد بود اما اگر روی تیم امید سرمایه‌گذاری کنند و کمک‌هایی که لازم است انجام شود، می‌توانیم صعود کنیم. این تیم امید پتانسیل خوبی دارد.

*از عملکرد خودت در تیم ملی امید راضی بودی؟

در این ارتباط مربیان باید نظر بدهند. اما خودم تمام تلاشم را انجام دادم که بهترین عملکرد را داشته باشم. با این حال امیدوارم در مرحله بعد بیشتر به تیم ملی امید کمک کنم.

*هم در فصل گذشته و هم در لیگ امسال مشخص است که فرهاد مجیدی به سبک بازی‌ات اعتقاد دارد. به‌نظر می‌رسد توانسته‌ای انتظارات او را برآورده کنی.

آقافرهاد لطف دارد. من هم سعی می‌کنم با تمام وجود برایشان بازی کنم و به‌عنوان عضو کوچکی از خانواده بزرگ استقلال در موفقیت‌های تیم نقش داشته باشم. اعتماد کادر فنی وظیفه‌ام را سنگین‌تر می‌کند. تمام تلاشم را انجام می‌دهم در کنار بازیکنان بزرگ استقلال انتظار مربیان را برآورده کنم.

*عملکرد استقلال را در ۴ بازی گذشته لیگ چطور ارزیابی می‌کنی؟

ما کاملا عملکرد قابل‌قبولی داشته‌ایم و مطمئنا بهتر از این هم می‌شویم. کسب ۳ برد و یک تساوی به هیچ وجه عملکرد بدی نیست و بسیار هم خوب است. ان‌شاءالله بتوانیم این روند خوب را بعد از این ۲ هفته تعطیلی لیگ ادامه دهیم و درنهایت بتوانیم به آن هدفی که داریم برسیم.

*اما تساوی مقابل فجرسپاسی باعث شد یک‌سری انتقادات نسبت به عملکرد استقلال مطرح شود. این انتقادات را رد می‌کنی؟

انتقاد که همیشه هست اما برای ارزیابی یک تیم نمی‌توان فقط یک تساوی را درنظر گرفت. مطمئنا ما از ابتدای لیگ خوب ظاهر شدیم که توانستیم ۳ برد و فقط یک تساوی کسب کنیم. این عملکرد قابل دفاع است ولی در عین حال ما هر روز داریم تمرین و تلاش می‌کنیم که از این هم بهتر شویم.

*به‌نظرت استقلال شانس کسب عنوان قهرمانی را دارد؟

صددرصد شانس قهرمانی داریم. ما استقلال هستیم و همیشه برای قهرمانی تلاش می‌کنیم. البته کار بسیار سخت است. تیم‌های مدعی زیادی وجود دارد که هزینه‌های هنگفتی هم کرده‌اند ولی استقلال هم ازجمله مدعیان اصلی قهرمانی است. تمام اعضای کادر فنی و بازیکنان هم‌قسم شده‌اند که به این مهم برسند.

منبع: همشهری آنلاین