پرسپولیس امشب روی مرز خطرناکی پا می‌گذارد؛ بردن گل‌گهر یعنی تعطیلات خوب و ریکاوری مناسب، اما توقف مقابل این حریف یعنی بحران و دردسر.

به گزارش همشهری‌آنلاین، هفته چهارم از لیگ برتر فوتبال ایران که دیروز آغاز شده امشب به پایان می‌رسد. روز گذشته ۴ بازی برگزار شد و امروز و امشب هم ۴ بازی دیگر انجام می‌شود تا تیم‌ها به استقبال تعطیلات ۱۵ روزه بروند. تیم‌ملی در روزهای ۲۰ و ۲۵ آبان ۲ مسابقه با لبنان و سوریه خواهد داشت و هفته پنجم لیگ برتر بعد از پایان این دو بازی از سر گرفته خواهد شد.

پرسپولیس - گل‌گهر

مهم‌ترین بازی امروز قطعا جدال پرسپولیس و گل‌گهر در ورزشگاه آزادی تهران خواهد بود. قهرمان ۵ دوره اخیر لیگ برتر هفته گذشته در اراک شکست خورد و این بازی شک و تردیدهای زیادی را درباره شرایط سرخپوشان در لیگ بیست‌ویکم ایجاد کرد. حالا همه فوتبالی‌ها و حتی هواداران پرسپولیس، درباره مدعی بودن این تیم در فصل جدید با شک و تردید صحبت می‌کنند. سوای نتیجه، باید پذیرفت که تیم یحیی نمایش‌های خوب و مطمئنی در بازی‌های گذشته نداشته است و این ضعف بیشتر از آنکه به کمبود بازیکن مربوط باشد به ناآمادگی این بازیکنان برمی‌گردد. سرخپوشان در تعطیلات بین ۲ فصل استراحت خوبی نداشتند و ۲ بازی آسیایی این تیم بازیکنان را مجبور کرد هرماه یک‌بار به میدان بروند. اغلب بازیکنان پرسپولیس همانهایی هستند که قهرمانی‌های گذشته را نصیب این تیم کردند اما امروز آنها نه به لحاظ بدنی و نه به لحاظ ذهنی آمادگی گذشته را ندارند. یحیی دیروز در کنفرانس مطبوعاتی‌اش از تعطیلات فیفادی استقبال کرد و این تعطیلات دو سه هفته‌ای را برای پرسپولیسی‌ها به‌موقع و مفید دانست. اما پیش از شروع تعطیلات آنها باید بازی سخت امشب را هم مقابل یک حریف گردن‌کلفت به نام گل‌گهر پشت سر بگذارند. تیم قلعه‌نویی در ۳ بازی قبلی یک امتیاز بیشتر از پرسپولیس گرفته اما در عوض این تیم موفق به شکست نساجی نشده درحالی‌که پرسپولیسی‌ها نساجی را برده‌اند. گل‌گهر فصل گذشته در هر دو بازی رفت و برگشت به پرسپولیس باخت اما در تهران جدال نزدیکی با شاگردان یحیی داشت و حتی می‌توانست تیم پیروز میدان باشد. مسابقه امروز ۲ تیم هم جدال نزدیکی خواهد بود؛ مصافی که پرسپولیس خیلی بیشتر از گل‌گهر به امتیازاتش نیاز دارد. به‌گفته یحیی گل‌محمدی، پرسپولیس امشب عالیشاه و نعمتی را به‌دلیل مصدومیت در اختیار ندارد و در تیم گل‌گهر نیز قلعه‌نویی و الهویی همچنان از نشستن روی نیمکت محروم‌اند.

نساجی - نفت آبادان

عصر امروز از ساعت ۱۶ نساجی در شهر ساری میزبان نفت آبادان خواهد بود. نساجی از ۳ بازی گذشته‌اش ۴ امتیاز گرفته و با توجه به اینکه با حریفان قدری چون پرسپولیس و گل‌گهر بازی کرده ۴ امتیاز برای این تیم نتیجه بدی نبوده است. این تیم امروز ساکت الهامی را به‌خاطر جنجال‌های بازی قبلی و اخراجش از روی نیمکت، در اختیار نخواهد داشت. در نقطه مقابل اما نفت آبادان بدون امتیاز و بدون گل زده به هفته چهارم رسیده و اصلا شرایط خوبی ندارد. علیرضا منصوریان به‌خاطر ابتلا به کووید- ۱۹ در بازی‌های قبلی کنار تیمش نبود اما بالاخره تست‌هایش منفی شد و حالا نفتی‌ها امیدوارند با حضور او بتوانند امتیاز گرفتن را شروع کنند. هر چند نتایج منصوریان در تیم‌های قبلی‌اش نشان می‌دهد حضور او روی نیمکت نیز الزاما به‌معنای امتیاز گرفتن نخواهد بود.

مس رفسنجان - آلومینیوم

دومین بازی ساعت ۱۶ در رفسنجان بین تیم مس این شهر و آلومینیوم اراک برگزار خواهد شد. این دو تیم همین فصل گذشته و هر دو با هم به لیگ برتر رسیدند و در سومین هفته حضورشان در این لیگ مقابل هم قرار گرفتند که بازی‌شان در اراک بدون گل مساوی شد. در بازی برگشت اما آلومینیوم توانست در رفسنجان یک بر صفر برنده شود و ۳ امتیاز از میزبان بگیرد. امروز هم به‌نظر می‌رسد آلومینیوم شرایط بهتری نسبت به مس دارد. تیم خطیبی در ۳ بازی‌اش گلی نخورده و هفته قبل هم پرسپولیس را برده است.

نفت مسجدسلیمان - فولاد

و اما همزمان با بازی پرسپولیس یعنی از ساعت ۱۸ یک داربی خفیف هم بین ۲ تیم خوزستانی لیگ برتر برگزار می‌شود. نفت مسجدسلیمان و فولاد خوزستان اگرچه همشهری نیستند اما از یک استان می‌آیند و هر سال یکی از ۳ داربی خوزستان بین این دو تیم برگزار می‌شود. این دو تیم نسبت به نماینده سوم خوزستان یعنی نفت آبادان نتایج بهتری گرفته‌اند و هر دوی آنها هفته گذشته پیروز بودند. فولاد با ۲ باخت شروع خوبی در این فصل نداشت اما عبدالله ویسی بعد از بردن مس رفسنجان امیدوار است در مسجدسلیمان هم پیروز شود و فولاد را به جایگاه همیشگی‌اش در نیمه بالای جدول برگرداند. کمالوند هم با نفت از ۳ بازی به ۴ امتیاز رسیده و ادامه همین روند برای او و تیمش قابل‌قبول خواهد بود.

منبع: همشهری آنلاین