تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱

مدیر موسسه و بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه گفت: فردا اولین ترجمه پرتغالی صحیفه سجادیه رونمایی می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین، حجت‌الاسلام مرتضی وافی روز سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران از برگزاری نشست «امام سجاد، امام حماسه و جهاد» در مسجد مقدس جمکران خبر داد و اظهار کرد: در این نشست که روز چهارشنبه برگزار می‌شود از اولین ترجمه پرتغالی صحیفه سجادیه رونمایی می‌شود.

وی گفت: با توجه به حجم قابل توجه پرتغالی زبان، امیدواریم این صحیفه سجادیه با استقبال گسترده در کشورهای مختلف مواجه شود.

به گفته وی، ائمه جماعات مساجد امام سجاد، امام زین العابدین و سید الساجدین در اولویت دعوت به نشست «امام سجاد، امام حماسه و جهاد» قرار دارند.

حجت‌الاسلام وافی گزارشی از سایر فعالیت‌های موسسه و بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه ارائه کرد و گفت: در نشست مشترکی که با معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم و اداره کل آموزش‌های کاربردی حوزه عمیه داشتیم، سرفصل‌های آموزشی برای آشنایی طلاب و مبلغان در عرصه‌های مختلف با صحیفه سجادیه تدوین شد.

مدیر موسسه و بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه گنجاندن رشته حفظ و مفاهیم صحیفه سجادیه در جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های سراسر کشور و برگزاری اولین جشنواره هنری - رسانه‌ای صحیفه سجادیه توسط سه مجموعه بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه، معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد را از دیگر فعالیت‌های این نهاد برشمرد و افزود: اولین کنگره ملی هنری - رسانه‌ای زین العباد در اسفندماه امسال برگزار می‌شود.

وی  یکی دیگر از برنامه‌های این بنیاد را برگزاری دومین مسابقه حفظ و مفاهیم صحیفه سجادیه ذکر کرد و گفت: در این مسابقه که با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود به ۵۴ نفر از کسانی که در این مسابقه برنده شوند جوایز نقدی داده می‌شود.

حجت‌الاسلام وافی گفت: در سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه کلاس‌های حدیث خوانی با موضوع صحیفه سجادیه ویژه طلاب حوزه علمیه در مدرسه فیضیه برگزار می‌شود.

مدیر موسسه و بنیاد بین المللی نهج البلاغه از برگزاری وبینار بین المللی با موضوع تاثیر دعا در امیدبخشی و بهبودی بیماری‌های جسمی با توجه به ادعیه صحیفه سجادیه خبر داد و گفت: آغاز سلسله نشست‌های صحیفه پژوهی از هفته آینده، راه اندازی دفتر بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه در تهران، رونمایی از ترجمه جدید صحیفه سجادیه و راه اندازی میز هیأت به منظور تربیت طلبه‌ها با رویکرد معارف صحیفه سجادیه از دیگر فعالیت‌های این بنیاد است.