وجود رقابت شدید و تنگاتنگ در این عرصه پیدا کردن مشتری را سخت میکند. با بازاریابی اصولی و تبلیغات گسترده اینترنتی میتوان به موفقیتهای زیادی دست پیدا کرد و کسب و کار خود را از شکستهای احتمالی نجات داد. در این مقاله قصد داریم درباره روشهای تبلیغات و بازاریابی اینترنتی در مشاغل ساختمانی صحبت کنیم.
چرا مشاغل ساختمانی به تبلیغات و بازاریابی اینترنتی نیاز دارند؟
مشاغل ساختمانی با کمک تبلیغات و بازاریابی اینترنتی میتوانند مخاطبان هدف را به مشتریهای ثابت خود تبدیل کنند و در صنعت ساختمان پیشرو باشند. استفاده از امکانات اینترنت و توسعهی روشها و استراتژیهای تبلیغ و بازاریابی در کسب و کارهای مربوط به صنعت ساخت و ساز مزایای زیادی دارد. فرقی نمیکند که چه شغلی در صنعت ساختمان دارید، پیمانکاران، تولیدکنندگان مصالح ساختمانی، معماران، طراحان و سایر مشاغل ساختمانی در صورت عدم استفاده از بازاریابی اینترنتی با شکست مواجه خواهند شد. راهاندازی یک سایت یا راه اندازی صفحات مختلف در شبکههای اجتماعی به تنهایی بازاریابی اینترنتی به شمار نمیرود. بسیاری از کسبوکارها و مشاغل موجود در حوزه صنعت ساختمان مدتهاست در اینترنت حاضر هستند، ولی در زمینه جذب مشتری و معرفی خود به دیگران به نتیجه دلخواه نمیرسند. برای بازاریابی مؤثر و موفق باید فعالیت شما به شکل درست، اصولی و کاملاً هدفمند باشد.
تبلیغات و بازاریابی اینترنتی چه مزایایی برای مشاغل ساختمانی دارد؟
در تبلیغات، محدودیت جغرافیایی وجود ندارد و به راحتی میتوان تبلیغات خود را با هزینههای بسیار کم به همه مردم در تمام مناطق جهان ارائه داد. عضویت در شبکههای اجتماعی مانند توئیتر، اینستاگرام، تلگرام، فیسبوک و ... هزینهای ندارد و تبلیغات در آنها یکی از روشهای بسیار کاربردی و پرطرفدار برای تبلیغات و بازاریابی محسوب میشود. با تولید محتوای خوب در سایت و شبکههای اجتماعی اعتبار کسب و کار افزایش مییابد و مردم به خوبی با شغل و سوابق کاری شما آشنا میشوند. در بازاریابی آنلاین راحتتر میتوان به تمام مخاطبان دسترسی پیدا کرد. یکی دیگر از مزایای استفاده از اینترنت برای بازاریابی این است که بدون ایجاد تیم و به صورت یک نفره هم میتوان به تبلیغات پرداخت و با سایتهای دیگر تعامل برقرار کرد. برای مشاغل ساختمانی که تمایل دارند با زمان پیش بروند، استفاده از بازاریابی اینترنتی یک روش بسیار خوب و مؤثر به شمار میرود.
مهمترین ابزار تبلیغات و بازاریابی اینترنتی در صنعت ساختمان
- طراحی سایت یا فروشگاه اینترنتی
اولین اقدام برای اینترنتی کردن بازاریابی مشاغل ساختمانی راهاندازی یک وب سایت جذاب، خلاقانه و باکیفیت است. هر چقدر سایت شما کاربرپسندتر و باکیفیتترباشد، بازدیدکنندگانی بیشتری را به حضور در سایت و مطالعه محتوای جلب میکند. در صورت جذاب نبودن سایت اکثر کاربران بعد از ده الی بیست ثانیه صفحه را ترک خواهند کرد. کاربرانی که زمان بیشتری در سایت بگذرانند به احتمال زیاد به مشتری تبدیل میشوند. برای افزایش تعداد کاربران میتوان با سایتهای دیگر تعامل برقرار کرد. یکی از نکات مهمی که در طراحی سایت برای مشاغل ساختمانی باید مورد توجه قرار گیرد، بهینهسازی و سئوی سایت است. سئو فواید بسیار زیادی برای بازاریابی اینترنتی دارد و باعث میشود که رتبهبندی بالاتری در موتورهای جستجو مانند گوگل به دست آورید. با افزایش رتبهبندی در گوگل، تعداد بازدیدکنندگان و آگاهی از برند شما نیز افزایش خواهد یافت. در بهینهسازی سایت بهتر است که از کلمات کلیدی مناسب برای تولید محتوا در زمینه مشاغل ساختمانی و صنعت ساخت و ساز استفاده کنید. پس از پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب، یک محتوای سفارشی با کیفیت بنویسید و آن را در سیستم عاملهای مختلف مانند سایت، وبلاگ، اینستاگرام و شبکههای اجتماعی دیگر انتشار دهید. برای بهینهسازی سایت میتوانید از یک مشاور سئو کمک گرفت.
- استفاده از ایمیل مارکتینگ
یکی دیگر از انواع تبلیغات و بازاریابی اینترنتی استفاده از ایمیل است. برای عضویت کاربران در سایت شما از آنها ایمیل درخواست کنید. با ارسال ایمیلهای شخصی متناسب با نیازهای مشتریان در حوزه ساخت و ساز میتوانید آنها را به استفاده از خدمات خود ترغیب کنید. از ارسال ایمیلهای زیاد و پشت سر هم خودداری کنید زیرا ممکن است توسط مشتری مسدود شوید.
- استفاده از محتوای ویدئویی
از روشهای دیگری که باعث عملکرد موفقیتآمیز در تبلیغات و بازاریابی اینترنتی میشود، ساخت محتوای ویدئویی و به اشتراک گذاشتن آن در وب سایت است. تحقیقات نشان میدهد که دیدن یک ویدئوی جذاب و تاثیرگذار در افزایش تعداد مشتریان نقش بسزایی دارد. راهاندازی وبینارها و پخش زنده ویدئویی در رسانههایی مثل فیسبوک و اینستاگرام این امکان را فراهم میکند که به صورت مستقیم درباره کسب و کار خود با مخاطب هدف خود صحبت کنید. از چگونگی و نحوه کار خود در پروژههای ساختمانی فیلمهای تایملپس تهیه کنید تا مشتری به خوبی با خدمات شما آشنا شود.
- استفاده از رسانههای اجتماعی
برای تبلیغات و بازاریابی اینترنتی در رسانههای اجتماعی به هزینه زیادی احتیاج نیست. فقط باید پستهایی که تهیه میکنید با انجام تحقیقات لازم در حوزه صنعت ساخت و ساز باشد تا بتواند مخاطبان هدف را به دنبال کردن جذب کند. در صفحات اجتماعی مربوط به مشاغل ساختمانی به مشتریها ترفندها و نکاتی را آموزش دهید تا خودشان به تنهایی کارهای کوچک را انجام دهند. با این روش حتما برای انجام کارهای بزرگ شما را انتخاب خواهند کرد. با ایجاد رابطه خوب و دوطرفه با مشاغل مرتبط غیر رقابتی میتوان تعداد مشتریها را افزایش داد.
درج آگهی ساختمانی و سفارش رپورتاژ آگهی در سایت بسپار
برای درج آگهی و سفارش رپورتاژ آگهی در زمینه مشاغل ساختمانی و صنعت ساخت و ساز میتوانید به سایت بسپار با آدرس اینترنتی https://www.bespar.net مراجعه کنید. با درج آگهی و تبلیغات ساختمانی در سایت بسپار؛ میتوانید تعداد مشتریان خود را افزایش دهید. پس از ورود به سایت بسپار ابتدا با دقت راهنمای درج آگهی را مطالعه کنید و با شرایط و قوانین آن آشنا شوید. سپس با انتخاب یک عنوان خوب و مناسب برای آگهی به مخاطب نشان دهید که در کدام یک از مشاغل ساختمانی فعال هستید. پس از انتخاب عنوان در دو الی سه پاراگراف خدمات خود را به مشتریها معرفی کنید. در توضیحات هرگز نباید از جملات اقرارآمیز و غیر واقعی استفاده شود. انتخاب کلمات کلیدی مناسب، صداقت با مشتری و درج شماره تماس تلفن دفتر، شماره همراه، آدرس محل کار، لینک سایت و آدرس صفحات اجتماعی در آگهی ساختمانی و سفارش رپورتاژ آگهی، تاثیر بسیار خوبی در تبلیغات و بازاریابی اینترنتی دارد.
منبع : سایت بسپار