تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۸۷ - ۰۷:۱۴

مراد احمدی‌پور: حتی کمی صحبت کردن در اولین روز حضور در شغل جدید می‌تواند کمی غریب باشد.

 زمانی که تازه وارد پا را از در به داخل می‌گذارد، این تنها محیط نیست که کاملاً تغییر کرده است، چون در کنار آن اسامی جدیدی وجود دارند که باید آموخته شوند، حتی موقعیت اشیا و مکان‌ها نیز تغییر کرده‌اند. همچنین فشار مداومی مبنی اینکه برخورد اول خوبی داشته باشد نیز بر او وارد می‌آید. اینها همه قبل از اینکه کارمند کار جدیدش را شروع کند، اتفاق می‌افتند. اما با چند قدم ساده می‌توان این انتقال را راحت و تسهیل کرد.

در اینجا لیستی شامل 7 مورد از مواردی که شما به عنوان مدیر باید در مورد کارمند جدید اجرا کنید تا موجب رونق کسب و کارتان شود، ذکر می‌شود. این پیشنهاد را پیگیری کنید و مطمئن باشید با اجرای این روش، چه برای شروع به کار کارمند جدید و چه برای پایه ریزی و فراهم کردن مسیر شغلی درست، موفق خواهید بود.

1 - کارمند جدید را تحویل بگیرید.
 2 - محیط کاری راحتی را مهیا کنید.  
3 - کارمند جدید را به مشارکت فرا خوانید.
 4 - اصول کار را به کارمند یاد دهید.
 5 - مجاری و ابزارهای روابط سازمانی را برایش آماده کنید.
 6 - ناهار روز اول را با کارمند جدید بخورید.
 7 - از کارمند جدید بخواهید که در طول روز به شما بازخورد بدهد.

با این موارد، شما می‌توانید روز اول کارمند تازه وارد را که معمولاً با حالت آزرده یا تحت فشار شدید عصبی است به روزی دلپذیر که او را در مورد شغل جدیدش بسیار خوشبین و مشتاق کرده تبدیل کنید. کارمندی که اینچنین احساس خوبی در وی ایجاد شده، بسیار کارآمد بوده و هیچ‌چیز نمی‌تواند بیش از این موجب به پیش راندن اهداف شرکت شود.