بازنشستگان کارگری از امروز می‌توانند برای دریافت وام ۷ میلیون تومانی ثبت‌نام کنند.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایلنا، ثبت‌نام وام قرض‌الحسنه مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی از امروز شنبه (۱۴۰۰/۰۴/۱۲) به صورت غیرحضوری آغاز می‌شود.

پیگیری‌ها حاکی از این است که دستورالعمل تخصیص وام از سوی مدیرعامل بانک رفاه داده شده و شروع ثبت‌نام منتظر دستور مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی است.

بنا بر اعلام‌ها، بازنشستگان برای ثبت‌نام باید به سامانه پرداخت وام مستمری‌بگیران مراجعه کنند که توسط کانون‌های بازنشستگی فعال شده و نیازی به مراجعه حضوری نیست.

در خصوص نحوه ثبت‌نام کانون بازنشستگان شهر تهران برای ثبت‌نام وام اعضای خود سامانه vaam.kabta.ir را معرفی کرده و متقاضیان برای نام‌نویسی باید اطلاعات خود را در این سامانه وارد کنند. اما این سامانه در حال حاضر فعال نیست و به زودی فعال می‌شود.

چه کسانی در اولویت دریافت وام هستند؟

اولویت دریافت وام ۷ میلیونی بازنشستگان با کسانی است که تاکنون وامی دریافت نکرده‌اند و آن دسته از مستمری‌بگیرانی که وام دریافت کرده و در حال پرداخت اقساط آن هستند، نمی‌توانند تقاضای مجدد دریافت وام داشته باشند. 

همچنین بیماران خاص و صعب‌العلاج و همچنین افرادی که فرزندان آنها در شرف ازدواج هستند یا در حال جابه‌جایی مسکن جهت اجاره‌نشینی با ارائه مدرک معتبر هستند، در اولویت پرداخت قرار دارند.