استاندار قم از آغاز عملیات اجرایی ساخت بزرگ‌ترین کارخانه تولید چادر مشکلی در قم با سرمایه‌گذاری ۱۱۳۰ میلیارد تومانی خبر داد.

بهرام سرمست در گفت و گو با خبرنگار همشهری آنلاین اظهار کرد: تفاهم‌نامه مهم همکاری با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) داشتیم که یکی از بندهای آن در ارتباط با احداث بزرگ‌ترین کارخانه تولید چادر مشکی در قم است.

وی افزود: خوشبختانه عملیات اجرایی این واحد آغاز شد و با ۱۸ میلیون متر مربع ظرفیت تولید و ۱۱۳۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و اشتغال بیش از ۴۵۰ نفر مستقیم و ۶۰۰ نفر غیرمستقیم به عنوان یک برند برای قم و کالای فرهنگی محسوب خواهد شد.

به گفته استاندار قم در کشور حدود ۸۰ میلیون متر مربع پارچه چادر مشکلی مورد نیاز است و این واحد تولیدی یک ظرفیت مهمی برای تأمین چادر مشکی محسوب می‌شود.

وی در مورد مهم‌ترین اولویت‌های توسعه ظرفیت‌های گردشگری گفت: پروژه‌های گردشگری از جمله طرح‌های مهم در دست پیگیری است، به خصوص اینکه سالانه ۲۰ میلیون زائر را پذیرا هستیم و باید در کنار اولویت‌های زیارتی که داریم برای مردم این شهر ابعاد متنوع گردشگری را تقویت کنیم.

سرمست بیان کرد: ظرفیت‌های گردشگری خوبی در اطراف قم قرار دارد که به عنوان گردشگری طبیعی و مناطق نمونه گردشگری از اولویت‌های مهم است و منطقه نمونه گردشگری دشت بهشت نیز آماده افتتاح است و مناطق نمونه گردشگری دیگری تعیین تکلیف می‌شوند.

استاندار قم گفت: در ارتباط با بحث سوغات زائر و ثبت شهر مقدس قم به عنوان شهر ملی انگشتر اقدامات خوبی انجام و به عنوان شهر ملی ثبت شد.

برچسب‌ها