مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مرکزی خبر داد: همزمان با گرامیداشت روز جهانی صنایع دستی کلنگ بازارچه صنایع دستی شهرستان خنداب به زمین زده شد.

به‌گزارش همشهری آنلاین، مصطفی مرزبان مدیر کل امروز ۲۴ خردادماه گفت: حمایت از صنایع‌دستی و توسعه تولید آن، حمایت از کالای کاملا ایرانی است که از مصالح، ابزار، هنر و نیروی انسانی کاملا بومی بهره می‌برد. از این رو ساخت بازارچه‌های دائمی صنایع‌دستی در استان گامی مهم در حمایت از تولید کنندگان و ایجاد بازارهای فروش جدید است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مرکزی  افزود: این بازارچه در زمینی به مساحت ۱۲۶ متر مشتمل بر دو طبقه است که طبقه اول ۸ غرفه صنایع‌دستی و طبقه دوم آن  ساختمان اداری میراث فرهنگی در نظر گرفته شده است.

او با اشاره به این که با احداث این بازارچه  ۵۰ فرصت شغلی مستقیم و غیر مستقیم پیش بینی شده است، افزود: در هر غرفه ۲ فرصت شغلی مستقیم و ۵ فرصت غیر مستقیم خواهیم داشت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی ادامه داد: شرح خدمات و نقشه اجرایی بازارچه آماده است و فقط انتخاب پیمانکار واجد شرایط مانده که از طریق سامانه انتخاب و پیش‌بینی می‌شود در چهار ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

مرزبان با  اشاره به اینکه ۵ میلیارد ریال برای ساخت این بازارچه تامین اعتبار شده است، گفت: تاکنون بازارچه ای برای شهرستان خنداب وجود نداشت و  اعتبار این بازارچه در سفر دکتر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به استان از محل اعتبارات ملی اختصاص یافت که به زودی کار ساخت آن آغاز خواهد شد.