همشهری آنلاین: مقام معظم فرماندهی کل قوا با تمدید مهلت اجرای مقررات خدمت وظیفه ایثارگران، امدادجویان و خانواده معلولان موافقت فرمودند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس و به نقل از معاونت فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح، به مناسبت فرا رسیدن نیمه شعبان و با عنایت به اتمام مهلت اجرای مقررات خدمت وظیفه عمومی ایثارگران و امدادجویان در تاریخ بیست و پنجم تیرماه 87 از سوی ستاد کل نیروهای مسلح، تمدید مهلت اجرای مقررات مورد اشاره از محضر مبارک مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا استدعا شد که معظم له به مدت یک سال موافقت فرمودند. 
 
موسی کمالی، مدیر مشمولان ستاد کل نیروهای مسلح افزود: بر این اساس مهلت اجرای مقررات اعطای امتیازات ویژه به ایثارگران و امدادجویان از تاریخ بیست و پنجم تیرماه امسال به مدت یک سال تا تاریخ بیست و پنجم تیرماه سال 88 بر اساس شرایطی تمدید شد.

سردار سرتیپ دوم پاسدار موسی کمالی درباره امتیازات ویژه ایثارگران گفت:
 
1-فرزند دوم شهدا از انجام خدمت دوره ضرورت معاف هستند.

2-یکی از فرزندان مفقودالاثرها و آزادگان که به واسطه استفاده پسر آن‌ها (مفقودالاثر و آزاده) از معافیت خانواده شهدا سرباز شناخته شده است، از خدمت معاف است.

3-یکی از برادران شهدا، مفقود الاثرها و آزاداگان که به واسطه استفاده فرزند (شهید، مفقودالاثر، آزاده) از معافیت خانواده شهدا سرباز شناخته شده است، از خدمت معاف است.

4-یکی از فرزندان مفقودالاثرها و آزادگان که قبلا برادر وی (فرزند دیگر مفقودالاثر و آزاده) از معافیت خانواده شهدا استفاده کرده، ولی به دلیل فوت یا مهاجرت تا پایان سال 1379 نزد خانواده‌اش نباشد، از خدمت معاف است.

5-کلیه جانبازان بالای 15 درصد و یکی از فرزندان جانبازان 30 درصد و بالاتر و دو فرزند جانبازان 60 درصد و بالاتر از خدمت معاف هستند.

6-یکی از فرزندان رزمندگانی که دارای بیش از 40 ماه سابقه جبهه و دو فرزند رزمندگان دارای 80 ماه سابقه جبهه از خدمت معاف هستند.

7-یکی از فرزندان افرادی که جمع درصد جانبازی و سابقه جبهه آنها 40 امتیاز و دو فرزند افرادی که جمع درصد جانبازی و سابقه جبهه آنها به 80 برسد از خدت معاف هستند.

8-یکی از فرزندان آزادگانی که بیش از سه سال در اسارت بوده، ولی فرزندشان بعد از آزادی به سن سربازی رسیده، از خدمت معاف است.