معاون فنی عمرانی شهرداری اهواز توضیحاتی درباره پروژه‌های عمرانی در حال اجرا در اهواز داد و اجرای سریع آن‌ها را راهی برای توسعه شهر برشمرد.

به گزارش همشهری آنلاین، عباس دغاغله درباره آخرین وضعیت تقاطع شهید چمران گفت: تقاطع غیر همسطح شهید چمران پس از تقاطع غیر همسطح شهید کجباف بزرگ‌ترین پروژه عمرانی در حال اجرای شهرداری است که با اعتبار اولیه ۱۵۰ میلیارد تومان و با زمان‌بندی تحویل ۱۸ ماهه بین شهرداری اهواز و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) امضا شد.

وی در تشریح جزئیات این پروژه افزود: تقاطع غیر همسطح شهید چمران دارای ۲ پل رفت و برگشت اصلی در مسیر پیچ استادیوم به گلستان و برعکس آن و ۲ مسیر چپگرد از پل پنجم به گلستان و از پیچ استادیوم به پل پنجم و از نوع سازه بتنی پیش ساخته است که اصطلاحا سگمنتال نامیده می‌شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز در پاسخ به زمان بهره‌برداری و پیشرفت فیزیکی این پروژه اظهار کرد: وجود تاسیسات مهم زیربنایی و زیرزمینی در میدان دانشگاه از جمله لوله‌های گاز، آب، فاضلاب، فیبر نوری، تقسیمات کابل‌های مخابراتی، عبور برق فشار قوی از بالای میدان و عبور تاسیسات از زیر این میدان و بالارفتن قیمت مصالح (میله گرد و سیمان) که از بازار آزاد تهیه می‌شوند موجب شده است پروژه با کندی پیش رود ولی با غلبه بر تمام این مشکلات پروژه از سرعت خوب و قابل قبولی برخوردار است و در حال حاضر ۴۰ درصد پیشرفت دارد.

معاون فنی و عمرانی شهردار اهواز همچنین با بیان اینکه پروژه تقاطع غیر همسطح شهید کجباف نیز یکی از مهمترین پروژه هاست که از سال ۹۳ قرارداد آن بسته شده است، گفت:‌ تا سال ۹۸ و ۹۹ سه محور (ال ۱۰۰، ال ۲۰۰ و ال ۵۰۰) به بهره‌برداری رسیده بودند و از اسفند سال گذشته با رفع موانع موجود در میدان شهید بندر محور ال ۳۰۰ ساخته و در حال تکمیل و نصب قطعات پیش ساخته سگمنت توسط شرکت سابیر پیمانکار پروژه است. این محور میدان تپه (چهار اسب) را به میدان دروازه (خلیج فارس) متصل می‌کند و انتظار می‌رود هرچه سریع‌تر به اتمام برسد و به زیر بار ترافیکی برود. همه زیرسازی و ستون‌های محور آل ۴۰۰ نیز تکمیل شده است و در تلاش هستیم تا قبل از پایان سال پروژه تقاطع غیر همسطح شهید کجباف را بهره‌برداری کنیم.

وی در تشریح پروژه تقاطع غیر همسطح شهید کجباف و علل تاخیر و دور ماندن از برنامه زمان‌بندی بهره‌برداری هم اظهار کرد: پروژه چند سطحی تقاطع شهید کجباف پروژه بسیار بزرگی است و بزرگترین تقاطع جنوب غرب کشور محسوب می‌شود و این پروژه از موانع و تاسیسات زیرزمینی مستثنی نبوده است، زیرا وجود لوله‌های نفت، بنزین، گاز، مخابرات، فیبر نوری و گذر سیم‌های فشار قوی و هماهنگی با اداره‌ها برای همکاری و جابه‌جایی یک پروسه زمان‌بر بوده و این روند در حفاری و شمع‌کوبی پایه‌های پل نقش بسزایی داشته است.